Samsung HU8505 - buet skjerm - Erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung HU8505 - buet skjerm - Erfaringer?

Hei, lurer på om noen av dere som har kjøpt en slik TV kan fortelle hvordan dere synes buet skjerm fungerer i hverdagen.

reflekser, plassering.... osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels beskrev det som greit for dem som sitter i midten men negativt for dem ut på sidene. Spørs vel helt hvordan du sitter når du ser på TV. Personelig kommer jeg aldri til å gå for en buet skjerm.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter bare 5 minutter med en slik kurvet skjerm på elkjøp mener jeg personlig det ikke har noe som helst positivt med seg.
    Ja kurven gir en umiddelbar blikkfang effekt men kurven på selve skjermen gjør ikke annet enn og forvrenge bildet.

Skal man også egentlig ikke kun ha negative effekter rundt kurven må man som nevnt sitte i midten og mye nærmere enn ellers også.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket egentlig ikke noe negativt med det. Etter 5 min, så merket jeg ikke at skjermen var buet... Riktignok, så tror jeg ikke at det er noen vits med buet skjerm på så "liten" skjerm som f.eks 55" Hvis man tenker på IMAX kinoer, så er disse buete, men der har man jo 200" o.l...
    Men det gjenstår å se om dette var årets "flopp" og at de kanskje er borte til neste år. Men jeg syns jeg var borti et bilde av en LG OLED som hadde buet skjerm...
    Samsung HU8505 - buet skjerm - Erfaringer?-lg-curved-oled-2-jpg
    Jepp Der var den
    Det blir jo mer vanlig med skjermer fra 65" og oppover, så da kan det hende curved blir å foretrekke for de som er glad i 3D på film og gaming?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Merket egentlig ikke noe negativt med det. Etter 5 min, så merket jeg ikke at skjermen var buet... Riktignok, så tror jeg ikke at det er noen vits med buet skjerm på så "liten" skjerm som f.eks 55" Hvis man tenker på IMAX kinoer, så er disse buete, men der har man jo 200" o.l...
    Men det gjenstår å se om dette var årets "flopp" og at de kanskje er borte til neste år. Men jeg syns jeg var borti et bilde av en LG OLED som hadde buet skjerm...
    Samsung HU8505 - buet skjerm - Erfaringer?-lg-curved-oled-2-jpg
    Jepp Der var den
    Det blir jo mer vanlig med skjermer fra 65" og oppover, så da kan det hende curved blir å foretrekke for de som er glad i 3D på film og gaming?
    Den LG'en er vel også tiltet litt "oppover" er den ikke? Merket du noe til det? (det kan være bra med tanke på refleksjoner....)

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også LG sa noe om at de faktiskt ikke klarte og spenne opp disse panelene flate uten og skade mesteparten, men at neste modell serie skulle de ha fikset det , også kommer da samsung og kopierer det alle har sett med disse skjermene på sine gamle dårlige tver og det er nettopp bøyen.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Tror også LG sa noe om at de faktiskt ikke klarte og spenne opp disse panelene flate uten og skade mesteparten, men at neste modell serie skulle de ha fikset det , også kommer da samsung og kopierer det alle har sett med disse skjermene på sine gamle dårlige tver og det er nettopp bøyen.
    Uenig i at skjermene som Samsung lager er gamle og dårlige. Er storfornøy med bildet på min f8 serie fra i fjor, og har latt meg imponere av UHD bildet av Hu8 serien fra i år. Men smak og behag om man liker bildet på Samsung, men det blir feil å si noe er dårlig selv om man selv ikke liker bildet...
    Er man en kristisk pirkepetter som går med lupe kun for å oppdage feil på skjermen etter man har kjøpt den, så tror jeg nesten ingen skjermer i dag vil tilfredstille, uansett om man blåser av 60000 på en OLED...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth Vis post
    Den LG'en er vel også tiltet litt "oppover" er den ikke? Merket du noe til det? (det kan være bra med tanke på refleksjoner....)
    Er ikke sikker på det... Merket ikke noe

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Uenig i at skjermene som Samsung lager er gamle og dårlige. Er storfornøy med bildet på min f8 serie fra i fjor, og har latt meg imponere av UHD bildet av Hu8 serien fra i år. Men smak og behag om man liker bildet på Samsung, men det blir feil å si noe er dårlig selv om man selv ikke liker bildet...
    Er man en kristisk pirkepetter som går med lupe kun for å oppdage feil på skjermen etter man har kjøpt den, så tror jeg nesten ingen skjermer i dag vil tilfredstille, uansett om man blåser av 60000 på en OLED...
    Når jeg beskrev de som 'gamle og dårlige' så var dette en direkte sammenligning mot OLED, ikke noe mer :-)
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Når jeg beskrev de som 'gamle og dårlige' så var dette en direkte sammenligning mot OLED, ikke noe mer :-)
    Ah skjønner

Lignende tråder

1. Samsung HU8505 innkjøpt. Innstillinger?
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 46
    Siste melding: 06-28-2014, 14:04
  2. Svar: 0
    Siste melding: 07-10-2008, 17:11
  3. LG-opptaker + Samsung LCD-skjerm ?
    By Audunsen in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-18-2008, 12:39
  4. Har dere erfaringer med BenQ FP91E ? (LCD skjerm til PC)
    By FallenA in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4
    Siste melding: 04-10-2005, 01:20
  5. Buet skjerm kontra flat skjerm
    By _frost_ in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 05-23-2004, 18:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg