Valg av TV til film og spilling, ~10-12k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av TV til film og spilling, ~10-12k

Jeg er på jakt etter en ny TV. Denne skal i hovedsak brukes til avspilling av DVD/Blu-ray, en del spilling (via spillkonsoller og muligens PC). Muligens også noe TV-titting etter hvert. Ønsker også bra Smart-TV funksjoner med mulighet for avspilling av videofiler fra nettverksserver. Har separat stereo, så behøver ikke høyttalere/god lyd fra TV'en.

Budsjettet er ca. 10-12k. Vil ha 55 tommer, med så bra bilde og sortnivå som mulig. Men den bør også ha mulighet for såkalt "gaming" modus, hvor bildebehandlingen og input lag minimeres.

Har sett litt på Phillips, for liker veldig godt Ambilight. Men har ikke helt kontroll på hva som finnes av TV'er der ute.

Foreløbige kandidater:
    - Philips 55PFL8008S 12k
    - Samsung UE55H6675 12k
    - Samsung UE55H7005 14k
    - Sony Bravia KDL-55W805BBN 13k

Heller mest mot Phillips'en akkurat nå, mest pga. bra bilde og sortnivå, Ambilight og prisen. Men ifølge denne testen er menyene og Smart-TV funksjonene litt dårlige, så klarer ikke helt å bestemme meg for den. TV'en vil også stå i et rom med mye vinduer, så mulig det blanke frontglasset vil fungerer dårlig mtp. refleksjoner, i alle fall på dagtid.

Setter stor pris på alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede testet KDL-55W805BBN. Kan allerede annbefale at du stryker den fra lista di om du skal bruke tvn primært til gaming+pc og ikke faktisk til å se på tv med. TVn hadde altfor dårlig responstid etter min mening selv etter at jeg kalibrerte brightness og kontrast ganske høyt. MEGET skuffende. Driver nå å prøve å bestemme meg mellom Samsung UE55H7005 og HU7505. Er meget usikker egentlig. Håper bare at en av de klarer å tilfredstille mine krav endel bedre.

Er såppas glad i å spille at jeg trur jeg faktisk går for HU7505. Siden jeg har bygd meg en ny PC så vil det være kult å få maks utnyttelse av den slik at spill som krever utrolig mye som watch dogs vil jeg spille på 1080p mens spill som Far Cry 3 og "mulig" Far Cry 4 kan jeg kanskje presse til 4K.

Uansett hva du selv velger å gå for så unngå den sonyen, Den er faktisk gådd opp i pris fra da jeg kjøpte den for 2 uker siden. Da lå den på 10.000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill. Jeg la merke til at Elkjøp/Lefdal har skrudd opp prisen 3000 kr, så den ville jeg nok kun kjøpt om jeg fikk den til "gammel" pris, dvs. 10k. Sjekk prisendringene nederst på denne siden, så ser du at både Elkjøp og Lefdal skrudde opp prisen 14/7.

Appropo HU7505 vet jeg ikke om det er det beste valget mpt. gaming. I en test av HU7500 målte de en input lag på 69 ms (se under "Console/PC Gaming" her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55h...1405083761.htm). En komplett oversikt over målingene de har gjort av input lag på TV'er finnes her: http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag

Etter å ha studert listen over input lag, og lest litt tester, er nå Sony Bravia KDL-55W955B en sterk kanditat.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at input laggen vil "mulig" være ett problem til å begynne med. Skal prøve å se om jeg ikke klarer å finne en HU7505 i butikk og få testet først før jeg eventuelt kjøper. Vet bare at F8005 hadde dårligere input lag i fjord når den kom ut, rundt 50-60. Så nu ligger den på mellom 29-35 etter software oppdatering. ( iallefall ifølge en kilde på youtube )

Selvom ikke 3D er "så" viktig for meg har jeg sedd at Sony sine tv har mer Crosstalk og dårligere innsynsvinkel enn f.eks Samsung sine modeller. Mulig jeg hadde brukt tvn også til å se 3D film om det hadde funket smooth.

Ser på linken du ga at Input laggen er garantert meget bra på den Sony tvn. Resten derimot er jeg usikker med. Fant denne testen og der er de ikke nødig. Vil gjerne bruke 14-18.000 på en ny tv, men da kjøper jeg ikke en som har fådd mindre enn 9 av 10 i test.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55...1403103661.htm

"There’s just no sugarcoating this: the KDL-55W955B is the worst-performing Sony Bravia flagship HDTV we’ve reviewed in terms of picture quality."

Må selv enda vente til neste uke før jeg får penger tilbake for sony tvn jeg sendte tilbake. Så igjen får jeg penger 4. August. Så får jeg mulighet å se på TVr den 5 når jeg skal en tur ut av bygda. Er iallefall elkjøp der så vurderer å ordne en 16GB minnepinne ferdig med demovideoer fra spill. Gjerne eget opptak, både fra veldig fargerike omgivelser slik som første bane i Trials Fusion og til mer mørke omgivelser slik som andre brett i Hitman Absolution. Hjelper ikke nokk om input rate er bra om Farger, Kontrast og Responstid ikke duger.

En kompis av meg sa det såppas bra. Er tre ting du ikke skal se på prisen til på når du skal kjøpe: TV, Sofa og Seng. Det er det du bruker mest og de burde da være Top-Notch.

EDIT: Har prøvd å se litt mer rundt, hva trur du om "
    Sony 55" 3D Smart LED-TV KD-55X8505BAE" Ser den selges av både Lefdal og Elkjøp. Skal prøve å se om jeg kan få å se om jeg kan få ta en titt på den og om mulig det blir den som havner inn i stua.
    Har iallefall tenkt endel på det og det hadde vært utrolig kult å hadd en 4KTV.
    Sist endret av da_znake; 07-25-2014 kl 23:55

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent svar, men jaja.

Personlig er litt skeptisk til å kjøpe 4K TV så tidlig som dette. Teknologien er fortsatt under utvikling, så jeg tror at 4K TV'er et par generasjoner frem i tid vil gi mye mer for pengene enn per i dag. Det finnes også veldig lite 4K innhold, om du ikke har en PC koblet til TV'en. I tillegg, om du sitter mer enn 2.5-3 meter unna en 55 tommer TV, så klarer ikke øyet å skjelne forskjell på 1080x1920 oppløsning og 2160x3840 (4K). Her er et verktøy for å beregne dette: http://isthisretina.com/

Dette gjorde at jeg har valgt bort 4K i denne omgang.

Etter mye om og men stod det mellom Sony Bravia KDL-55W828BBN (som er samme TV som W829B) og Samsung UE55H7005. Valget endte på Samsungen, i hovedsak pga. litt bedre skussmål fra HDTVtest.co.uk.

Foreløbig er jeg veldig fornøyd, selv om jeg slet litt med å få Smart Hub'en til Samsung til å forstå at jeg ikke var interessert i tyske apper! En guide til å fikse dette finnes her (merk at du må bruke Smart Remoten for å gjøre dette på H7005).

Lignende tråder

1. Tv til tv-titting og film. Lite spilling
    By sndrem in forum TV-apparater
    Svar: 25
    Siste melding: 01-03-2013, 14:52
  2. TV til spilling og film, lite tv-titting
    By GWH in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 12-30-2012, 08:49
  3. Tv kjøp til 60% PS3 spilling og 40 % TV/FILM:
    By hommi in forum TV-apparater
    Svar: 10