Bestilt ny 70" TV, men usikker på om jeg blir fornøyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilt ny 70" TV, men usikker på om jeg blir fornøyd...

Hei

Bestilte for noen dager siden en 70" Sharp, http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...N/204052.1002/

Lest en del om disse men ikke funnet noen tester eller noe av akkurat denne modellen, så må si jeg veldig spent på hvordan bilde er. Er fornøyd med TVen jeg har i dag, bortsett fra at den er for liten. Er en 2,5år gammel 50" Plasma fra Panasonic. Var ingen dyr TV når den ble kjøpt, mener den kostet 7000kr og var satt ned til 5000kr når jeg kjøpte den.

Så lurer på om noen har noen formeninger om hva kan forvente når det gjelder bildekvaliteten på Sharpen vs den jeg har nå?
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe du blir fornøyd med bildekvaliteten da, spesielt størrelsen. Skal du også se mest Netflix, itunes eller blu-ray tror jeg også du kommer til å bli veldig fornøyd. Med et godt signal tror jeg denne tven kan imponere med sin størrelse.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, siden du allerede har kjøpt TVen blir det litt uhøffelig å kritisere TVen, men min ærlige mening er at Sharp sine store TVer ikke er noe tess. Nå er jeg en plasma-fanatiker så er ikke akkurat glad i noen av LED modellene med unntak av bak-LED fra Philips/Sony men Sharp syns jeg har veldig grøtete, uskarpe bilder med "ok" farger/kontrast. Jeg ville heller brukt penger på en 65" eller den 75" fra Samsung som er noe dyrere, men bedre bilde og 5" større.

Men det er min mening. Ikke alle er så opptatt av blekk-sort og D65 farger som jeg er

Det viktigste er hvordan du oppfatter bilde selv - er du fornøyd så er du fornøyd, hvis ikke han du alltid levere tilbake å prøve noe annet, som f.eks den 75" fra Samsung (glemte modell nr.)

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste generasjon av Sharp sine store tv'er fikk pluss for at bilde var bedre enn tidligere generasjoner i test i siste lyd&bilde nummer, tror ikke denne tv'en er fra siste generasjon dog
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Eh, siden du allerede har kjøpt TVen blir det litt uhøffelig å kritisere TVen, men min ærlige mening er at Sharp sine store TVer ikke er noe tess. Nå er jeg en plasma-fanatiker så er ikke akkurat glad i noen av LED modellene med unntak av bak-LED fra Philips/Sony men Sharp syns jeg har veldig grøtete, uskarpe bilder med "ok" farger/kontrast. Jeg ville heller brukt penger på en 65" eller den 75" fra Samsung som er noe dyrere, men bedre bilde og 5" større.

Men det er min mening. Ikke alle er så opptatt av blekk-sort og D65 farger som jeg er

Det viktigste er hvordan du oppfatter bilde selv - er du fornøyd så er du fornøyd, hvis ikke han du alltid levere tilbake å prøve noe annet, som f.eks den 75" fra Samsung (glemte modell nr.)

Bare å kritisere i vei for min del altså :P Hehe. Siden den er bestilt på nett så har jeg 2 uker angrerett, så om jeg ikke skulle bli fornøyd så sender jeg den bare tilbake. Sett litt på den 75" fra Samsung også, men den blir litt i største laget sånn i forhold til å få plass til den, også er den jo litt dyrere også. Fikk bekreftelse fra Bring at den blir levert på mandag, så da gjenstår det bare å se
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh Vis post
    siste generasjon av Sharp sine store tv'er fikk pluss for at bilde var bedre enn tidligere generasjoner i test i siste lyd&bilde nummer, tror ikke denne tv'en er fra siste generasjon dog
    Er den nyeste 70" i 7 Serien til Sharp, men er snart et år siden den ble lansert. Så er nok ikke så lenge til det kommer en ny modell

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg hatt TVen et døgn, og må si at jeg er veldig fornøyd så langt

Brukte kvelden i går til å kalibrere TVen med AVS HD 709 og ble mye bedre enn hva det var, spesielt når det gjelder sortnivået. For det var alt for mørkt fra fabrikken, noe som gjorde at alt av detaljer i mørket ble borte. Justerte også litt på kontrasten, ellers så var det meste ganske bra justert

Synes egentlig TVen har et overraskende skarpt og klart bilde for å være så stor

Lignende tråder

1. Hjelp!! Har Bestilt Usikker På Om Funker
    By BlackDragon98 in forum Generell video
    Svar: 4
    Siste melding: 11-29-2012, 19:33
  2. Blir aldri fornøyd. Har jeg et rom som ikke liker lyd?
    By Plecto in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 14
    Siste melding: 02-20-2010, 13:07
  3. Blir vi fornøyd noen gang?
    By audiofrustrert in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 15
    Siste melding: 10-19-2008, 01:02
  4. Blir vi fornøyd noen gang?
    By audiofrustrert in forum Generell chitchat
    Svar: 1
    Siste melding: 10-18-2008, 18:05
  5. For oss som aldri blir fornøyd.