Lyslekkasje på Philips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyslekkasje på Philips

Hvor mye lyslekkasje må man finne seg i?

Har en Philips TV som jeg fikk som erstatningsmodell for under en mnd siden etter en lang kamp med Philips.
    Det er vel eneste grunnen til at jeg ikke har gjort noe med det enda. Lite lyst med en ny kamp med Philips for å si det slik.

Litt dårlig bilde, men som dere ser så er det flekker mer eller mindre over hele skjermen.
    Dette noe jeg må finne meg i eller bør jeg få TV-en sendt på rep?

-2014-06-09-22-56-19-jpg

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.nei dette ville ikkje eg funnet meg ihvertfall.bare og forbedre seg på en ny kamp med philips,men etter bildet å bedøme så skal no det gå greit.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er i det meste laget ja. 60-70%++ er flekkete ved svart bilde.

Skal kontakte Philips å se hva de sier? Håpe de ikke lager krøll for nå er jeg lei av å krangle med dem over saker som burde vært enkle å løse på en tilfredstillende måte.

Oppdaterer saken underveis

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da fikk jeg endelig kontakt med Philips via chatten deres. Prøvd flere ganger nå i dag og i forrige uke.

Bilder sendt og saken er oppskalert og sendt videre i systemet. Så får vi se hva guruen deres sier..

Btw. Noen som vet hvor lang DOA tid Philips opererer med? TV-en er 5 dager under 1 mnd gammel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lattergal Vis post
    Enig at det er i det meste laget ja. 60-70%++ er flekkete ved svart bilde.

Skal kontakte Philips å se hva de sier? Håpe de ikke lager krøll for nå er jeg lei av å krangle med dem over saker som burde vært enkle å løse på en tilfredstillende måte.

Oppdaterer saken underveis
    Er Philips ugreie å ha med å gjøre? Har hatt Samsung tidligere, der er det aldri no problem. Lurer på å kjøpe en Philips nå. Hmm kanskje ikke

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robefa Vis post
    Er Philips ugreie å ha med å gjøre? Har hatt Samsung tidligere, der er det aldri no problem. Lurer på å kjøpe en Philips nå. Hmm kanskje ikke
    Tror at grunnen til at jeg har slitt litt med Philips er at jeg ikke har hatt noen form for kjøpsbevis. Første Philips Tv-en var en gevinst i en konkurranse og den jeg har nå er en erstatningsmodell jeg fikk tilsendt da den første hele tiden ble defekt. Da den var ny varte kun 3 timer før den måtte sendes inn for skifte av panel :-)
    Vil tro at hvis jeg hadde hatt en kvittering og en butikk og forholde meg til så hadde alt gått glattere, men har kun hatt Philips support å forholde meg til og alt ser ut til å gå tregt. Alt må videresendes opp i systemet og ting tar tid.

Om jeg vil anbefale Philips..? Svaret mitt må nesten være NEI ikke faen...
    De kommer ofte bra ut i tester osv blant annet pga bra bilde på de jeg har hatt, men det hjelper fint lite når de er montert av deler fra billigste hylle.
    Har mye å utsette kvalitetsmessig kan man si. Å når man blander inn servicetid når tv-en må på rep og faktum at jeg har måtte tatt meg fri for å vente på transportører (10 arbeidsdager til nå og flere blir det sikkert hvis de vil ha den Tv-en jeg har nå inn på rep).

Skulle jeg kjøpt ny TV idag ville jeg gått for Sony eller Panasonic. De har et bra rykte kvalitetsmessig

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nokk ikke bare Philips som kan være vannskelige med ting å tang, di fleste produsenter prøver alltid å vri seg unna på ett vis. Spesielt når det kommer til innbrenning på Plasmaskjermer
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio Vis post
    Det er nokk ikke bare Philips som kan være vannskelige med ting å tang, di fleste produsenter prøver alltid å vri seg unna på ett vis. Spesielt når det kommer til innbrenning på Plasmaskjermer
    Panasonic skal ha veldig bra garanti på slike ting vist nok.
    Kompis kjøpte en toppmodell nettopp og hvis noe skjedde så ville tv'en bli byttet ut med ny

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen postitive erfaringer hører med mens vi venter på lattergals tilbakemelding om hvordan det gåt med Philipsen. Kjøpte en Samsung 50" LCD tv for to år siden. Etter å hatt tven i et år dukket det opp en vertikal og en horizontal stripe på skjermen. Kontaktet Samsung, de sa jeg skulle melde inn feilen på nettsiden deres. Etter et par dager ble jeg kontaktet av en lokal repratør som hentet tven. Han byttet panel og kom tilbake med den etter en uke, ingen kostnader for meg. Eneste minuset var at jeg ikke fikk lånetv den uken.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic skal ha veldig bra garanti på slike ting vist nok.
    Kompis kjøpte en toppmodell nettopp og hvis noe skjedde så ville tv'en bli byttet ut med ny
    Det må isåfall være noe nytt di har begynt med.
    Er bare å lese trådene som ligger her inne, så skjønner du :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må isåfall være noe nytt di har begynt med.
    Er bare å lese trådene som ligger her inne, så skjønner du :P
    Vet bare hva som ble sagt i butikken.
    Husker ikke modellnummeret men tv'en kostet nesten 30k og slik jeg forsto det så var det flaggskipet og ble kun laget i begrenset antall.

Synes det virket merkelig selv, men sto i boka som fulgte med også

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet bare hva som ble sagt i butikken.
    Husker ikke modellnummeret men tv'en kostet nesten 30k og slik jeg forsto det så var det flaggskipet og ble kun laget i begrenset antall.

Synes det virket merkelig selv, men sto i boka som fulgte med også
    vt60 eller zt60? jeg har vt50, forrige toppmodellen... Kostet over 30k når den kom, betalte vell d samme som han gjorde.

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vt60 eller zt60? jeg har vt50, forrige toppmodellen... Kostet over 30k når den kom, betalte vell d samme som han gjorde.

Sorry ingen ide. Kan ikke ringe å spørre heller da kompisen er ute på jobb de neste ukene. Men hvis jeg finner ut av det så kan jeg poste.
    Utseendemessig lik bilde under

-panasonic-20tx-l60dt60y-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry ingen ide. Kan ikke ringe å spørre heller da kompisen er ute på jobb de neste ukene. Men hvis jeg finner ut av det så kan jeg poste.
    Utseendemessig lik bilde under

-panasonic-20tx-l60dt60y-jpg
    Hehe, tror di er like alle 2014 modellene

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror butikken har lurt kompisen din

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ^ what he said :P

Mvh
    Svein S

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reagerte på lignende forhold som vist på bildet, dog ikke fullt så ille. Har en ny 46PFL8008S. La merke til lyslekkasjer når jeg så på gamle Star Strek serier i 4:3 format. Jeg løste problemet ved å slå på dynamisk bagrunnsbelysning for alle inputs. Da blir bakgrunnen "kullsort". Bruker "Standard" eller "Best Bilde". Vil ellers nevne at med godt billedmateriale, er TV'en lynkjapp i panoreringer, og til tider (som nevnt i en test jeg leste), er bildet nesten "3D".

Det jeg har å utsette på denne TV'en, er uferdig firmware. Det skjer av og til rare ting når jeg bruker fjernkontrollen, TV'en låser seg, men jeg kommer meg alltid ut av det. Man kan heller ikke slå teksting på og av ved avspilling av .mkv filer fra USB. Min Oppo BDP-103 derimot, klarer dette med glans. Heldigvis.
    Sist endret av Vorlon; 06-16-2014 kl 08:19

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...NGINE_PRISJAKT

og jeg er paff hvor bra den er etter at man stiller den inn ordentlig. Såklart er det lyslekasje med 100 % brightness på fult, men kalibrerer man det så får man mye bedre bilde.

bare se under jeg filma( er jeg)

https://www.youtube.com/watch?v=Jcler-bteeE

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, første ting å gjøre er å dempe baklyset. Tror mitt står på 50 på skalaen, etter kalibreringstips jeg fant på nett. I tillegg bruker jeg en av ISF innstillingene som følger med TV'en. Bruker også "custom" fargetemperatur.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått et svar fra Philips.
    De mener at lyslekkasjen er innenfor spesifikasjonene på TV-en. Eller sånn jeg tolker mailen " gå å kjør deg"!!

Kan vel egentlig så at mailen fra dem kom på verste tidspunkt mulig å må vel egentlig så at jeg ikke gav dem den hyggeligste mailen tilbake.
    Sa ikke noe usant eller var ufin på noen måte heldigvis, men nå vet de nøyaktig hvor de har meg som fremtidig kunde..

Lar saken ligge for nå og tar den heller opp igjen når TV-en skikkelig går til helv.. Med Philips sin byggekvalitet så tar det sikkert ikke mer enn 6 mnd før den må inn å skifte hovedkort. Legger til lyslekkasje i den feilmeldingen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 24
    Siste melding: 08-19-2014, 20:23
  2. Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2014, 15:51
  3. Svar: 5
    Siste melding: 01-13-2014, 19:46
  4. Svar: 0
    Siste melding: 03-30-2008, 05:48
  5. Svar: 7
    Siste melding: 05-31-2004, 17:46