Sony & Panasonic former nyt OLED-samarbejde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony & Panasonic former nyt OLED-samarbejde

Det er ikke første gang, at de to japanske giganter samarbejder om OLED-skærme, men denne gang skal det handle om OLED-skærme til tablets. De vil ikke tale om perspektiverne i tv-skærme.

Starter op i januar

Panasonic, Sony, Japan Display og en innovationsfond, som ejes af den japanske regering og private virksomheder har etableret JOLED Inc. Målet er at udvikle og masseproducere OLED til håndholdte enheder, primært tablets.

Det nye selskab starter drift i januar 2015, men der forelægger ikke meget konkret om hverken planerne eller teknikken i OLED-skærmene. Panasonic og Sony forsøgte for et par år siden at bringe OLED-TV på markedet, men partnerskabet blev kort efter droppet. Både Sony og Panasonic siges i stedet at være i dialog med LG.Display om at bruge deres OLED-paneler i tv-skærme.

- “JOLED will bring together world-leading OLED display technologies from Sony and Panasonic, including use of printing technology for OLED production, transparent amorphous oxide semiconductors, and flexible display technology. In addition, JOLED plans to take advantage of JDI’s wide-ranging portfolio of display technologies. JOLED’s aim is to become the leader in the global OLED display market.”

Sony og Panasonic vil flytte nuværende medarbejdere indenfor forskning til det nye selskab, men vil dog kun have 5% af stemmeretten hver især. INCJ under den japanske regering vil have 75% og Japan Display vil have 15%.

LG er i øjeblikket førende på OLED-TV markedet, mens Samsung producerer millioner af OLED-skærme til sine håndholdte Galaxy-mobiler.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1407132565

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de gjør det med TV og!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ikke LG gir seg, så tror jeg det er håp uansett. Jeg var nylig og sjekket ut en 55" OLED utstilt på Expert her. Fargene var åpenbart helt på bærtur sånn de alltid er i butikk, men det hersker liten tvil om at den bildemessig ville spist VT60-en min til forrett. Jeg tror også innbrenningsproblematikken som omtales er sterkt overdrevet, for dette er en skjerm som har stått på demo i "torch mode" med diverse statiske elementer også (bl.a. TV2-logo) og det var ikke noe spor av noe rester av verken den eller andre elementer. Hvis LG klarer å forsvare satsingen sin vil de nesten helt sikkert ta over highend-markedet tror jeg. Noe jeg aldri ville ha trodd for bare 1-2 år siden...

Lignende tråder

1. Sony & Panasonic vil købe OLED-TV paneler fra LG
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 04-24-2014, 19:27
  2. Svar: 36
    Siste melding: 01-03-2014, 10:35
  3. Panasonic foran tidsplanen med 4K OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 09-20-2013, 06:01
  4. Rygte: Panasonic og Sony OLED i 2014