Noen som har erfaring med Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65HU7505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65HU7505

Hei,

Vurderer å kjøpe enten Samsung 65" UHD LED Smart TV UE65HU7505 (alt. kanskje Samsung 65" 3D LED Smart TV UE65H6475). Noen som har erfaring med Samsung 65" sin UHD versjon? Er det verdt å kjøpe UHD eller burde jeg gå for en 65" 1080, og heller kjøpe UHD om 3 år?

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2014
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Ue65HU7505 kommer til å senkes ytterligere i pris i nærmeste framtid?
    Ligger til 19.990,- i de fleste butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den nå... fantastisk bilde i 4K....

Men registrerer "vertical banding" (Vertikale linjer) enkelte ganger når mye av det som vises på skjermen er heldekkende farge... Eksempel ser det godt under fotballkamper...

Film og serier er det ingen problem... Har kalibrert den og er meget imponert over sortnivå...
    Har ikke kalibrert 3D, men rett ut av esken gikk det ikke an å se... for mye forstyrrelse i bildet...

Tar imot tips med takk!! Har registrert angrefrist på denne for å bytte den ut med en ny.... er bare redd for at dette er å finne på den jeg får i erstatning også...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne blir jeg mer og mer fornøyd med etter hvert som dagene går!! Her er noen av mine erfaringene så langt:

Etter å ha prøvd OLED blir det litt flaut sortnivå, men til å være kantbelyst LED så er det rimelig greit.

Betraktningsvinkel - Det lysner noe mere på sidene når du kommer litt off senter, men vi sitter da rett foran når vi ser på eller?

Vertikal banding/DSE/Clouding - Jeg har ikke fått førstepremien i skjermlotteriet, men den er ikke så ille som jeg fryktet. Det er synlig, men ikke så kraftig at jeg kan si det er et stort problem. Har inntrykk av at det har moderert seg etter noen dager i drift. Hadde tidligere i høst en LG65LA965W hjemme, og den var vesentlig verre på dette området. Det lekker også litt lys fra alle hjørnene, men også dette er ubetydelig i de fleste situasjonene. "Smart LED" avhjelper dette en god del, uten at det introduserer alt for mye andre utfordringer. Meget bra på bevegelse, både horisontalt og vertikalt. Har svak "anti judder" aktivert.

Oppskalerer fint fra HD uten at noen "mosaikk effekt" oppstår slik jeg har sett på noen andre 4K enheter. Fra SD ser det ut som noen introduserte "feil" oppstår i ny og ne, men den klarer det bedre enn LG sin 55EC930V OLED, som også er prøvd i høst. Ser svært lite til colour banding. På signalkilder med hard komprimering er dette ofte veldig synlig, men på denne modellen har jeg til gode å irritere meg over dette fenomenet.

Lyd - er ikke viet noen stor oppmerksomhet da den går via AV-receiver. Forsinkelse på bilde i forhold til lyd om bildesignal går direkte til TV (ikke via AV-receiver), er overkommelig, og innenfor det forsterkeren kan justeres inn på.

3D - Her er det noe flimring pga aktive briller ja. Ble noe bedre ved aktivering av "Smart motion" - men da blir det også høyere "Såpeoperaeffekt". LG sin passive 3D på 4K var nok ett par knepp bedre ja. 3D er ikke noe jeg vektlegger så mye, så det får klare seg.

Min enhet melder støtt og stadig om nettverkskabel frakoblet. Har forsøkt to forskjellige svitsjer og to forskjellige kabler, men med samme resultat. Usikker på hva dette skyldes. Lastet inn oppdatering ved første gangs oppstart, og la da ikke merke til slike meldinger da. Kan derfor ha kommet etter oppgraderingen.

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 02-05-2013, 14:34
  2. Svar: 0
    Siste melding: 08-22-2012, 14:39
  3. Samsung LE55B650 55" - Noen som har erfaring?
    By pcprono in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 07-12-2009, 21:39
  4. Svar: 2
    Siste melding: 09-08-2008, 17:22
  5. Svar: 3
    Siste melding: 12-06-2004, 10:42

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg