Samsung 65" 4k LED-TV UE65HU7505XXE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 65" 4k LED-TV UE65HU7505XXE

har hatt dette tv noen dager nå, og sannelig har det ikke de samme høye "summe" problemene som jeg opplevde for mange år siden på det første flate plasma tv de kom ut med...

trodde de hadde ryddet opp i dette

er det andre som opplever dette?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en 55" på fredag og hører noe som minner om en vifte fra bak panelet. Høres bare når volumet er av, så det plager meg ikke.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette Vis post
    Kjøpte en 55" på fredag og hører noe som minner om en vifte fra bak panelet. Høres bare når volumet er av, så det plager meg ikke.
    Ja, det kan være vifte... Det kan også være elsktriske komponenter som lager lyder. Dette er jo ikke noe nytt fenomen på Samsung tv'r. Ja, jeg heller hører ikke
    dette når jeg har på lyd. Men, jeg bruker også tv som PC skjerm til tider og da er det utrolig iriterende. Det er også ikke riktig at det skal komme slike lyder fra
    en LCD tv. Jeg har hatt 4 av disse flate LED tv'ne fra før og har ikke hørt en slik lyd fra noen av de. jeg hadde en plasma (den føste helt flate de kom med, uten
    at jeg husker typebetegnelsen) og den hadde en lignende lyd som kom fra elektriske komponenter...

Mitt tv går tilbake til elkjøp.. Skifter til sony sin 65x8505B

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jer er på vei motsatt vei fra sony 65x8505b til samsung 65hu7505. Hvordan merket du overgangen? Er selv bekymret for vifte støy... Men syns Sonyen hadde veldig dårlig sort nivå... Sonyen var helt stille.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Jer er på vei motsatt vei fra sony 65x8505b til samsung 65hu7505. Hvordan merket du overgangen? Er selv bekymret for vifte støy... Men syns Sonyen hadde veldig dårlig sort nivå... Sonyen var helt stille.

Jo, det er dårligere sortnivå... Men, bedre på farger, på bevegelse, musestille mm. Jeg har faktisk klart å komme frem til et ganske bra sortnivå
    allikevel, ved å sette dynamisk kontrast til lav. Jeg har og satt baklys til 4 og skrudd av automatisk lys sensor (noe som ga en veldig mye bedre
    kontrast).
    Jeg synes også at Sony'n er et finere tv, ikke all den plastiken som samsungen har.

Jeg er faktisk mere fornøyd med Sony'n enn jeg var med Samsungen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vifta på samsungen gikk den hele tiden? Eller bare av og til?

Jeg skrudde også av lys sensor og testa litt med dynamisk kontrast til lav. Men av og til ble det noen rare ting med dynamisk kontrast til lav. Hvis du viser video fra pcen og kommer borti musa slik at mus pekeren flytter seg i en mørk scene så blir bildet lysere ett sekund pga mus pekeren. Starten av jarhead 2 med subtitles/teksting på gir en morsom effekt med adv contrast enhancer på low....

Hvordan var det med din Sony? Har den noe bleed på svart bakgrunn?

Vel er jeg ikke fornøyd med tven så leverer jeg vel bare tilbake samsungen og hever kjøpet. Da blir det å vurdere neste generasjon lg oled som kommer september/oktober i steden.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr Vis post
    Den vifta på samsungen gikk den hele tiden? Eller bare av og til?

Jeg skrudde også av lys sensor og testa litt med dynamisk kontrast til lav. Men av og til ble det noen rare ting med dynamisk kontrast til lav. Hvis du viser video fra pcen og kommer borti musa slik at mus pekeren flytter seg i en mørk scene så blir bildet lysere ett sekund pga mus pekeren. Starten av jarhead 2 med subtitles/teksting på gir en morsom effekt med adv contrast enhancer på low....

Hvordan var det med din Sony? Har den noe bleed på svart bakgrunn?

Vel er jeg ikke fornøyd med tven så leverer jeg vel bare tilbake samsungen og hever kjøpet. Da blir det å vurdere neste generasjon lg oled som kommer september/oktober i steden.
    vifta surrer å går hele tiden.. men jjeg vet ikke om den hadde issues, hørtes nesten sånn ut.. nesten så den surret skevt el noe... aldri høørt viftte på en samsung led før

jeg kan ikke si jeg opplever de samme tingene som deg med dyn kontr. enh. egentlig så ble det kun positiv effekt med tanke på sort.. skal teste i kveld litt bedre

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 08-22-2012, 14:39
  2. Montere Samsung 50" plasma med Samsung veggfeste
    By gandi in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 08-05-2009, 23:50
  3. Bildet "dirrer" litt på Samsung 40"a656
    By C4VTR in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 03-14-2009, 10:36
  4. Svar: 3