skjermrens

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: skjermrens

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skjermrens

usikker på at riktig plass og skrive her.

men noen som vet om en bras skjermrens?
    har prøvd den på elkjøp to ganger å den syntes jeg er elendig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver ikke hva slags skjerm du ønsker å rense. En del moderne skjermer skal heller ikke renses, da du skader antirefleks-belegget som er lagt på utsiden. I aller verste fall skal du kun bruke en myk og fuktig klut for å få vekk merker.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk Vann.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en sharp 80" led. er en ny skjerm

hvordan er det å rense den med slik skjermrens?

syntes møkka ble dradd utover skjermen. derfor jeg hadde tenkt og prøve en annen skjerm

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt ikke noe magiske kjemikalier der ute, beste er en fuktig klut (vridd opp så den ikke drypper) også en tør klut til slutt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt mildt såpevann mange gange, aldre merket at noen av mine skjermer har tatt noe skade av det...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt Jif Universal i alle år. Vet at butikkene som selger "spesial-rense-middel" sier dette er fy-fy, men all erfaring tilsier at det er bare tull. De tjener jo tross alt enormt på dette "spesial-middelet", så det er ikke vanskelig å forstå motivasjonen for å skryte det opp i skyene? Er jo tross alt ikke ømfintlig coating på utsiden av glasset på TV-apparatet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, gorm. Det er nettopp det det er. Det er flere som har fått erfare at dette har begynt å flasse av som følge av slike produkter. Var vel noen her som hadde et bilde av det også, mener jeg å huske. Det ligger en film utenpå en del skjermer som faktisk bare er en folie som ligger over skjermen. Denne kan dras av om man virkelig jobber hardt. (Har sett det bli gjort der det likevel hadde begynt å løsne, så de ville heller da bare fjerne filteret fremfor at deler hang løst)

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd mange spesialprodukter . Dem har alle en ting
    til felles.Dem fjerner ikke fingeravtrykk. Men drar det utover
    og blir sjoldet.
    Men to dråper Zalo i 5 dl vann og myk klut
    som vris nesten helt opp. Og jeg tørker/vasker
    kjermen mens den er varm. Da fordamper fuktigheten straks.
    Dette har fungert bra hver gang unga er framme med labbene:-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En folie er ikke coating, og du klarer heller ikke å "vaske" hull i folien. Folien brukes gjerne som en slags "billig" anti-refleks belegg. Det som gjerne ødelegger folien er varme, enten fra skjermen selv (varme/aldring av folien), eller direkte sollys. Enten det, eller fysisk belastning som langt overgår vasking med bomullsklut. Sprit-produkter vil kanskje kunne gjøre tørke ut folien, og påskynde "aldring"?

Coating er noe man bruker for å hindre to brytningspunkt i ett glass, og de produsentene som faktisk bruker dette, legger det på innsiden og ikke på utsiden av skjermen. Jeg har i alle fall aldri sett noen TV-skjermer med coating på utsiden. Ville jo vært litt rart også, for alle ville vel prøvd å vaske vekk "klisset", slik mange feilaktig gjør på projektor-linser?

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Jeg har brukt Jif Universal i alle år. Vet at butikkene som selger "spesial-rense-middel" sier dette er fy-fy, men all erfaring tilsier at det er bare tull. De tjener jo tross alt enormt på dette "spesial-middelet", så det er ikke vanskelig å forstå motivasjonen for å skryte det opp i skyene? Er jo tross alt ikke ømfintlig coating på utsiden av glasset på TV-apparatet
    Det er ikke bare butikkene som advarer mot Jif Universal. På Jif flasken står det rett ut. Må ikke brukes på LCD-og Plasmaskjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    En folie er ikke coating, og du klarer heller ikke å "vaske" hull i folien. Folien brukes gjerne som en slags "billig" anti-refleks belegg. Det som gjerne ødelegger folien er varme, enten fra skjermen selv (varme/aldring av folien), eller direkte sollys. Enten det, eller fysisk belastning som langt overgår vasking med bomullsklut. Sprit-produkter vil kanskje kunne gjøre tørke ut folien, og påskynde "aldring"?

Coating er noe man bruker for å hindre to brytningspunkt i ett glass, og de produsentene som faktisk bruker dette, legger det på innsiden og ikke på utsiden av skjermen. Jeg har i alle fall aldri sett noen TV-skjermer med coating på utsiden. Ville jo vært litt rart også, for alle ville vel prøvd å vaske vekk "klisset", slik mange feilaktig gjør på projektor-linser?
    Det er nok mulig at det er forskjellige typer belegg som brukes, men produsentene selv advarer mot at man kan skade skjermen ved å bruke kjemikalier, og da er det jo opplagt at det ikke er bare glass som er på fronten der. Om du har vanskelig for å tro på meg, så kan du kanskje høre med denne fyren her.. han vil nok også være enig i at det er NOE på forsiden av glasset som ikke nødvendigvis tåler kjemikalier: http://avforum.no/forum/showthread.p...ser-etter-vask

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en mikrofiberklut med litt vann på...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Jiff på min tv og det funker fint. Men mutter har brukt det samme på sin Panasonic plasma og den har blitt full av merker etter filla. Helt umulig og få bort, og tv er ødelagt etter min mening. Finnes noen vidunderkur mot dette tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe bilde av dette? Skal vel ikke se bort i fra at det faktisk er et antirefleksbelegg foran der som nevnt ovenfor som har tatt skade av det. Det er i tilfelle ikke så mye å få gjort med.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse dritt som man får kjøpt på feks elkjøp m.m. Mange av disse legger en slags hinne på skjermen. styr unna sier jeg.

Som regel så holder jeg meg laaangt unna tv'n med fingre, men når uhellet var ute så måtte noe gjøres rapido.

Men.....skaffet meg en spray hos den lokale databutikken og ble faktisk imponert over denne AM High Performance Screen Cleaner .
    http://digitalimpuls.no/PC-komponent...000071636.aspx

Noen lette spray på skjermen, så lett over med den medfølgende microputen. Som en siste finish bruker jeg en brille/microklut som gjør underverker synes jeg. Clas ohlson sine er billige og fin størrelse.

Lignende tråder

1. tips til skjermrens samsung le46a656
    By Henrikr in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 06-28-2009, 12:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •