Trenger råd anngående en ny tv som skal brukes primært til spilling og til PC bruk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd anngående en ny tv som skal brukes primært til spilling og til PC bruk.

Har i dag en 42" LG TV som jeg er meget fornøyd med, men ønsker å oppgradere fordi jeg egentlig bare ønsker en større tv. Kjøpte nylig sony sin KDL55W805BBN ettersom lyd og bilde kalte den for røverkjøp og ga den topp i bildekvalitet. Min skjerm dessverre hadde en død pixel midt på skjermen i tillegg til at skjermen hadde endel clouding og at etterslepet på skjermen var betraktelig dårligere på den enn på LGn som jeg har som nå er 4 år gammel. Sendte derfor tvn tilbake i dag.

Har en kompis som jeg har vært på besøk hos å sedd hannes Samsung TV av merke UE55F8005 og syntes bilde var meget imponerende på den. Er selv på utkikk etter noe lignende. Den hadde både fine farger, sorthetsnivå og virket ikke som den var plaget av etterslep. I tillegg til at 3Dn var imponerende på den.

Skulle gjerne omså bare bestilit likedan TV for å gjordt det enkelt, men TV bordet mitt er ikke langt nokk til den type TV fot. Så måtte isåfall ordnet ett nytt TV bord.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte også KDL55W805BBN, men byttet den inn da 3d var ubrukelig og det var mye clouding i midten av skjermen. Valgte en KDL60W605B i stedet. Denne er litt større, uten 3d og bak-LED til samme pris(10k). Eneste negative med den er at den "bare" er 50Hz, i motsetning til 100Hz som de fleste andre tver har. Ikke at jeg ser noe forskjell på det da.. Er meget fornøyd med denne og den har minimalt med clouding, bare en bitteliten flekk i venstre hjørnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært å sedd på noen nye tv bord idag om jeg skulle velge å gå for en samsung F8005 eller en F8505.

Eneste andre modell som jeg har kikket litt på er en av samsung sine nye modeller fra i år: HU7505. Denne er derimot 4K i motsetning til 1080p så lurer sterkt nu hva som vil være lurest. Gå for en toppmodell 1080p TV og bytte ut tv bordet eller beholde tv bordet og gå for en 4K tv. Noen her på forumet som har akkurat den tvn som har brukt den endel til spilling ? Tenker da på litt mer krevende spill som f.eks FPS spill, Guitar Hero, sånne hvor responsen har mye å si.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser bort fra 4k, så er årets modell ved navn H6675 det nærmeste du kommer F8005 fra i fjor. Ligger på rundt 12k
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 09-26-2008, 13:32
  2. Svar: 3
    Siste melding: 02-02-2008, 13:17
  3. TV til primært HD-bruk
    By Turbonegro in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 11-28-2007, 13:44
  4. HDTV, primært til PS3-spilling!
    By Qwertypablo in forum TV-apparater