Hei.

Jeg lurer litt på om det er noen som har erfaring med denne TVen. Den er nå ute på markedet for 10 000 kr. Er det en bra TV utifra pris eller har dere noen bedre forslag i samme prisklasse? (7-11k)

Rommet den skal stå i er relativt lyst (hvite vegger og vinduer), men solen lyser ikke direkte inn i rommet bortsett fra de første timene om morgenen på sommeren. Så direkte sollys er det ikke. Innsynsvinkel er ca 1,5m til begge sider fra center av TVen. Sitteavstanden er ca 3m fra TV. Har forstått det slik at de fleste Samsung TVer sliter med innsynsvinkel, men bildet kan vel ikke tape seg så veldig mye i min situasjon?

Jeg ser etter en størrelse mellom 55-60". Det optimale ville selvfølgelig vært om TVen hadde både bra sortnivå og samtidig skarpe farger med mye detaljer, men det viktigste er at TVen ikke er elendig på noen av disse områdene. Her regner jeg med at rommet sitt lysnivå også spiller en rolle på akkurat disse punktene(?).

Uansett, som dere sikkert skjønner så vet jeg litt hva jeg ønsker, men samtidig så trenger jeg veiledning da det er veldig mye forskjellig på markedet i dag. Planen er å kjøpe en TV som jeg kan ha i 3-5 år i mancaven og heller da erstatte den med enda en ny TV, en som da muligens er OLED med HD Ultra, når den teknologien slår til og blir tilgjengelig for edruelige summer.

En annen TV jeg har sett litt på er en Philips 60", men er litt skeptisk etter at den har fått litt negative tilbakemeldinger på kommentarfeltet til komplett:

https://www.komplett.no/philips-60-3...fl8708s/794013