Jeg har også en reklamasjonssak og har fått en flott dom over plasma av selger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg har også en reklamasjonssak og har fått en flott dom over plasma av selger

Min 2 år gamle Samsung PS51D6905 måtte til reparasjon og ble kreditert pga manglende deler
    http://www.hjemmekino.no/Productinfo...51D6905-886#/0
    Den ble kjøpt til kr7990 i mars for 2 år siden, da hadde den lagt til 13990 flere mnd hos Lefdal, så kom den på tilbud til kr7990 da jeg slo til.

Jeg trodde jo at jeg kanskje skulle få en Samsung i samme sjiktet, i led. Men tror selgeren hang seg helt opp i prisen...og det faktum at det var Plasma. En guttehvalp, som måtte ringe sjefen om ALT, hadde aldri sett slik kreditpapir fra Samsung, så da fikk han samtidig instrukser om hva han skulle tilby.
    Plasma er dårlige skjermer, alle led med 100HZ her bedre enn den tven dere hadde. De har også sluttet å produsere plasma, det er dårlige skjermer med lite farge i.
    Du ta å gi deg da sa jeg, plasma er bedre enn led da....ja kanskje på panoreringer ,men Led med 100 HZ er bedre en noen plasma....
    så du kan få en slik, dette er en mye bedre tv enn den dere hadde, ble tilbydd en Thomson tv
    http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...ed-tv-55fw8785.
    Thomson??? Så på bildet...jeg skulle ha en tv med lik eller bedre spesifikasjoner.....Nei det er prisen som gjelder, og dette er et virkelig bra tv....
    Jeg ble mer og mer irritert....han tok igjen telefon til sjefen. Han begynte å bli rød i toppen.
    Hva med Samsung da sa jeg....det var jo det jeg hadde...Ikke heng deg opp i Samsung, er mange bedre enn det, måtte isåfall bli en slik....pekte på en 55" som jeg husker fra sist jeg kjøpte tv der for 2 år siden.......
    den andre han kom frem med muligens bedre.....
    Sony http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-kdl-50w805bbn Ikke denne, men fjorårsmodellen 805a men han presenterte den som årets modell.....denne er da 50 " sa jeg...Ja men 1 tomme er da INGENTING pruster han, dette er MEGET bedre enn det dere hadde, dette er et skikkelig godt tilbud, sa igjen at jeg skulle vel ha tilsvarende eller bedre, dere har den ikke i 55" da?
    Nei du får komme igjen imorgen klokken 10, da er sjefen min her. Jeg vil jo ha en løsning idag sa jeg....NEI jeg kan ikke hjelpe....

Så det var Lefdal kundeservice igjen....

Noen som kan si meg hvilken modell jeg skal kunne ha rett til å få? Mener jo at påstandene han kom med er jo helt bak mål, og for å få tilsvarende må en jo oppi litt høyere klasse Led enn det greiene over.

Tar imot innspill med takk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Thomson Tv`n de tilbyr er egentlig veldig bra...har kikket på den selv og den danker ut tvèr opp til 12000 i allefall.
    samsung er jo ikke kjent for å ha hatt god bildekvalitet de siste årene om man ser bort fra 7 og 8 serie som også sliter i forhold til konkurrerende tvèr.

Hadde nok gått for thomson om det hadde vært meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rett og rimelig at man skal ha tilsvarende eller bedre en den som man hadde... MEN Når man ser på utviklingen på nettopp tver, og i tilegg til prisfallet på apparater igjennom året, så skal man ikke se seg blind på pris hvis tven du får kreditert er noen år gammel. En tv til kanskje 4000 vil kanskje levere bedre bilde en den gamle Samsungen din som var 2 år, så de tilbudene du har fått er ikke urimelige... Du kan selvfølgelig argumentere å få prøvd å heve kjøpet helt.dvs pengene tilbake. Er du heldig får du det beløpet du betalte for den, men butikken eller levrandøren kan kreve å trekke fra evt verditap pr år på den tven du har, og ikke sikkert du sitter igjen med så mye penger...
    Kjøpte for et par mnd siden en 8 serie Samsung. Da hadde den gått fra rundt 28000(da den var ny i fjor) til 13000(i april i år) så verditapet på skjermer selv i toppsjiktet er enorm!
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY Vis post
    Min 2 år gamle Samsung PS51D6905 måtte til reparasjon og ble kreditert pga manglende deler
    http://www.hjemmekino.no/Productinfo...51D6905-886#/0
    Den ble kjøpt til kr7990 i mars for 2 år siden, da hadde den lagt til 13990 flere mnd hos Lefdal, så kom den på tilbud til kr7990 da jeg slo til.

Jeg trodde jo at jeg kanskje skulle få en Samsung i samme sjiktet, i led. Men tror selgeren hang seg helt opp i prisen...og det faktum at det var Plasma. En guttehvalp, som måtte ringe sjefen om ALT, hadde aldri sett slik kreditpapir fra Samsung, så da fikk han samtidig instrukser om hva han skulle tilby.
    Plasma er dårlige skjermer, alle led med 100HZ her bedre enn den tven dere hadde. De har også sluttet å produsere plasma, det er dårlige skjermer med lite farge i.
    Du ta å gi deg da sa jeg, plasma er bedre enn led da....ja kanskje på panoreringer ,men Led med 100 HZ er bedre en noen plasma....
    så du kan få en slik, dette er en mye bedre tv enn den dere hadde, ble tilbydd en Thomson tv
    http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...ed-tv-55fw8785.
    Thomson??? Så på bildet...jeg skulle ha en tv med lik eller bedre spesifikasjoner.....Nei det er prisen som gjelder, og dette er et virkelig bra tv....
    Jeg ble mer og mer irritert....han tok igjen telefon til sjefen. Han begynte å bli rød i toppen.
    Hva med Samsung da sa jeg....det var jo det jeg hadde...Ikke heng deg opp i Samsung, er mange bedre enn det, måtte isåfall bli en slik....pekte på en 55" som jeg husker fra sist jeg kjøpte tv der for 2 år siden.......
    den andre han kom frem med muligens bedre.....
    Sony http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...-kdl-50w805bbn Ikke denne, men fjorårsmodellen 805a men han presenterte den som årets modell.....denne er da 50 " sa jeg...Ja men 1 tomme er da INGENTING pruster han, dette er MEGET bedre enn det dere hadde, dette er et skikkelig godt tilbud, sa igjen at jeg skulle vel ha tilsvarende eller bedre, dere har den ikke i 55" da?
    Nei du får komme igjen imorgen klokken 10, da er sjefen min her. Jeg vil jo ha en løsning idag sa jeg....NEI jeg kan ikke hjelpe....

Så det var Lefdal kundeservice igjen....

Noen som kan si meg hvilken modell jeg skal kunne ha rett til å få? Mener jo at påstandene han kom med er jo helt bak mål, og for å få tilsvarende må en jo oppi litt høyere klasse Led enn det greiene over.

Tar imot innspill med takk
    Du skriver den blev krediterad, alltså du får pengarna tillbaka? Du får ganska precis samma pengar tillbaka som du gav efter att slitage är dragit av och ränta är lagt på.
    Ta de 8k och läs upp på tester av tv till 10,000 och köp där det är billigare. Du får nog en ganska bra uppgradering för 2000 extra vill jag tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regelen er at du skal ha tilsvarende eller bedre vare, og dersom dette ikke er mulig skal du krediteres. Butikken kan skrive av 10% av verdien for hvert år du har hatt tv-en, men de skal også gi deg renter for tiden du har hatt varen. Veldig ofte utjevner disse hverandre såpass at butikken heller er tjent med å bare gi deg tilbake kjøpesummen fremfor å styre med utregninger for verditap og renter.

I ditt tilfelle, så er det egentlig ikke mulig å oppdrive en tilsvarende vare, fordi plasma jo ikke er å oppdrive lenger. Siden selger har lov til å kreditere dersom erstatningsvare vil gi en urimelig kostnad, så tror jeg nok ikke du kan forvente deg noe mer av en erstatningsvare enn ca. 8-9K i verdi. Alternativet er at du får igjen de 8K du betalte for tv-en og gjør hva du vil med dem. Husk også at ved en erstatningsvare kan kreve at samtlige parametere er enten like eller bedre enn varen du hadde.

Lignende tråder

1. Reklamasjonssak?
    By rakkern in forum TV-apparater
    Svar: 24
    Siste melding: 02-11-2010, 13:52
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-07-2009, 18:42
  3. Svar: 55
    Siste melding: 02-23-2008, 10:15
  4. Hjelp, fått ny Samsung plasma...
    By Herminator in forum TV-apparater
    Svar: 21
    Siste melding: 02-10-2008, 14:13
  5. Hvordan kan en selger påstå at plasma er på vei ut?
    By Lowlevel in forum TV-apparater
    Svar: 41
    Siste melding: 01-15-2008, 17:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •