Ingen lyd fra HDMI2 inngang på Samsung LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd fra HDMI2 inngang på Samsung LED

Oppsett: Samsung UE465xxx-serie TV, Onkyo SR606 (med dippedutter tilkoblet) på HDMI1, Get mikro (kabeldekoder) på HDMI2 samt optisk kobling til Onkyo.

Jeg fatter ikke mye av dette. Jeg kom hjem fra påskeferie og plugget i strømmen for tvhjørnet, skrudde på tv og dekoder, men fikk ikke lyd fra tven. HDMI1 funket fint, så jeg regnet med at det var noe med Get-boksen. Kjørte reset på den uten endring. Byttet så HDMI1 og HDMI2, vips så hadde jeg lyd. Skrudde så på WDTV (som går igjennom Onkyoen, nå på HDMI2) og kjørte litt diverse (Youtube, 2 kanals media etc.) uten å få noe antydning til lyd fra tven. Lyd fra forsterkeren funker som forventet under hele prosessen.

Bestemte meg så for å nappe ut alt, prøve reset på dekoderen og tven. Ingen endring bortsett fra fælt bilde. Jeg har byttet kabler, prøvd diverse ting plugget rett i tven, endret navn på HDMI-inngangene etc. Google-fu ender stort sett opp med sider hvor folk har problemer med å få lyd fra pc/DVI-tilkoblete enheter, så det hjelper ikke noe særlig. Noen som har forslag?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert sjekket dette, men er HDMI 2 inngangen på tv er aktiv og at den tar imot lyd via den? Og at Get dekoderen din sender ut lyd som tv din kan ta imot?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bildesignalet er riktig uansett. Altså, jeg får alltid korrekt lyd og bilde på HDMI1, men utelukkende bilde på HDMI2. Jeg har forsøkt å skru av/på Dolby Digital i Get-boksen uten noen endring, den var skrudd av før påsken.

Akkurat det med å se om tven mottar lyd på HDMI2 kan jeg kikke litt nærmere på, men det er en spartansk utstyrt Samsung-modell jeg har i tvhjørnet. Det er ikke allverdens innstillinger jeg kan gjøre i de vanlige menyene. Takk for tipset.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er noe hjelp i det vil jo tiden vise, men jeg vet at på min Grundig flat tv så må jeg inn å sette opp hver enkel HDMI inn. Der må jeg altså sette om jeg vil at lyden skal komme igjennom hdmi kabelen eller fra optisk eller analog. Og om bildet skal komme gjennom HDMI, scart eller compositt.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært ganske greit, ja. Eneste mulighet på min modell er noen pre-definerte "navn" på HDMI-inngangene; disse gir brukeren mulighet til å kombinere HDMI-inngangen(e?) med andre lydinnganger.

Jeg begynte å få grønne bilder etter litt mer feilsøking, så da tenkte jeg ganske kjapt at det var HDMI handshake/HDCP problemer. Tok strømmen på tven og tilkoblete enheter og vips, så var det som ingenting hadde skjedd ...

Akk ja.

Lignende tråder

1. Samsung UE46C6715 + CAM = ingen HD
    By tunamgu in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-18-2012, 14:11
  2. Harmony 555 + Samsung le37a556 = Feil hdmi3 inngang
    By texaco in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 1
    Siste melding: 04-30-2009, 00:00
  3. Svar: 0
    Siste melding: 03-05-2009, 18:20
  4. Ingen inngang på HDMI (3930)
    By Haugen in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 13
    Siste melding: 01-25-2007, 21:38
  5. "HDMI - Ingen inngang" kom midt i filmen, wtf?
    By Tandstad in forum Digitale projektorer
    Svar: 8
    Siste melding: 01-14-2007, 18:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •