Ny TV - Valgets kval

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV - Valgets kval

Jeg er på utkikk etter en ny tv som i hovedsak er tenkt brukt til tv og film.
    Har valgt bort UHD i denne omgang.
    3D er ikke noe jeg ikke trenger.

Etter å ha kikket litt så har jeg kommet frem til 3 alternative 55"'ere

Samsung UE55H7005
    Philips 55PFS6609
    Sony KDL-55W805BBN

http://www.prisjakt.no/product.php?j...85287,2539625#

Hvilke av disse alternativene får jeg mest igjen for pengene?

Er det andre alternativer som er like bra i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg satt i samme situasjon som deg for en måneds tid siden. Jeg var da på jakt etter 65" UHD tv, valget falt da på en 65PFL9708S fra philips som jeg kjøpte på Soundgarden. Tv'en så veldig lovende ut og hadde kommet godt ut i diverse eisa og lydogbilde tester og jeg gleda meg som bare barnet til og teste den, var UHD jomfru i tillegg. Når jeg mottok tv'n var alt i godt behold og emballasjen var ikke skadet på noe vis, så jeg pakket den ut og satte den på medfølgende fot, skrudde på beistet på 40kg og satte på The hobbit, the desolation of smaug på blu ray. Første inntrykket var bare helt latterlig, bokstavelig talt, klarte ikke annet enn å sitte å små skratte mens jeg telte ansikts hårene til Gandalv. Moroen fortsatte litt utover filmen helt til det veldig uforventa skjedde, tv'n slo seg av, av seg selv for så og slå seg på igjen etter ca 20-30 sekunder. Satt og tenkte litt på hva grunnen til dette kunne ha vært, og før jeg ante ordet av det skjedde det igjen. Småforbanna og fortvilet begynte jeg og feilsøke diverse hdmi ledninger og bytte om en annen, men til ingen nytte. Ringte til soundgarden for og forklare situasjonen, og de spurte selfølgelig om de vanlige tingene som hdmi ledninger etc... Men kom fort fram til at dette var en produktfeil på tv'n. Derreter for jeg en mail fra soundgarden om at de har sendt en sak på det til Philips, og at philips vil ta kontakt snart. Jeg venta en uke uten noen svar, så ringer jeg til philips for og høre hva som er ståa. Etter 30 min med ventetid blir jeg møtt av en person som tilsynelatende aldri har hatt en tv og jeg må forklare alt VELDIG elementært. De forklarer meg etter EN uke(7 dager) at soundgarden's forespørsel på reperasjon etc har blitt AVSLÅTT fordi soundgarden hadde ordlagt seg litt feil i forespørselen. Jeg spør da fint om de ikke kunne sendt en mail til meg og informert meg om dette, noe jeg ikke fikk noe særlig svar på. De svarer på samtlige spørsmål at de ikke kan gjøre eller vet noe før soundgarden har sendt ny søknad, og de anbefaler meg og ringe soundgarden. Ringer fortvilet til soundgarden og spør hva i alle dager er det som skjer, forklarer at den søknaden de hadde sendt hadde fått avslag og mannen i andre ende har tilsynelatende ikke engang fått dette med seg og har ingen planer om og skjekke opp i situasjonen. Han lover og skjekke opp i det og sende en ny søknad til philips. Ca 3 dager senere, altså 9 dager etter første dag jeg tok kontakt, så ringer jeg opp igjen og hører åssen de ligger an. Han sier at de ikke har fått noe svar fra philips enda, blir da umiddelbart forbanna og spør om ikke de bare kan RINGE philips og spør direkte. Men nei det er ikke sånn det fungerer desverre, ikke mindre provosert spør jeg om ikke de bare kan sende meg en ny tv så sender jeg tilbake den ødelagte, da dette ikke er mitt problem når jeg har kjøpt en tv til 30.000kr så forventer jeg ikke slik. Men nei desverre, soundgarden er nok bare en uskyldig tredjepart og de har ikke fullmakt til og ta slike valg selvstendig, forklarer han. Åssen kan man drive butikk som en tredjepart mellom kunden og produsent?. Men han lover igjen og ta kontakt når han for svar fra philips. Venter 5 dager til uten noen form for svar, ringer da opp igjen.. men da har de faktisk fått svar fra philips, og at søknaden er blitt innvilget. Så nå skal dem sende meg en ny tv.. Saken tok 14 dager fra jeg tok kontakt første gang til jeg fikk et svar på hva som skal gjøres med tv'en. 14 dager er kanskje ikke den verste responstiden på en slik sak, men det er måten både philips og soundgarden har behandlet meg som har skuffet meg mest. Ville bare dele denne erfaringen før du gjør en handel fra soundgarden eller et philips produkt. Jeg kommer nok ikke til og kjøpe noe mer på soundgarden, og hvertfall ikke et philips produkt til i mitt liv. og husk folkens, dette er MIN erfaring, sikkert mange som har gode erfaringer også.

Lykke til med kjøp av tv!
    Sist endret av Than; 08-18-2014 kl 02:42

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Than Vis post
    Hei! Jeg satt i samme situasjon som deg for en måneds tid siden. Jeg var da på jakt etter 65" UHD tv, valget falt da på en 65PFL9708S fra philips som jeg kjøpte på Soundgarden. Tv'en så veldig lovende ut og hadde kommet godt ut i diverse eisa og lydogbilde tester og jeg gleda meg som bare barnet til og teste den, var UHD jomfru i tillegg. Når jeg mottok tv'n var alt i godt behold og emballasjen var ikke skadet på noe vis, så jeg pakket den ut og satte den på medfølgende fot, skrudde på beistet på 40kg og satte på The hobbit, the desolation of smaug på blu ray. Første inntrykket var bare helt latterlig, bokstavelig talt, klarte ikke annet enn å sitte å små skratte mens jeg telte ansikts hårene til Gandalv. Moroen fortsatte litt utover filmen helt til det veldig uforventa skjedde, tv'n slo seg av, av seg selv for så og slå seg på igjen etter ca 20-30 sekunder. Satt og tenkte litt på hva grunnen til dette kunne ha vært, og før jeg ante ordet av det skjedde det igjen. Småforbanna og fortvilet begynte jeg og feilsøke diverse hdmi ledninger og bytte om en annen, men til ingen nytte. Ringte til soundgarden for og forklare situasjonen, og de spurte selfølgelig om de vanlige tingene som hdmi ledninger etc... Men kom fort fram til at dette var en produktfeil på tv'n. Derreter for jeg en mail fra soundgarden om at de har sendt en sak på det til Philips, og at philips vil ta kontakt snart. Jeg venta en uke uten noen svar, så ringer jeg til philips for og høre hva som er ståa. Etter 30 min med ventetid blir jeg møtt av en person som tilsynelatende aldri har hatt en tv og jeg må forklare alt VELDIG elementært. De forklarer meg etter EN uke(7 dager) at soundgarden's forespørsel på reperasjon etc har blitt AVSLÅTT fordi soundgarden hadde ordlagt seg litt feil i forespørselen. Jeg spør da fint om de ikke kunne sendt en mail til meg og informert meg om dette, noe jeg ikke fikk noe særlig svar på. De svarer på samtlige spørsmål at de ikke kan gjøre eller vet noe før soundgarden har sendt ny søknad, og de anbefaler meg og ringe soundgarden. Ringer fortvilet til soundgarden og spør hva i alle dager er det som skjer, forklarer at den søknaden de hadde sendt hadde fått avslag og mannen i andre ende har tilsynelatende ikke engang fått dette med seg og har ingen planer om og skjekke opp i situasjonen. Han lover og skjekke opp i det og sende en ny søknad til philips. Ca 3 dager senere, altså 9 dager etter første dag jeg tok kontakt, så ringer jeg opp igjen og hører åssen de ligger an. Han sier at de ikke har fått noe svar fra philips enda, blir da umiddelbart forbanna og spør om ikke de bare kan RINGE philips og spør direkte. Men nei det er ikke sånn det fungerer desverre, ikke mindre provosert spør jeg om ikke de bare kan sende meg en ny tv så sender jeg tilbake den ødelagte, da dette ikke er mitt problem når jeg har kjøpt en tv til 30.000kr så forventer jeg ikke slik. Men nei desverre, soundgarden er nok bare en uskyldig tredjepart og de har ikke fullmakt til og ta slike valg selvstendig, forklarer han. Åssen kan man drive butikk som en tredjepart mellom kunden og produsent?. Men han lover igjen og ta kontakt når han for svar fra philips. Venter 5 dager til uten noen form for svar, ringer da opp igjen.. men da har de faktisk fått svar fra philips, og at søknaden er blitt innvilget. Så nå skal dem sende meg en ny tv.. Saken tok 14 dager fra jeg tok kontakt første gang til jeg fikk et svar på hva som skal gjøres med tv'en. 14 dager er kanskje ikke den verste responstiden på en slik sak, men det er måten både philips og soundgarden har behandlet meg som har skuffet meg mest. Ville bare dele denne erfaringen før du gjør en handel fra soundgarden eller et philips produkt. Jeg kommer nok ikke til og kjøpe noe mer på soundgarden, og hvertfall ikke et philips produkt til i mitt liv. og husk folkens, dette er MIN erfaring, sikkert mange som har gode erfaringer også.

Lykke til med kjøp av tv!
    Takk for att du delte dette, da jeg skulle til å kjøpe eksakt samme tv fra samme butikken!
    Hvordan endte dette? Ble den reparert, og hva var feilen? Utrolig surt på en tv til 30 lapper, hjelper lite att det er testvinner!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longfellow Vis post

Samsung UE55H7005
    Philips 55PFS6609
    Sony KDL-55W805BBN

Kjip sak som Than skriver om,selv ville jeg aldri kjøpt tv fra for eksempel Soundgarden da de ikke har noen form for fornøyd garanti som for eksempel Elkjøp har......kan bytte tv inn innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd.
    Apropos Elkjøp og Lefdal så har de begge den Samsung modellen på tilbud denne uka. (under 10 lapper)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj_silvia Vis post
    Takk for att du delte dette, da jeg skulle til å kjøpe eksakt samme tv fra samme butikken!
    Hvordan endte dette? Ble den reparert, og hva var feilen? Utrolig surt på en tv til 30 lapper, hjelper lite att det er testvinner!
    Philips mangler HEVC (H265), så hold deg unna den. (Samme gjelder PUS serien med Android).
    Netflix og youtube er jo mer eller mindre eneste 4K kilde, men alt av 4K strømming er umulig uten HEVC.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fersk_IT Vis post
    Kjip sak som Than skriver om,selv ville jeg aldri kjøpt tv fra for eksempel Soundgarden da de ikke har noen form for fornøyd garanti som for eksempel Elkjøp har......kan bytte tv inn innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd.
    Apropos Elkjøp og Lefdal så har de begge den Samsung modellen på tilbud denne uka. (under 10 lapper)
    Mener dere at Samsung'en er det beste kjøpet her?
    Jeg registrerer at den har HDMI 1.4 mens sony og Philips har HDMI 2.0 Har det noe praktisk betydning?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kjøpt uten HDMI 2.0 eller HEVC, hvis du ser på 4K.
    HEVC antar jeg blir utbredt på 1080P tver også etter hvert, det gir mulighet for bedre kvalitet på strømmingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer faktisk de samme tvene selv.
    Samsungen er listet opp på Flatpanels.dk sin liste over anbefalte tver, men jeg finner faktisk ikke en eneste test på nettet. Ut i fra specs kan det se ut som en meget bra tv til 10.000,-

Forhørte meg om Samsungen hos en forhandler i dag, men selgeren var ikke spesielt positiv og ville ha meg til å kjøpe andre tver. Om det var på grunn av at den faktisk ikke er bra eller om det var det klassiske trikset som brukes for å lede meg bort fra en tv de har lite fortjeneste på vet jeg ikke.

Veldig fint om noen her inne har noe info om Samsungen. Jeg tror det er 200hz, men selgeren var klokkeklar på at det var bare 100hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher Vis post
    Ville ikke kjøpt uten HDMI 2.0 eller HEVC, hvis du ser på 4K.
    HEVC antar jeg blir utbredt på 1080P tver også etter hvert, det gir mulighet for bedre kvalitet på strømmingen.

Hvis jeg velger den samsungen som jeg har listet opp, så vil ikke det med Uhd/4K bli noe problem.
    Nå er jeg ikke kjent med begrepet HEVC, men mener du at det blir en standard dekoding for strømmetjenester som Netflix ol?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toft Vis post
    Vurderer faktisk de samme tvene selv.
    Samsungen er listet opp på Flatpanels.dk sin liste over anbefalte tver, men jeg finner faktisk ikke en eneste test på nettet. Ut i fra specs kan det se ut som en meget bra tv til 10.000,-

Forhørte meg om Samsungen hos en forhandler i dag, men selgeren var ikke spesielt positiv og ville ha meg til å kjøpe andre tver. Om det var på grunn av at den faktisk ikke er bra eller om det var det klassiske trikset som brukes for å lede meg bort fra en tv de har lite fortjeneste på vet jeg ikke.

Veldig fint om noen her inne har noe info om Samsungen. Jeg tror det er 200hz, men selgeren var klokkeklar på at det var bare 100hz.
    Ja jeg har registrert at Ekjøp og Leftdal har denne til 10000 ut uka. Og for meg virker det også som et godt kjøp, uten kalle meg en ekspert innen dette feltet. De er vel kjent sak at kjeder av denne typen prøver å selge andre produkter som har større fortjenest, de bruker kampanjeprodukter til lokke forbrukeren til butikken for så å selge et produkt med større fortjeneste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj_silvia Vis post
    Hei! saken endte forholdsvis "lykkelig" med at jeg får tilsendt en ny tv og sender tilbake den gamle, noe som bare skulle mangle.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som kan bekrefte eller avkrefte at selgeren har rett i at denne Philpsen (PFS7509)
    http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...bility-trigger

er mye bedre enn Samsung 7005 i forhold til bildebehandling ved raske bevegelser?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, måtte til med ny tv og har nettopp bestilt Samsung UE55H7005 etter litt lesing på nett.

Fann midlertidig ikkje ut om den har innebygd kamera, noen som veit det ?
    Har den 2 innganger til satelitt antenne ?

Mvh
    aki76

Sitat Opprinnelig postet av longfellow Vis post

Samsung UE55H7005
    Philips 55PFS6609
    Sony KDL-55W805BBN

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aki76 Vis post
    Hei, måtte til med ny tv og har nettopp bestilt Samsung UE55H7005 etter litt lesing på nett.

Fann midlertidig ikkje ut om den har innebygd kamera, noen som veit det ?
    Har den 2 innganger til satelitt antenne ?

Mvh
    aki76
    Jeg har ikke greid å fange opp at det er kamera på denne modellen nei, men på hjemmekino.no så står det at denne tv'en har innebygd kamerahttp://www.hjemmekino.no/Productinfo...5h7005-1102#/0

Lignende tråder

1. Valgets kval
    By zonda1 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 11-28-2010, 03:17
  2. Sub med EQ? Valgets kval!
    By g.org in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 11-02-2010, 15:53
  3. Valgets kval...
    By Wireless... in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-26-2007, 23:38
  4. Valgets kval
    By JIN 91'BRG in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 1
    Siste melding: 07-15-2005, 10:17
  5. Valgets kval
    By Rossa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-16-2005, 19:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine