Samsung HU8505 innkjøpt. Innstillinger? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og jeg regner det som en selvfølge at du har testet den innebydge satelittuneren i OneConnect boksen ?

Ok så fikser den kun maksimalt 4 posisjoner så om man har mange lnb`s så er det en annen sak . Jeg bruker bare en eldre Conax cam sammen med mitt kort som opprinnelig kommer ut av en Sagem PVR som aldri har vert brukt noen gang og det bildet som jeg får her på min 65" er som sagt litt forskjellige i forhold til Kuro KRP-500M monitoren som jeg har byttet ut men det er ikke noe som til nå har sagt meg at dette var ett dårlig valg .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det MEG og MITT bruk dette gjelder, og jeg har MYE bedre bilde på det jeg ser på 99 % av tiden, nemlig satellitt. Da er det ingen vits for meg å betale masse penger for å få et mye dårligere bilde!

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var at den innebygde mottakeren i en slik tv som min UE65HU8505 gir mye bedre bilde på samme display enn hva min VU+ Solo2 gir meg ved å sende signal opp gjennom HDMI til samme display .. Og da snakker man om at signalet kommer fra samme antenne og testen min er gjort ved å bytte inngang på tv`n fra HDMI til innebygget på samme kanal ..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ved å bruke TV'en i stedet for VU+'en, kan du spille inn programmer, editere og kopiere innspilninger...?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke kommet så langt at jeg har forsøkt flytte disken å sett på filene den spiller inn men å ta opp programmer fungerer helt greitt . Nå kommer jeg til å kun bruke tv´n til 1 west siden jeg har to kabler inn i huset hvor den ene går direkte til lnb for 1 west mens den andre går ut til ett par Spaun switcher som skal fore VU+ med de 5 lnb jeg har på T90 antenna . Men hvor mye den VU+ kommer til å bli brukt er en annen sak

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å se de eller editere de på andre enheter da...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet rett å slett ikke siden jeg ikke har forsøkt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan ikke bruke opptakene på andre tv-er engang enn den man har tatt opp på, så da slipper dere å lure noe mer Det har alltid vært sånn og vil nok alltid være sånn pga avtaler med tv-selskapene. Opptakene på harddisken krypteres også. Kan ikke helt skjønne at kvaliteten skal bli noe dårligere fra VU+-en enn fra TV-en direkte, men kan vel kanskje være noe skaleringer som går skeis?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp det jeg ville frem til at den innebygde sat-tuneren er ubrukelig om man skal se innspillinger andre steder. Jeg har noen kamerater uten PVR som jeg spiller inn mye for, så for meg er den løsningen ubrukelig.
    Og etter å ha hatt Plasma i flere år, orker jeg ikke LCD. Dessuten har TV'en resatt seg MINST 10 ganger på den tiden jeg har hatt det, så her blir det angrerett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    Nettopp det jeg ville frem til at den innebygde sat-tuneren er ubrukelig om man skal se innspillinger andre steder. Jeg har noen kamerater uten PVR som jeg spiller inn mye for, så for meg er den løsningen ubrukelig.
    Og etter å ha hatt Plasma i flere år, orker jeg ikke LCD. Dessuten har TV'en resatt seg MINST 10 ganger på den tiden jeg har hatt det, så her blir det angrerett.
    Har du hatt noen hiccups med 8505'en? Har selv hatt en Philips PFL65-9708 ett eller annet og hadde ikke annet enn problemer med den, fikk pengene tilbake til slutt. Resatt seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Restartet er vel mer riktig å si... Jeg har hatt plasma i mange år, så når det gjelder bildekvalitet kommer det ikke til å bli aktuelt for meg å kjøpe TV med dagens LCD-teknologi. Syns bildet så godt ut i butikken da.... Men, nei,m jeg ble overhodet ikke fornøyd. Men nå er plasmaen tilbake med nytt panel!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic påstår deres beste LED TVr er bedre enn plasma modellene deres nå.
    Mark Henninger på AVS gir dem rett: Panasonic Beats Plasma Picture Quality with TC-AX800U Series
    Så i stedet for å dømme basert på middelmådigheter som Samsung, kansje dette er noe sjekke ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle Samsung sin 7705 serie for middelmådig blir for dumt! Og bildene på en plasma og LCD er VELDIG forskjellige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det LED TV`ene til Samsung jeg beskrev som middelmådige. Jeg trodde det var rimelig opplagt, ettersom det er nettop "dagens LCD-teknologi" du kritiserer.

7705 er relativt bra, kjøpte en PS63C7705 til dattera som hun hadde på rommet sitt en periode og den var helt ok. Bedre enn LED driten jeg erstattet den med, UE55D8005, men alt for stor og stygg etter min smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå roter du fælt her...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel som med lyd. Smak og behag... Er storfornøyd med min 55f8005. Har hatt plasma tidligere. Kan ikke si at jeg savner noe fra den når det gjelder bildekvalitet angår. Riktig kallibrert, så er både sortnivå og farger superbe. Selvfølgelig MIN mening. Plasma vil alltid ha et mye mer dynamisk(mykere) bilde, og sortnivå i toppklasse(såfremst at man har gardiner på sommerstid) Her i nord er det lyst hele døgnet i sommermånedene... Det pluss at det kjentes som man hadde en 600watts panleovn på i stua når man brukte den, var direkte plagsomt varmt til tider
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 55hu8505xxe på mandag, men ikke fornøyd. One Connect boksen blir så varm at bildet henger, og tvn starter på nytt. Dette skjer på netflix. Når jeg bruker HBO så blir boksen nesten like varm, men får bare digitalstøy på bildet. Har ikke slått seg av med HBO enda. Synes også at bildet henger litt igjen også. Bildet er jo kjempebra, men flyten er ikke der og den slår seg av til tide og utide. Får liksom ikke brukt den. Vært i kontatk med samsung, men de skylder på netflix sin app. Har du byttet til plasma igjen? Hvilken isåfall. Tror jeg også blir bytten til plasma igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har kjempebra bilde må det ha vært noe galt med min TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe med 4K-tv, men har vært veldig plaget med min Philips 65PFL9708S og fikk den kreditert da de ikke en gang fikk fingern ut og fikk den reparert.

Nå lurer jeg på enten 8505 eller Panasonics AX800. Panasonic sin kjører ikke Netflix i 4K, men som jeg forstår takler ikke Samsung sin det så godt heller? Hvilken av de 2 er mest driftsikre? Vil nødig ha reparasjoner igjen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min UE65HU8505 kjører da fint 4K fra Netflix uten at jeg har sett at det har vert noen problemer . Og ikke har jeg merket meg noen problemer med denne OneConnect boksen heller men jo den "støyer" litt på grunn av kjøleviften men jeg har ikke hatt noen problem med dette og min er plassert oppe på tvbenken til siden for senterkanalen min . Det kan hende at tvn min skrudde seg av en eneste gang på forrige firmware før den oppgraderte seg til 1130 fra 1123 (men jeg tror det var samtidig jeg holdt på å trykket på alt som var av funksjoner) men jeg har ikke merket noe etter dette . Så hele 4 sesongen av GOT i går samt nesten 1,5 time fra Netflix med kun en times pause og jeg sitter ikke fryser så da burde boksen bli varm .

Men det er ikke plasma bilde ut av en slik skjerm så å gå fra en Pioneer KRP-500M til en slik skjerm krever litt tilvenning samt en nøye kalibrering for å yte sitt beste . Skjermen har så mye på plussiden i forhold til hva plasmaen gav når det gjelder andre kvaliteter enn akkurat den siste pop`n som kuroen gav at jeg har ikke så store søvnproblemer av akkurat det .

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. RGB innstillinger på Samsung 7705 ???
    By Wintermute in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-05-2011, 19:32
  2. SAMSUNG LE46B755U1W innkjøpt.
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 09-02-2009, 04:32
  3. LE46a786 er innkjøpt!
    By redfox in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 22
    Siste melding: 01-26-2009, 21:46
  4. Samsung innstillinger