Trenger råd til kjøp av ny tv, minimum 55" og bra bilde-kvalitet, maks. 20k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd til kjøp av ny tv, minimum 55" og bra bilde-kvalitet, maks. 20k

Hei,
    har etter 2 forsøk med Samsung 65" F8005 som begge hadde irriterende lyse striper på topp/bunn (se egen tråd) bestemt meg for å prøve igjen. Panel-kvalitet er ganske viktig for meg og jeg vil ikke ha noe clouding som irriterer ved vanlig bruk,men om det er litt ujevnt på helt svart skjerm går greit. Basert på det jeg har lest og opplevd virker det som de store edge-LED tv'ene sliter mest så begrenser meg til 55".

Kandidatene så langt:
    * Samsung 55F8005 - mindre versjon av den jeg allerede har hatt, likte resten av tv'n veldig godt men irriterte meg som sagt veldig over bleed på topp og bunn, kan prøve Samsung igjen *med* bytterett og satse på at jeg får en god en
    * Sony KDL-55W828BB - fått veldig bra kritikk på panel-kvalitet hos hdtvtest.co.uk og ser ut som en bra tv for gaming, film/video men ikke så bra på 3D som ikke er noen høy priorietet for meg men hadde vært kult
    * Sony KDL-55W805BBN -ser også veldig lovende ut, test i Lyd&Bilde (I know :-)
    * Panasonic P55VT60 - plasma som gir helt klart best kvalitet for film/video, men bruker ganske mye pc/gaming også så er bekymret for innbrenning/summing

Budsjett er maks. 20k men kan godt bruke litt mindre for å si det sånn. :-) Jeg kommer uansett til å kjøpe med mulighet for å angre meg men ville satt pris på om noen andre har hatt erfaringer med noen av disse. Når det gjelder plasma er jeg helt "noob" og vet ikke helt hva jeg skal se etter.

Takker på forhånd for all hjelp!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan sikkert bidra med noen tanker rundt samsungen... Jeg legger null vekt på 3D, lyd, stemme/fekte-styring, filmleie, etc.
    Starter med det negative:
    - Bleed er synlig på min, men jeg har valgt å ikke irritere meg over det, og de gangene jeg legger merke til det er det alltid på toppen.
    - Irriterende mye input lag, som plager meg ved gaming i tillegg til at jeg av og til må korrigere lip sync.
    - Gjenskinn...
    - Bildet blir fort en del blassere om man ikke sitter rett foran.
    - Ustabil strømming over WiFi.
    På den positive siden:
    + Bra bildekvalitet når man fikser bildeinnstillingene og skrur av Clear Motion-møkka.
    + Responsiv og godt utvalg av apper. Plex-appen har gjort HTPC-en min overflødig, men ikke før jeg byttet til kablet nettverk.

Alt i alt så er jeg bare passe fornøyd med tv-en.
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Har mye av samme erfaring med 65 tommers-versjonen men endte opp med å selge med tap fremfor å venne meg til bleed'en. Kunne jeg fått en F8005 uten bleed på topp/bunn i 55 eller 65 ville jeg vært fornøyd med det. Fremdeles mulig at jeg tester en F8005 en gang til men da med full bytte-rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 55F8005 of er alt i alt meget fornøyd med skjermen. Kjenner ikke til dette problemet med bleed.. Hører en del er plaget med dette, olg det er visstnok værre på større skjermer. Mulig jeg er mindre kritisk til dette, for jeg registrerer ikke dette på min skjerm i det heletatt. Synes bildet er bra, men så har jeg kallibrert skjermen etter stillinger jeg fant på et forum. Kjører HTPC på den, og bruker egentlig ingen av tvns smartfunksjoner noe særlig.
    Hvis budsjettet ditt er 20k, så har jo 2014 modellene begynt å komme til butikkerne. Slik som denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2615215

Eller denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2608441
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Svar: 15
    Siste melding: 08-23-2011, 21:10
  2. Svar: 2
    Siste melding: 05-24-2011, 17:33
  3. Svar: 12
    Siste melding: 10-22-2010, 15:49
  4. Svar: 4
    Siste melding: 09-07-2005, 23:33
  5. Trenger hjelp til kjøp av ny projektor, maks 12000kr
    By Reggie in forum Digitale projektorer