Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?

Har kikket på Samsung UE75F6375XXE.
    Ser ut til å være ganske lik 6475, men uten 3D.

Elkjøp kjører tilbud på denne nå, og jeg kikket såvidt på den på Elkjøp Ullevål. Bildet så bra nok ut for meg som ikke er veldig kravstor. Ingen hakking e.l, men så en brukererfaring som tydet på noe lysblødning.

Så - er det noen her som har denne tv`en? Mtp. lanseringstempo og modellvariasjoner i markedet nå er det vanskelig å finne mye informasjon om en enkelt modell

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 2012 modell med 2013 navn. Kan også være en modell som elkjøp evt har kjøpt hele serien av... Bortsett fra det, sikkert helt kurant storskjerm til prisen.
    Stort sett alle modeller fra samsung(som ikke er kvasi modeller) er for fjoråret: F5505/6505/6515/7705/8005... Ikke sikkert det er så store forskjeller i panelet i disse, men som en god og dårlig hjemmepc, har det veldig mye med innmaten. Grafikkytelser, prosessor osv...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke testet den på utstillingen, men det står i reklamen at den har dual core et eller annet. Så lenge den kan streame full HD via Netflix appen er jeg egentlig fornøyd. Wifi var innebygget. Regner med det er N-standard slik at den er rask nok til å streame. Står at den har CMR 200 bildebehandling uten at jeg helt vet om det er bra eller dårlig.
    Antar den uansett er bedre enn min Samsung LE46M87 flatskjerm fra 2007/2008

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildemessig ville jeg ikke regnet med at den var det. De gamle CCFL-skjermene til Samsung har et overlegent bilde i forhold til mange av de skjermene som er tilgjengelige nå. Men du vil jo få et bilde som er langt større. Lyslekkasjer må man nesten bare regne med på så store skjermer som baserer seg på kant-LED.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett den selv, men man kan jo anta den ikke er av det ypperste på bilde-fronten. Sikkert litt kvantitet over kvalitet som andre har nevnt over her, men f... livet er for kjedelig for små og kjedelige skjermer, eller hva?! Hadde jeg hatt plass hadde jeg fort endt opp med en slik. Man savner jo snart ikke projektor. Slipper pærebytte og sitte i MØRKT rom for godkjent bilde i tillegg som bonus. Har du plass, og ikke orker å vente til OLED i samme størrelse er brukbart priset; Go for it!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig bare å løp og kjøp Så får du heller bruke den 30 dagers angreretten hvis du skulle være misfornøyd Er jo noe rått med såpass stort bilde Dualcore er greit nok til smart tv funksjoner. Selvfølgelig ikke like kjappe som quadcore prosessorene som Samsung har implementert i ALLE 2014 modeller, men som sagt fult brukbare. Den har sikkert heller ikke mikrodimming som gir bedre sortnivå og detaljer, men om man ikke er pirkekresen, så er det uansett mye bilde for pengene

Bare ikke glem lyden da Den er 60% av hele opplevelsen(synes jeg)
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne for en ukes tid siden. Stakk innom elkjøp og kikket på denne før kjøp. Panelet er bra og det er ikke vesentlig hakking ved panorering. Vil si bildet var av absolutt godkjent kvalitet. I og med at det er kant LED vil det være ujevn belysning over panelet som typisk er mer synlig i mørke rom. Den har netflix og HBO (smart tv) ellers bryr jeg meg egentlig ikke så mye om smart funksjonene. Viktigste for meg var at denne var stor nok til å erstatte projektor i kjellern for tv-titting, ikke masse hakking ved panorering og ok bilde.

Får tvn på tirsdag så kan sikkert si noen ord om den når den henger på veggen og er kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble til at jeg bestilte. Lefdal hadde på toppen av det hele gratis frakt, så den kommer på døra mandag 23. juni. Var veldig usikker på om jeg skulle bestille, for den skal egentlig stå i et rom som ikke er klart før utpå høsten. Men what the heck, kan jo bruke angrefrist om kjøpet skulle vise seg å være katastrofe
    Spent på hvordan kvaliteten er! Kan skrive litt om hva jeg synes når jeg får tv`en i hus. Ser Elkjøp har skrudd prisen tilbake til 35K nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mer enn enn ca.35dager siden en venn av meg kjøpte ett demotv til 29k. Og han var fornøyd;-) Spørst hva han sier nå..jeg tør ikke si noe..

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h Vis post
    Ble til at jeg bestilte. Lefdal hadde på toppen av det hele gratis frakt, så den kommer på døra mandag 23. juni. Var veldig usikker på om jeg skulle bestille, for den skal egentlig stå i et rom som ikke er klart før utpå høsten. Men what the heck, kan jo bruke angrefrist om kjøpet skulle vise seg å være katastrofe
    Spent på hvordan kvaliteten er! Kan skrive litt om hva jeg synes når jeg får tv`en i hus. Ser Elkjøp har skrudd prisen tilbake til 35K nå.
    Ai, grattis! Jula kom tidlig til deg i år
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord Vis post
    Ai, grattis! Jula kom tidlig til deg i år
    Hehe, ja det kan du si Passer jo veldig bra å kjøpe en diger tv nå rett før sommerferien.... Uansett spent på om den blir for stor eller ei. Lite hopp fra 46 til 75" kan man si, selv om den nye tv`en vil stå bittelitt lenger unna.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa jeg skulle skrive et par ord når tvn var på veggen. Har hatt den i to dager nå og jeg er overrasket over hvor bra denne tvn er. Størrelsen er helt super til mitt rom som er 3x5m, sitter ca 3m unna tv. Hadde en 60" i kinoen før som jeg syntes ble for smått, satte da den opp i stua og kjørte kun projektor i kinoen.

Bra
    - Godt sortnivå
    - Ikke noe lys som blør fra siden
    - Jevn belysning over hele panelet
    - Null hakking ved panorering
    - Smart Tv funksjonen har både Netflix og HBO nordic

Dårlig
    - Får ikke ARC til å fungere når jeg er inne i smart hub (HBO, netflix osv). Mulig det finnes noen fiks for dette men jeg har ikke funnet noe enda. Ser ut som løsningen blir optisk tilbake til AVR

Så for 20000kr kunne jeg ikke vært mer fornøyd. Anbefales varmt til de som sitter på gjerde fortsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet tvèn øyvind.h? Og er du like fornøyd Ender?

Vurderer å kjøpe tvèn selv, men er litt skeptisk pga kundeomtalen som står på Lefdals hjemmeside: «På film oppleves TV'en stort sett bra, men i mørke scener så viser den svakheter. Bildet er sort og fint i midten, men blir veldig lyst i sidene (se vedlagt bilde). På f.eks. sportssendinger så er det mye etterslep og irriterende hakking.» Det er også vedlagt et bilde som viser problemene.

Har noen av dere testet den i et mørkt rom og om den er bra å se fotball på? Har en 60" D8005 i dag og sliter med clouding/bleeding, samt et «sløraktig» etterslep når jeg ser fotball.Vil helst unngå lignende problemer når jeg kjøper ny tv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Da har jeg hatt tv`en oppe på benken på en midlertidig plassering en ukes tid. Merk at jeg ikke har hatt tid til å kalibrere eller justere innstillinger. TV`en er altså i bruk med fabrikkinnstillinger rett ut av esken. Innholdet jeg har testet er kun Netflix da jeg ikke har dekoder der tv`en står nå.

Lysblødning:
    Bildet på Lefdal.com gir ikke et riktig bilde av lysblødningen etter mitt syn. Ja panelet har litt lysblødning, men ikke i nærheten av hva man kan se på det bildet. Hvis man har høye krav ift lysblødning er nok LGs nye OLED tv`er bedre. Så på både LG og Samsungs toppmodeller utstilt hos Lefdal på Alnabru, og der er svart virkelig 100% svart

Hakking:
    Panorering flyter bra og hakker ikke. En helt annen verden ift min gamle Samsung LE46M87. Har kikket såvidt på starten av James Bond Skyfall (tilfeldig valgt) for å se hvordan skjermen gjør det i actionscener. Det er litt uheldig å gi tilbakemelding på forhold som kan drastisk endres ved å justere tv`ens innstillinger, men foreløpig er jeg veldig fornøyd.

Bildekvalitet:
    Helt rått å se på materiale med høy kvalitet på Netflix Bildet er sylskarpt. Jeg sitter 330cm unna skjermen, og på den avstanden er jeg faktisk usikker på om jeg ville fått mer ut av en UHD tv. Antakelig ville jeg det, men bildet oppleves i hvert fall som meget bra.

Størrelse:
    Helt rå Det er jo akkurat dette som er tv`ens paradegren - størrelse. Sitter som nevnt ca 330cm unna skjermen, og helt ærlig -først tenkte jeg at denne skjermen ble for stor. Men nå liker jeg størrelsen veldig godt. 46" er blitt latterlig lite etter at denne tv`en kom i hus. Ikke helt sikker på om kona har dratt samme konklusjon enda (eller om hun noensinne vil), men tv`en er perfekt som "kino-tv" i kjelleren.

Ift. alternativer til denne tv`en er jeg litt usikker på hva jeg ville valgt. 55" blir for smått etter denne tv`en. 65" kunne vært et alternativ, men skulle jeg gått for en slik "standard" størrelse måtte jeg fått meg UHD, OLED eller noe annet spennende "nytt" for å ende opp med noe ikke helt gjennomsnittlig. Og da løper vel prisen fort opp mot 30K+?
    For 19.900,- inkludert frakt synes jeg skjermen var et godt kjøp. Når jeg kikker på prisen på andre slike monsterskjermer virker prisen veldig god. Noen vil sikkert foretrekke å gå ned på størrelse og opp på kvalitet, men det handler nok vel så mye om hva man er vant med fra tidligere som hva man prioriterer. Jeg var ikke vant med en rå skjerm (ut fra dagens standard), noe som antakelig bidrar til at jeg er ekstremt fornøyd med denne. Merk at jeg bevisst har droppet 3D da ingen jeg kjenner gidder bruke det, og sønnene i huset mente det var helt uvesentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå selger CDON TV`en for 18.600,-. Virker som om Samsung virkelig vil få ut denne modellen raskt! Prisen er satt tilbake til 35K hos Elkjøp og Lefdal.

http://cdon.no/elektronikk/samsung/7...kt_no_TV+-+LED

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg tatt et par bilder av tvn i et relativt helt mørkt rom. Det blør litt fra siden av rullgardinene da det fortsatt er dagslys ute. Første bilde er eksponert korrekt, de påfølgende bildene er overeksponert ca et halvt stopp for å fremprovosere det svarte. Hvis man ser på bildene på itunes menyen kan man se de er overeksponert. Rommet er forøvring også svart derav vanskelig å se bakveggen.

Kort fortalt oppleves det svarte som svart når man sitter midt foran tvn slik jeg gjør men beveger man seg over på siden er ikke svartnivået like bra lenger slik som bildene viser.

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02411-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02415-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02416-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02418-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02420-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02411-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02415-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02416-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02418-jpg

Noen som har Samsung UE75F6375XXE her?-dsc02420-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h Vis post
    Og nå selger CDON TV`en for 18.600,-. Virker som om Samsung virkelig vil få ut denne modellen raskt! Prisen er satt tilbake til 35K hos Elkjøp og Lefdal.

http://cdon.no/elektronikk/samsung/7...kt_no_TV+-+LED
    Var hjemme hos kompisen min i dag, og jeg syntes tven klarte seg bedre enn ventet. Panoreringer ok, men fikk ikke sjekket sortnivået skikkelig. Men når jeg kom hjem til mitt lille 50" pioneer, så virket det så lite;-) Jeg bestilte på Cdon, takk for tipset! Nå håper jeg bare jeg får et ok eksemplar og at bilde er bra i min stue.
    JOLO (kona min forklarte, you only live once;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende at dere gir tilbakemelding påTven. Nyttig for de som vurderer kjøp og i forhold til pris serdette ut til å være et meget godt kjøp. Jeg endte opp med enUE75H6475 da den var på tilbud hos MPX til 25000,-. Størrelsen erfantastisk og jeg er fornøyd, men den har litt problemer medclouding og lyslekkasje fra sidene (minimalt). Dette legger man ikkemerke til ved normal tv-titting.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BennQ da er du offisielt et medlem at superkjøpklubben-6475 jeg derimot må holde meg til 6375 Nå kan jo ikke jeg skryte av tven min da den bare har status "på lager".....men nå sjekket jeg og det står status "SENDT". Livet er herlig!
    Har et pioneer 5080 fra før, så jeg vet i hvert fall hva et ok bilde er, selv om det er vel blitt noen år siden det var nytt..Faktisk "bare" hd-klar, men det holder jo for alt annet en bd. Nå skal jeg endelig få HDTV...skal ha det i stua med store vinduer, så jeg tror det skal klare seg fint, mtp lysforholdene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset folkens! 6375 har gitt meg en opplevelse der jeg skønner at størrelsen teller. Fornøyd med at nettflix flyter bra, nå kan jeg klare meg uten en stue-pc. Verdt pengene! Mitt viktigste kriterie er mest mulig for pengene. Nå ser jeg etter god lyd til tven. Lyden var ok, den..men supert bilde krever super lyd;-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung UE55C9005S , Noen som har ?
    By tjorven in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 08-29-2011, 00:26
  2. PS3 og Samsung 3d tv. Noen i Drammen ?
    By sollie in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-18-2011, 16:18
  3. noen som har erfaringer med samsung LED-TV?
    By erikandy in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 12-24-2010, 11:44
  4. Noen som har lik samsung TV?
    By Welle in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-27-2009, 23:27
  5. Samsung c96 og q96 noen erfaringer
    By Janome in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 09-03-2007, 02:12

Stikkord for denne tråden