Samsung PS50C7705, ca 3 år, HDMI-inn virker ikke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung PS50C7705, ca 3 år, HDMI-inn virker ikke.

Garantitiden er vel 2 år, men kan dette gå på garanti?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går uansett på reklamasjon da dette er en viktig del av tvns funksjon- at HDMI skal virke.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det er kortet der HDMI-kontaktene er på som er ødelagt.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamasjon kan du gjøre på TV inntil 5 år. Garanti er noe produsentene gir utover normal reklamasjonsrett.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forsåvidt ikke gitt at det blir en reklamasjonssak om det viser seg at det er mekanisk belastning eller elektrisk overbelastning (som følge av at man har tatt inn og ut HDMI-kontakter med apparatet påslått) som er årsak til feilen. Men fem år er grensen for en eventuell reklamasjonssak, ja.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, reklamasjon går på feil ved produktet som dukker opp etter en tids bruk. Feilbruk og slitasje er vanligvis ikke noe som dekkes ved reklamasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedkort byttet men det hjalp ikke. Nå tok de den med for å se om panelet er gåent...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet var kaputt så får TV'en tilbake med nytt panel i løpet av uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Hadde akkurat samme feil på min ps63C77 Måtte bytte HDMI-kontrolleren og tok samtidig panel bytte. Må ha kostet mye mer en verdien av tv'en men som de sa så slipper samsung 5 nye år med reklamasjon.

I det hele tatt så er jeg litt tvilende til samsung sin kvalitet sånn totalt sett. De gutta som reparerte sa det samme :/

Men veldig bra service fra Samsung da

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reparøteren jeg hadde sier at det er bare sprøyt at det er mer problemer med Samsung enn andre. De hadde en liten periode med noen dårlige komponenter, men mange produsenter hadde mye mer feil enn Samsung de siste åra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dette var nå en av highend tvene til Samsug når det kom, dermed tviler jeg på at det er så utrolig mange som kjøpte den i Norge når den kom. Og når man leser om alle problemene som folk har med modellen på nettet så vil jeg vel ikke akkurat si det virker som de leverer kvalitet. Dere har vel sett den dokumentaren om Samsung og hvordan de med vilje legger komponenter som tåler lite varme(type kondensatorer) nært områder med varme komponenter slik at de fortere dør. Nei, neste gang blir det vel Panasonic eller et annet kvalitetsmerke.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En frittstående reparatør som stort sett reparer for alle forhandlere her i fylket har da vel liten grunn til å lyve om slikt...? Det var feil med Panasonic enn med Samsung sa han.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Tromsø
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de har skjerpet seg. Jeg har iallefall vært plaget med det meste jeg har fra Samsung, død støvsugerrobot, tv ødelagt to ganger og ødelagt S2 så kan vel ha litt med at jeg er negativ, i tillegg til den dokumentaren som ble visst på tv der det ble påvist at de lager produkter som skal dø fort ved å bruke billige komponenter. Men de skal ha kudos for i min bok for at de har bra service når det først blir problemer.
    Bilde: Benq w1300 + 108" motorisert lerret. Samsung 7705 63" 3d Plasma| LYD: Onkyo TX-NR3009B, Klipsch RF82 mk1 + Def. tech 2500 center, Sw: XTZ Cinema 3, SVS SB13 Ultra, Earthquake cl-8, 1x Tactile Transducer, Svs SSS-01 surround| Annet: Samsung 6900 bluray spiller.
    Anlegg på kontoret: Audio Pro Black Pearl + Def. Technology SC Reference, + Denon 1908.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri slitt med samsungprodukter, har hatt 8000 serien TV siden 2011, jeg har hatt 6000 serien siden 2012. Har hatt Galaxy Tab 2, SGS3, SGS4, m.m. Har ikke bare samsungprodukter altså, nå har jeg faktisk bare 6000 serien igjen.

Bytter merker alt etter hva jeg synes gir best produkt for pengene. Har hatt Sony LED-TV også, samt jeg har reciever fra Onkyo. :P Men ja, aldri hatt noen problemer med samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De klarte aldri å fikse paraboltuneren på D8005-en min slik at den faktisk ble brukelig. De byttet hovedkort to ganger og modifiserte alle hovedkortene som noen gang sto i tv-en i henhold til en bulletin fra Samsung. Hjalp lite. Reperatøren som var hos meg hadde for øvrig ikke så mye positivt å si om Samsung sånn til kontrast til det som er nevnt over her, som også var en nøytral servicepartner som utførte service på de fleste merker.

Lignende tråder

1. HDMI-inngangene på Pio LX55 virker plutselig ikke..(?)
    By ArildE. in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 06-23-2013, 08:47
  2. Dreamscreen HDMI Extender virker ikke.
    By Saarg in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 02-08-2012, 23:11
  3. Svar: 2
    Siste melding: 11-19-2011, 13:55
  4. HDMI virker ikke.
    By djheaven in forum TV-apparater
    Svar: 14
    Siste melding: 10-26-2009, 17:20
  5. Hjelp! HDMI virker ikke på PT-AE700E:(
    By a_fly_guy in forum Digitale projektorer
    Svar: 15