LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG: 4K OLED-TV i år, bøjeligt OLED-TV næste år

LG har flere gange sagt, at de satser helhjertet på OLED-TV. Nu slår de deres engagement fast med syvtommersøm. LGs Ultra HD OLED-TV lanceres i anden halvdel af 2014 - som planlagt. LG frigiver desuden det første bøjelige OLED-TV i 2015, ifølge Wall Street Journal.

LG er fuldt dedikerede til OLED-TV

Mens andre tv-producenter kæmper en brav kamp for at producere OLED-TV, bevæger LG sig fremad med hastige skridt og lader til allerede at have sat deres koreanske kollega Samsung af.

LG afslørede deres første Ultra HD OLED-TV i september 2013 i form af et 77” tv. Skærmen vil blive sat til salg i andet halvår af 2014, sammen med en 65" version. LG forventes at lancere dem i forbindelse med IFA 2014 i Berlin til september.

I et interview med Wall Street Journal afslører LG desuden lidt om deres fremtidsplaner. Ud over at gøre Ultra HD OLED-TV til virkelighed i 2014, lancerer de et bøjeligt OLED-TV i 2015. Krumningen på tv’et kan styres vha. fjernbetjeningen, så tv’et kan blive enten fladt eller buet.

Analysefirmaet IHS anslår, at LG solgte 3000 OLED-TV sidste år, mens Samsung solgt langt færre. I år forventes det, at det samlede salg når over 100.000 OLED-TV og at det vokser til 10 millioner i 2018. LG siger, at de få købere have taget ”rigtig godt” imod tv'ene og tilføjer, at yderligere prisfald på de nuværende OLED-TV er sandsynlige indenfor nær fremtid.

LGs nye, store OLED-TV-fabrik står klar i anden halvdel af 2014. Den vil gøre det muligt at producere blandt andet 110" OLED-TV og 8K OLED-TV. Det er nok ikke utænkeligt, at vi får prototyper af disse at se på de kommende elektronikmesser.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1401430838

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG ser ut til å få et solid forsprang. Hvis ikke de andre produsentene har noen konkrete planer og gjør noe drastisk, så kan de risikere at LG vil fullstendig overta og dominere i alle fall toppsiktet av TV markedet de kommende og nærmeste årene.

Artig at det kommer så store OLED skjermer allerede nå. Spent på om dagens projektorene kommer bildemessig i bakleksa.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor synelig er mura på disse skjermene? På Playstation Vita er det passe irriterende.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje det blir en 110" OLED UHD-TV til neste football VM om fire år?... Det hadde vært noe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Kanskje det blir en 110" OLED UHD-TV til neste football VM om fire år?... Det hadde vært noe
    Da er sikkert UHD 4K avleggs. 16K, 110" brillefri 3D-OLED som man kan henge på veggen som en plakat, tenker jeg det blir Sendingen blir selvsagt også sendt i 16K

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    LG ser ut til å få et solid forsprang. Hvis ikke de andre produsentene har noen konkrete planer og gjør noe drastisk, så kan de risikere at LG vil fullstendig overta og dominere i alle fall toppsiktet av TV markedet de kommende og nærmeste årene.

Artig at det kommer så store OLED skjermer allerede nå. Spent på om dagens projektorene kommer bildemessig i bakleksa.
    Det finns ingen projektor på markedet som kan konkurrere med bildekvaliteten til en OLED TV, men OLED har sine svakheter også som mulig innbrenning og refleksjoner fra skjermen som man slipper og tenke på med en projektor. Men kan de komme med en helt matt skjerm som i tillegg er kan rulles ut som et lerret og 120" + til en "fornuftig" pris kommer OLED til å legge hjemmemarkedet på projektorsiden helt dødt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med laser projektorer? Er disse en oppgradering bildemessig og noe som kan matche OLED? Virker som Sony har noe der på gang.

Ja, en rullbar OLED vil nok komme. Men det tar sikkert tid før vi har noe sånt i store størrelser. Uansett veldig spennende. Lydtransparent, som er viktig hvis man skal ha en skikkelig senter, kan man nok derimot glemme.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laser er jo noe som kan bli bra, men det er enda ingen "ekte" laserprojektor på markedet så det vet vi ikke enda. Sony bruker laser til å lyse gjennom fosfor og den modellen er vist helt på trynet fargemessig etter det jeg har hørt...

Har enda til gode å se et lydtransparent lerret jeg kunne tenke meg å bruke selv, Dreamscreen V5 er et godt alternativ, men etter å ha sett det side om side med et high end lerret ala dnp Supernova 08-85 er jeg ikke i tvil om hva som gir klart best bildekvalitet og jeg syns det blir et mye større kompromiss på bildekvaliteten enn det en "vanlig" senterkanal blir på lydsiden. Men det kan selvfølgelig vurderes andeledes av andre da vi kan ha helt forskjellige preferanser.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser utsom LG har ting under kontroll.

Jeg har kommentert tidligere at de som satser fullt på OLED er klar over at eneste vei er masseproduksjon og priser som gjør at vi kjøper de volum - highend og dyre priser og lite volum betyr null profit.

Ser ut som jeg har rett - fra og med idag så får man LG Oled til under 30k - dette begynner å ligne på noe. En 65 tommer UHD Oled til 35-40k er ikke altfor langt unna tror jeg.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Da er sikkert UHD 4K avleggs. 16K, 110" brillefri 3D-OLED som man kan henge på veggen som en plakat, tenker jeg det blir Sendingen blir selvsagt også sendt i 16K

Kan allerede med engang si at det ikke blir tilfelle.

En 3-4 mm tynn 4K OLED på rundt 75" er det vi kan forvente i 2018 tenker jeg

og når VM i Qatar 2022 kommer blir det 100"+ "plakat" som klistres til veggen i 8K oppløsning, muligens brillefri 3D

16K oppløsning på en OLED TV og kanaler/internett streaming i FULL 16 384 * 8640p tviler jeg på at vi ser før 2030

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 04-10-2014, 20:10
  2. OLED-TV med 4K er på vei
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-26-2012, 18:53
  3. Lg 15el9500 Oled
    By J.Haugen in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 04-25-2012, 21:41
  4. Lg 31" Oled