Problem med Spotify på mobil og smart tv: Ingen airplay funksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Spotify på mobil og smart tv: Ingen airplay funksjon

Kjøpte meg nettop ny tv. Samsung UE55H8005. Jeg har også en Samsung Galaxy S4. Hvorfor finnes det ingen airplay funksjon på tv'en slik at jeg kan styre med mobilen hva som skal spilles av på spotify på tv'en? Det samme gjelder min latop. Denne kjøpte jeg i april, forholdsvis ny altså. Det er jo maksimalt tungvindt å surfe på spotify med en fjernkontroll. Spotify fungerer glitrende fint på alle apparatene hver for seg, men de lar seg ikke samkjøre.

Finnes det noen løsning på dette? Må jeg kjøpe meg en ekstra boks til "smart tv'en" for å kunne ta i bruk airplay funksjonen?

Odd Ivar

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det ikke en fjernkontroll app som kan fungere brukbart til å styre Spotify på TV'n da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Det er noe som heter watch on. Dette gjør mobilen om til fjernkontroll. Det er ikke det jeg er ute etter.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei , men hva er du ute etter da ?
    Du kan ikke spille over airplay med produkter som ikke har airplay funksjon...
    Har du Iphone / Ipad ?
    I så fall er jo Apple-TV en hendig sak , som gjør det du er ute etter.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke ipad eller iphone, og skal heller ikke ha apple tv. Jeg lurte kun på om det var en airplay funksjon på denne tv'en som jeg hadde oversett. Hvis det ikke eksisterer overhode blir jeg vel nødt til å kjøpe en boks til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Airplay er vel et "apple system" , og du må ha et el annet apple produkt for å bruke det.
    Men hvis du ikke vil ha noe Apple produkt ,så må du nok se etter andre løsninger.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det duger helt sikkert bra det ja .

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av QuiNlan Vis post
    Den der betjenes av en fjernkontroll, og det var vel det som ikke var ønskelig. Den har DLNA, men det har ikke Spotify.

Som nevnt, airplay er Apple sitt system. Du må ha en iPad eller iPhone for å styre musikken og et apparat med innebygget airplay som mottaker. Dette trenger ikke nødvendigvis være et Apple produkt, flere receivere støtter airplay og Spotify. Ingen TVer har innebygget airplay, eneste løsning å gå via Apple TV.

Ikke at det er min sak, men hvis man vil ha airplay, hvorfor Samsung produkter?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Den der betjenes av en fjernkontroll, og det var vel det som ikke var ønskelig. Den har DLNA, men det har ikke Spotify.

Som nevnt, airplay er Apple sitt system. Du må ha en iPad eller iPhone for å styre musikken og et apparat med innebygget airplay som mottaker. Dette trenger ikke nødvendigvis være et Apple produkt, flere receivere støtter airplay og Spotify. Ingen TVer har innebygget airplay, eneste løsning å gå via Apple TV.

Ikke at det er min sak, men hvis man vil ha airplay, hvorfor Samsung produkter?
    Det var jo litt dritt. Nei, skal desverre ikke ha noen apple-produkter i min stue :P Får heller vente å se hva Samsung gjør. Er vel ikke akkurat derfor jeg kjøpte tv'en, men det hadde vært sabla greit å hatt en airplay-funksjon. Blir vel en vanesak dette og. Ikke det at jeg har hatt airplay før..

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo litt dritt. Nei, skal desverre ikke ha noen apple-produkter i min stue :P Får heller vente å se hva Samsung gjør. Er vel ikke akkurat derfor jeg kjøpte tv'en, men det hadde vært sabla greit å hatt en airplay-funksjon. Blir vel en vanesak dette og. Ikke det at jeg har hatt airplay før..
    Edit: Chromecast-mulighet fjernet.
    Sist endret av Ultima; 08-13-2014 kl 23:45
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chromecast kan brukes, hvis du bytter til Google Play Music. (Jeg har selv sagt opp spotify og bruker Google Play Music).
    Med chromecasten, får du en liten enhet bak på tven (usynlig). Du mater den med strøm fra usb porten på tven.

Da kan du sende videoklipp fra mobilens youtube, du kan spille av musikk o.a., samt netflix er støttet.
    Chromecast koster ca 300kr hos elkjøp/lefdal. Du kan ha flere chromecaster i hus.. (men du må koble de på 2.4ghz nettverk).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor finnes det ingen airplay funksjon på tv'en slik at jeg kan styre med mobilen hva som skal spilles av på spotify på tv'en?
    Det var jo litt dritt. Nei, skal desverre ikke ha noen apple-produkter i min stue :P Får heller vente å se hva Samsung gjør.
    Så du ønsker å benytte en Apple protokoll, men du ønsker ikke Apple produkter i stua
    Og hvorfor ønsker du pushe musikk til TVn i første omgang. Hadde det ikke vært bedre å sendt musikken via Blutooth rett fra telefonen til en receiver?
    Lyden på disse Samsung TVne suger jo bigtime uansett. Nesten like bra å spille musikken rett ut av høytalerne på telefonen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Så du ønsker å benytte en Apple protokoll, men du ønsker ikke Apple produkter i stua
    Og hvorfor ønsker du pushe musikk til TVn i første omgang. Hadde det ikke vært bedre å sendt musikken via Blutooth rett fra telefonen til en receiver?
    Lyden på disse Samsung TVne suger jo bigtime uansett. Nesten like bra å spille musikken rett ut av høytalerne på telefonen...
    Jeg tror han vil ha konseptet, det vil si at han kan styre det fra telefonen - men spille av mot tv/anlegg.
    Spotify har jo APP i samsung tver blant annet, men du må jo da styre tven gjennom tvens app... Da får du ikke den gode "telefonfølelsen" av telefonens ordbok, m.m., samt du får ikke en fullverdig integrasjon.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,890
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser bruksanvisningen på din mobil og kikker litt på Samsung sine nettsider, så finnes det selvsagt muligheter til det du vil...jeg får uten problemer bilder fra min Galaxy S5 opp på min Panasonic plasma TV...søk på nettet så dinner du svar
    Allshare play er vel den du skal bruke....på min er det Samsung Link
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Lignende tråder

1. Denon med Airplay og Spotify
    By Snublefot in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-08-2012, 08:52
  2. Pioneer VSX-921 - Airplay - Spotify fra Ipad/Ipod/Iphone
    By nr1rolf in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 05-31-2012, 23:00
  3. Hilken forsterker med airplay funksjon.
    By stili83 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 04-17-2012, 11:54
  4. Airplay Spotify
    By macgyyvver in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 03-16-2012, 11:17
  5. Spørsmål om Pioneer VSX921,Airplay,Ipad og Spotify
    By freddyfender in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1
    Siste melding: 01-06-2012, 18:14

Stikkord for denne tråden