Selge Pioneer LX6090H. Hva skal jeg kjøpe nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selge Pioneer LX6090H. Hva skal jeg kjøpe nå?

Hei, jeg skal selge min Pioneer LX6090H og lurer i den anledning på hva som kan anbefales av skjermer der ute? Tenker på en skjerm i 15-20000 kroners klassen. Veldig fornøyd med Pioneer skjemen, men har lyst på en smart TV av godt kaliber med tanke på lyd/bilde.

Takk for tips

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare informere at det er så godt som ingen TVer som vil gi deg god lyd. Selv en enkel lydplanke til en tusenlapp vil gjøre susen bedre... En TV på slik nivå fortjener et anlegg av høykvalitet

Siden du går fra LX6090 til en SMART TV er jeg redd for at du vil bli skuffet over dagens modeller, særlig om du har øye for godt kontrast/sortnivå...

Det eneste unntaket er denne OLED modellen fra LG:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ed-tv-55ea980w

29 995,- for en 55" er kanskje litt i overkant, anbefaler å vente et par år til LG (eller noen andre) kommer med 60" OLED til 19 995,-

Har selv kjøprt et brukt Kuro LX5090 for noen uker siden og bildet er helt fantastisk, bedre enn noe av det jeg har sett i butikken i dag (unntak: LG OLED)

Om du ikke har noe imot bruktmarkedet kan det hende du finner en 65" Panasonic VT60 til en fornuftig pris? da for du 5" større bilde, litt bedre bilde overall (marginalt bedre sortnivå bl.a.) og alle moderne duppe-dingser som SMART-TV apps, internett osv..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du beholder Pioneer og kjøper en Oppo BDP 103 mediaspiller eller liknende som vil gi deg det samme som et smart TV ++ og bedre bilde...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis Vis post
    Vil bare informere at det er så godt som ingen TVer som vil gi deg god lyd. Selv en enkel lydplanke til en tusenlapp vil gjøre susen bedre... En TV på slik nivå fortjener et anlegg av høykvalitet

Siden du går fra LX6090 til en SMART TV er jeg redd for at du vil bli skuffet over dagens modeller, særlig om du har øye for godt kontrast/sortnivå...

Det eneste unntaket er denne OLED modellen fra LG:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ed-tv-55ea980w

29 995,- for en 55" er kanskje litt i overkant, anbefaler å vente et par år til LG (eller noen andre) kommer med 60" OLED til 19 995,-

Har selv kjøprt et brukt Kuro LX5090 for noen uker siden og bildet er helt fantastisk, bedre enn noe av det jeg har sett i butikken i dag (unntak: LG OLED)

Om du ikke har noe imot bruktmarkedet kan det hende du finner en 65" Panasonic VT60 til en fornuftig pris? da for du 5" større bilde, litt bedre bilde overall (marginalt bedre sortnivå bl.a.) og alle moderne duppe-dingser som SMART-TV apps, internett osv..
    Enig med UltimaNoctis her. Uansett hva du kjøper i denne prisklassen, så er det nedtur billedmessig fra den fantastiske TVen du har. LED blir aldri en god teknologi. Bl. annet dårligere sortnivå enn plasma og OLED, etterslep (hakking) og begrenset innsynsvinkel. Ville således ventet på OLED. Men denne flunkende nye modellen fra Sony kan være av interesse. Ser Hifi-klubben averterer den til 17.998,-
    http://www.dinside.no/929373/test-so...ia-kd-55x8505b
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...-uhd-tv-70994/
    Sist endret av Ultima; 07-25-2014 kl 20:33
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Eller du beholder Pioneer og kjøper en Oppo BDP 103 mediaspiller eller liknende som vil gi deg det samme som et smart TV ++ og bedre bilde...

Dette er et veldig godt forslag.

Klarer du å holde ut 2 år til med Kuro + Oppo 103 for SMART apps så tror jeg det ventet vil være verdt det, for det er jeg rimelig sikker på at en god OLED til fornuftig pris vil være i butikkene, og da trenger du virkelig ikke oppgradere før "det neste" kommer. (4D? 8K? klistre-tv på veggen? holographic video? )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, er man glad i hakking i bilder er Pioneeren fin den...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hakker ikke
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hakker ikke
    Den største svakheten til de siste Pioneer modellene er at de "hakker" en del og oppleves ikke like smooth som f.eks de siste modellene til f.eks Panasonic selv om Panasoniv ikke har FI påslått (ikke at den funker bra når den er på). Jeg syns de siste Pansonic modellene overgår de siste Pioneer modellene på alt bortsett fra det aller siste sortnivået, men nå har ikke jeg sett nøye på siste gen Panasonic som visstnok skal ha like bra sortnivå. Men så har man OLED da som overgår Plasma så det holder på ren bildekvalitet, så mitt forslag til trådstarter er å beholde Pioneer og vente til OLED blir billigere og bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Artig kar du.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 5090 hakker ikke. LCD/LED derimot har etterslep/hakking - på alle skjermer jeg har sett iallefall.

Ville ikke byttet bort min snart 5 år gamle skjerm mot en eneste LED TV.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hakker ikke
    For DEG, kanskje ikke, men jeg merket det alt for godt. (Men det er jo som å banne i kirka å si noe mot Pioneer plasma her...)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For DEG, kanskje ikke, men jeg merket det alt for godt. (Men det er jo som å banne i kirka å si noe mot Pioneer plasma her...)
    Nei det tas ikke nåde opp - synd de har avviklet gapestokken , men det kan kanskje ha noe med oppsettet ditt å gjøre ? Pioneer har jo et uttal av muligheter uten at jeg orker å rapportere alle mine og det er vel heller ikke det tråden dreier seg om...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde KRP500 ei stund, men irriterte meg grønn over hakking i bildene. Har ikke savnet den et sekund.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det tas ikke nåde opp - synd de har avviklet gapestokken , men det kan kanskje ha noe med oppsettet ditt å gjøre ? Pioneer har jo et uttal av muligheter uten at jeg orker å rapportere alle mine og det er vel heller ikke det tråden dreier seg om...
    Uansett hvordan man setter opp en siste gen Pioneer vil den "hakke" mer enn siste gen Panasonic så enkelt og greit er det. Jeg har hatt flere Pioneer inkludert siste gen og en av tingene jeg mislikte var "hakkingen" som ikke gikk å få bort. Men noen er mer følsom for denne "hakkingen" enn andre og noen legger så og si ikke merke til det. Og si at min Pioneer "hakker" ikke er ikke mulig, men man kan si at jeg ser ikke "hakkingen" på min. Jeg ville heller ikke byttet en siste gen Pioneer mot en 4K led heller da LED TV for meg er crap uansett.

Jeg savner heller ikke min Pioneer 5090, men så bruker jeg TV kun til cashual TV titting og nyheter, film ses på VW1000 og TV serier på HW55...

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde KRP500 ei stund, men irriterte meg grønn over hakking i bildene. Har ikke savnet den et sekund.

Kuro, hakkete bilde? Whaaat.

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av honis Vis post
    Hei, jeg skal selge min Pioneer LX6090H og lurer i den anledning på hva som kan anbefales av skjermer der ute? Tenker på en skjerm i 15-20000 kroners klassen. Veldig fornøyd med Pioneer skjemen, men har lyst på en smart TV av godt kaliber med tanke på lyd/bilde.

Takk for tips

Dessverre tror jeg du kommer til å få en kjedelig aha-opplevelse når du går fra tidenes sort-nivå TV til en av dagens smart tver, med mindre du koster på deg OLED. Tror ikke sort-nivå på en 15-20000kr smart TV og en 6090 er i samme liga engang, men det er mulig jeg tar feil der..

Besøk for all del forhandlere og se med egne øyne hva som tilbys.

For å være på den sikre siden ville jeg nok ha smurt meg med den berømte tålmodigheten og klinket til med en 75" Samsung 4k OLED når den kom ned i passe prisleie, med mindre ikke behovet for ny tv er akutt

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Noldowarrior Vis post
    Dessverre tror jeg du kommer til å få en kjedelig aha-opplevelse når du går fra tidenes sort-nivå TV til en av dagens smart tver, med mindre du koster på deg OLED. Tror ikke sort-nivå på en 15-20000kr smart TV og en 6090 er i samme liga engang, men det er mulig jeg tar feil der..

Besøk for all del forhandlere og se med egne øyne hva som tilbys.

For å være på den sikre siden ville jeg nok ha smurt meg med den berømte tålmodigheten og klinket til med en 75" Samsung 4k OLED når den kom ned i passe prisleie, med mindre ikke behovet for ny tv er akutt
    Neida, behovet er ikke akutt, men kan få 13000 for den. Om noen år kan man jo risikere å få null for den om teknologien går rette veien. Men er jo et tankekors at man ikke kan få noe tilsvarende på dagens marked dessverre. Valgets kval.... er ikke lett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av honis Vis post
    Neida, behovet er ikke akutt, men kan få 13000 for den. Om noen år kan man jo risikere å få null for den om teknologien går rette veien. Men er jo et tankekors at man ikke kan få noe tilsvarende på dagens marked dessverre. Valgets kval.... er ikke lett.
    Da ville jeg helt klart ha ventet til OLED 70-75" 4k var innen rekkevidde prismessig. Hvis ikke er det duket for gedigen nedtur. TVen du sitter med er ikke akkurat noe billig jalla-rask For øvrig trodde jeg KUROer holdt seg godt i pris pga plasma i den klassen ikke finnes lenger.. Stemmer ikke dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, den holder seg prismessig helt ok i fohold til andre 5 år gamle skjermer. Å kunne få 13000 for en 5 år gammel skjerm må vel sies å være innafor. Men det spørs om det er verdt det hvis det ikke er noen gode alternativer der ute.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min soleklare anbefaling: Vent til OLED kommer for fullt og størrelsesoppgradering er innenfor budsjett. Går du på en 65" 4k LED nå vil du sannsynligvis finne alskens mangler i bildet sammenlignet med Pioneerskjermen din, samt at du til og med risikerer at den virker mindre ettersom den har smalere ramme og er generelt mindre solid i konstruksjon.

Ellers er det jo bare å ta en runde i butikkene og se hva som finnes.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Selge Pioneer 50", kjøpe 50" Led - hvilken?
    By Tulling in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 12-07-2009, 00:07
  2. Skal selge pioneer pdp-427XA til svigerfar. Pris?
    By Kimbo in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 05-24-2009, 22:41
  3. Svar: 1
    Siste melding: 08-19-2008, 18:48
  4. Skal til USA - hva lønner seg å kjøpe for å selge her hjemme?
    By audunth in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 28
    Siste melding: 01-29-2008, 10:25
  5. Skal? Skal ikke? (kjøpe Pioneer BDP-LX70 Blu-ray?)
    By Toilethunter in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 29
    Siste melding: 11-08-2007, 12:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •