Forslag til 55"-65" TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til 55"-65" TV?

Hei. Jeg er på jakt etter en ny TV og har lenge hatt lyst på OLED og/eller ultra HD, men det vil fortsatt ta noen år før det blir mer "vanlig" og tilgjengelig for mer edruelige priser. Derfor har jeg nå heller rettet blikket mot full HD i prisklassen 7-10k. Planen er at jeg da heller kan kjøpe ny TV om 3-5 år når den nye teknologien er blitt mer tilgjengelig og man får gode TVer for 10-20k. Den jeg kjøper nå i dag kan heller da flyttes ned i den litt mer "fine" stuen hvor ikke TV skal være i fokus (krav fra kjerringa).

Jeg er absolutt ikke opptatt av utsenet på TVen eller lydkvaliteten ol. Bildekvalitet er det jeg verdsetter, jeg liker skarpe og klare farger med mye detaljer. Lagg og kornete bilde er heller ikke ønskelig, selvfølgelig. TVen vil bli brukt til PS4, film, tv og sport. Trenger ikke så veldig bred synsvinkel (på det meste: 1,5m begge retninger ca. 3,5m fra TV). Den vil bli plassert i et lyst rom med vinduer, men solen vil ikke lyse direkte inn i rommet, men noe bomberom er det altså ikke. Størrelsen er ikke det viktigste, men har satt 55" som minimum.

I dag har jeg en: LG 47LW450N-ZB. Middels fornøyd, men sier absolutt ikke nei til en oppgradering. Kjøpte den vel for 6-7k for 2,5 år siden. Regner med at man får en bra oppgradering for 7-10k i dag.

Det er så mye å velge mellom av TVer i dag og det er stadig noe nytt innenfor teknologien. Derfor trenger jeg litt veiledning og gode forslag fra dere som sitter på bedre kunnskap. Av å gå på Elkjøp, Lefdal, Siba ol. blir man absolutt ikke klokere av...
    Sist endret av serigst; 06-15-2014 kl 18:47

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I forhold til at det kommer inn en del lys vil jo LED være mest fornuftig, kanskje. Ser du bare film på kveld etter at sola stort sett er nede og generell bildekvalitet som du nevner er viktigst, ville jeg som plasma-fan selvfølgelig anbefale det. Har mista oversikten selv over alle modeller, men var selv i samme situasjon som deg (en ganske stor tv til en billig penge som midlertidig i noen år fram til OLED og 4k i en og samme skjerm blir billigere).

Gikk selv for Samsung E535 60". Er vel fra 2012 så sikkert bedre alternativer nå, men meget fornøyd med denne. Ser mye film, men da i en ganske mørk cave/stue. Fint, detaljert og behagelig bilde med brukbart sortnivå (er ikke ekstremt kresen, og det liker jo lommeboka). Følsom på refleksjoner er den jo. Selges fortsatt ser jeg: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...tv-ps60e535a3w

Mange som er fornøyde med denne modellen, men har sett flere foretrekker LG'ne i samme prisklasse. For eks. denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...ma-tv-60pb560u.

Som sagt, billige 60" plasmaer som er ribba for funksjoner som smart tv (som løses med mediaboks ala apple tv, chromecast etc) samt 3D (som jeg ikke ville brukt mye uansett). Felles er at de gir ett godt nok bilde for de fleste til en billig penge.

De kresne her på forumet vil nok derimot betale mer for bedre bildekvalitet igjen, men slik er det jo, og forståelig nok.

Lykke til på TV-jakt
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Lignende tråder

1. Noen gode forslag - "riktig" SR til Monitor Audio APEX ?
    By kpors in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 21
    Siste melding: 04-08-2012, 01:44
  2. "Billige Akustikk plater m/bilde" Forslag til design?
    By GøranB in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 17
    Siste melding: 09-16-2010, 18:19
  3. Forslag til gode rør for en "nybegynner" (EL34 & 12AX7)
    By groomz in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7
    Siste melding: 03-09-2009, 22:00
  4. Lage den ultimate "bildetest" disken. Forslag?
    By Baker in forum Generell video
    Svar: 16
    Siste melding: 08-30-2004, 08:32
  5. Forslag til kategori: "Forum hjelp og forslag"
    By roffe in forum Nye kategorier
    Svar: 0
    Siste melding: 10-09-2003, 10:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg