Ny TV 60+, det beste av FULL HD eller en ok 4K tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV 60+, det beste av FULL HD eller en ok 4K tv?

Hei, ønsker dere først og fremst en riktig god påske!

Om en måneds tid kommer jeg til å ta over en splitter ny leilghet, og da skal jeg investere meg en ny 60''+ tv. Budsjett er på ca 25k pluss minus. Bryr meg veldig lite om smart funksjoner og 3D. Bruken går mest på film og litt gaming.

For min del så ser jeg for meg når jeg kjøper en ny såpass dyr tv, så ønsker jeg ikke å bytte før om 5-6 års tid. Derfor er det viktig for meg å kjøpe en som varer litt og er fremtidsrettet. Spørsmålet mitt blir nå, om det er lurt å kjøpe det beste av vanlig FULLHD tv nå, eller skal jeg kjøpe en ok 4K tv?

Hvis jeg skulle bruke penger til 4K tv så er vel denne: http://www.prisguide.no/produkt/sams...65f9005-180284 som blir aktuelt for meg tenker jeg. I og med den støtter evolution-kit slik at jeg slipper å kjøpe ny tv for å oppgradere (f.eks til 2.0 hdmi). Men igjen, 4K er fortsatt på "prøvestadiet" som gjør at jeg kanskje heller bør kjøpe en bra vanlig HD tv.

Om jeg skulle velge vanlig HD tv, så ser jeg for meg denne: http://www.prisguide.no/produkt/sams...65f8005-179435 fått veldig bra kritikk, liker designet og prisen er ikke fullt så avskrekkende.

Hva bør jeg gjøre? Tips til andre tv'er mottas også gjerne.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var for noen dager siden på Hifi klubben og så den Samsungen der. Den kostet 25k (eller var det 23k?) så jeg er rimelig sikker på at det er samme modellen.
    Side ved side Panasonic ZT60, så var Panasonic'en i en helt annen klasse. Og det skal sies den Samsungen var bedre enn alle LED skjermene i butikken. Samsung er nok en god TV, det er bare det at forskjellen målt mot Panasonicen var stor.

ZT60 er nok det ypperste som er laget av plasma-skjerm, og nå selges de siste eksemplarene ut. Panasonic slutter som kjent med plasmaproduksjon, fordi folk ikke er villige til å betale for kostprisen. Istedet kjøper de billig LCD/LED dritt som de ser på i flere timer om dagen. Merkelig prioritering.

I allefall, ZT 60 var klart bedre på sortnivå, kontrast, skarphet, dybdefølelse. Et griselekkert bilde rett og slett. (faktisk med fabrikkinnstilling THX - Day)
    Skal du ha en slik, tror jeg du må være rask; (den kostet visst 35k tidligere)
    http://www.prisguide.no/produkt/pana...60zt60e-176985
    Sist endret av Ultima; 04-17-2014 kl 19:21
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Ultima, denne tv'en har jeg helt glemt! Ser ikke ut som det er så mange som har den på lager på nettet hvertfall. Får se om jeg finner den et annet sted. Finner jeg ikke denne, så går jeg nok for Samsungen (fullHD). Du mener altså at jeg skal styre unna 4K foreløpig og ikke gå for 4K Samsungen som jeg nevnte? Andre tips?

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsan, her har det gått unna. Det var ikke meningen å linke til butikker som vart tomme for skjermer. De har iallefall ett eksemplar på HFK i Trondheim til fordelaktig pris om du er interessert i en premium-TV og bor i nærheten.

Ville valgt plasma-Samsungen var jeg deg, den er absolutt en god skjerm. Det finnes ikke materiale på 4k og kommer neppe til å gjøre det på lenge (noen år). 4K skjermen er LED og det ville iallefall ikke jeg kjøpt i dag for å se film.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, er vel bare å bestille den så snart som mulig? I og med det snart blir utsolgt overalt? Regner med at prisen ikke går mere ned med det første.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det fortsatt selges VT60 65''? Kanskje mine google-egenskaper ikke er helt på nett..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig Stereofil har den..? http://www.stereofil.no/produkter/plasma_tv_.html
    TV - Panasonic TX-P60ZT60E. Hjemmekino (ca. 17,5 m2) - Front: Klipsch RF-62II, Center: Klipsch RC-62II, Surrround Side: Klipsch RS-62II, Surround Back: Klipsch RB-61II, Presence Front: Klipsch RB-61II, Presence Back: Klipsch RS-52II.
    PC-anlegg - Klipsch ProMedia 2.1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Slenger meg på her.. Håper trådstarter har fått tv og er superfornøyd!?! Plasma er dog ikke ett alternativ for meg, ettersom vi har masse lys i stua(hvite vegger, store viduer og null persienner/gardiner/markise). Sett på 65" samsung 8005, men lurer også på denne: http://www.expert.no/led/samsungue75...5ledtv/p/9516/
    Vi sitter ca. 5 meter(+/-) fra tv og ønsker så stor og bra tv som mulig til ca 20-25.000,- Alle jeg snakker med i butikkene selger inn 4k modellene som bare det! Sier de oppskalerer bilde, gir mer dybde osv.. For vår del vil størrelse gå på bekostning av kvalitet i denne prisklassen uten tvil.. men vil ikke ende opp med å måtte kjøpe ny tv pga. altfor dårlig prosessor/bildebehandling-kvalitet. Vi ser mest på tv/netflix..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha stor Samsung edge LED så ville jeg være skeptisk i forhold til clouding/lys-lekkasje. Har hatt to UE65F8005 apparater som er fjorårets topp-modell og begge har feilene jeg har bilder av her: http://avforum.no/forum/showthread.p...te-akseptabelt

Samsung regner ikke dette som produksjonsfeil og nekter å gjøre noe så jeg ville ihvertfall kjøpt med bytterett slik at du kan bytte hvis du skulle være uheldig.

Hvis du derimot ikke er noe følsom på lyse striper på topp/bunn i noen scener så er resten av pakka veldig bra. Billed-kvalitet (untatt de stripene), design og smart-funksjoner er imponerende bra

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZzoFfa Vis post
    Hei!
    Slenger meg på her.. Håper trådstarter har fått tv og er superfornøyd!?! Plasma er dog ikke ett alternativ for meg, ettersom vi har masse lys i stua(hvite vegger, store viduer og null persienner/gardiner/markise). Sett på 65" samsung 8005, men lurer også på denne: http://www.expert.no/led/samsungue75...5ledtv/p/9516/
    Vi sitter ca. 5 meter(+/-) fra tv og ønsker så stor og bra tv som mulig til ca 20-25.000,- Alle jeg snakker med i butikkene selger inn 4k modellene som bare det! Sier de oppskalerer bilde, gir mer dybde osv.. For vår del vil størrelse gå på bekostning av kvalitet i denne prisklassen uten tvil.. men vil ikke ende opp med å måtte kjøpe ny tv pga. altfor dårlig prosessor/bildebehandling-kvalitet. Vi ser mest på tv/netflix..

Har selv store vinduer på 2 sider og har ZT60. Selv om lyset er rett på deler av skjermen så ser jeg bildet helt ok! Er imponert over filtret på ZT60! Vil ikke tro at en glossy LED skjerm er stort bedre faktisk. Selvsagt blir sort grått med sol rett på skjermen men er ikke da jeg må ha best sortnivå eller.. I normalt opplyst rom er det ingen tvil hvem som er best av Plasma og LED særlig på fargegjengivelse og sortnivå er det en annen liga. 4K ville jeg ha ventet litt med de er fremdels ikke raske nok etter min smak-bildet "lagger" av det jeg har sett sålangt inkl nye 55H8505-men jeg er ekstremt kresen på denne biten! Plasma er bedre på skraphet på raske bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager sen tilbakemelding, får ikke e-post ved svar da jeg ikke er trådstarter virker det som..
    hlok, takk for info! Ser den, og er typisk sånn som jeg irriterer meg over gitt.. Men ja, kompis har den, og det er en bra tv.
    rs_banditt, hahaha! NÅ får du meg til å tvile igjen Åssen er den med viftestøy? Har titta på den, da det er en veldig bra tv (http://www.tu.no/t2/2013/11/02/den-b...det-akkurat-na). Taes med i betraktning(men litt stiv pris foreløpig). Har og sett på samsung sin (http://www.tu.no/t2/2013/10/04/samsu...e-tv-noensinne). Takker også for innspill på 4k, er blitt ganske kresen på dette selv..
    Endte faktisk nesten opp med en LG 60la860w igår! Overraskende bra tv!(http://www.tu.no/t2/2013/10/24/vi-te...ne-pa-markedet) meen madammen satt ned foten og sier at siden vi sitter så langt unna(5meter) SKAL hun ha 65" eller mer... 3,5cm på hver side utgjør jo litt.. (dette er forsåvidt et luksusproblem.. men !$%&#% vanskelig å få til.. Prosjektor vil hun ihvertfall ikke ha....). Søker da fortsatt etter en fullgod 65" eller mer, til 20-25 lapper... Har dere flere innspill til hva annet en kan håpe kommer på tilbud mai/juni.. med alle nye 4K modeller i anmars..? Elkjøp sier de får inn mer varer snart(ca. 20mai), og da lukter det salg.. Ser forøvrig at dette kan bli en utfordring, så må muligens øke budsjettet til 30.000,- for å få litt kvalitet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, var innom Elkjøp og fikk leke med instillingene på UE65F8005 som de har som demo (samme modell som jeg har) og den så ut til å ha betydelig mindre lyslekkasje enn min. Ville absolutt vurdert det så lenge du kjøper med bytterett.

Mvh Hans

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ZzoFfa Vis post
    Beklager sen tilbakemelding, får ikke e-post ved svar da jeg ikke er trådstarter virker det som..
    hlok, takk for info! Ser den, og er typisk sånn som jeg irriterer meg over gitt.. Men ja, kompis har den, og det er en bra tv.
    rs_banditt, hahaha! NÅ får du meg til å tvile igjen Åssen er den med viftestøy? Har titta på den, da det er en veldig bra tv (http://www.tu.no/t2/2013/11/02/den-b...det-akkurat-na). Taes med i betraktning(men litt stiv pris foreløpig). Har og sett på samsung sin (http://www.tu.no/t2/2013/10/04/samsu...e-tv-noensinne). Takker også for innspill på 4k, er blitt ganske kresen på dette selv..
    Endte faktisk nesten opp med en LG 60la860w igår! Overraskende bra tv!(http://www.tu.no/t2/2013/10/24/vi-te...ne-pa-markedet) meen madammen satt ned foten og sier at siden vi sitter så langt unna(5meter) SKAL hun ha 65" eller mer... 3,5cm på hver side utgjør jo litt.. (dette er forsåvidt et luksusproblem.. men !$%&#% vanskelig å få til.. Prosjektor vil hun ihvertfall ikke ha....). Søker da fortsatt etter en fullgod 65" eller mer, til 20-25 lapper... Har dere flere innspill til hva annet en kan håpe kommer på tilbud mai/juni.. med alle nye 4K modeller i anmars..? Elkjøp sier de får inn mer varer snart(ca. 20mai), og da lukter det salg.. Ser forøvrig at dette kan bli en utfordring, så må muligens øke budsjettet til 30.000,- for å få litt kvalitet..

Det er lett å høre viftene på den men det plager meg ikke siden jeg har på lyd Hører dem lett når du slår på TV uten lyd eller på lav lyd. Men bilde veier opp mange ganger. Ville sett om jeg du fremdels finner 65VT60 eller Samsung sin PS64F8005 plasma som har myye lys som en LCD -LED. Har målt opptil 190 cd/m2 og det er MYE.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for gode tilbakemeldinger hlok og rs_banditt! Jeg skal fortsette jakten! Er det jeg har gjort de siste dagene, mn merker at jeg er sent ute, da de nye modellene kom tidligere i år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten korringering... Den Samsungplasmaen du evt. leter etter har modellnummer 8505, ikke 8005. Jeg ville kontaktet Samsung Norge om det var mulig å få tak i, for jeg er temmelig sikker på at de fortsatt er i produksjon enda ut fra skriverier andre steder.

Hva viftestøy på VT60 angår... dersom man har en av de litt eldre modellene er det bare å få ringt inn og få service for å fikse det. De padder viftene med noe skumgummi som reduserer resonansen til omtrent lik null. Viftene finnes ikke plagsomme etter dette (etter min mening). Jeg kan høre dem hvis jeg skrur av all lyd i rommet, men selv de innebygde tv-høyttalerne klarer å overdøve lyden nå. Veldig fornøyd og ville ikke engang vurdert noen annen skjerm. Beste tv-bildet jeg noensinne har sett. (Men nå har jeg ikke sett OLED enda)

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett LG´s OLED side by side med Panasonic ZT60 og det var no contest, OLED skjermen er fullstendig overlegen. Min neste TV blir en OLED ( har 65" VT30 nå) selv om jeg kun bruker TV til nyheter og noe attåt, TV serier og film blir sett på lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tv på meg enda, men innflytningsdag nærmer seg. Flytter neste fredag. Fikk sett leiligheten for første gang på mandag, og det var svære vinduer der tv skal være. Da blir plasma uaktuelt for meg. Tror nok jeg velger F8005 65'', selv om noen klager på lysutslipp. Håper det blir no kampanjer nå til 17.mai . Ellers, de som ser etter Panasonic ZT versjonen 60'' så selges de fortsatt på siba.no. for 25k.

Noen som har noe andre forslag til annen LED tv'er til den størrelsen og prisklassen? Eller er F8005 den beste vanlig HD -tv nå til dags? 4K blir dessverre for dyrt sånn som det er nå, selv om den nye buede 4K fra Samsung for 40k frister veldig..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så synd namhp!!Mn grattis med leilighet!! Ser den slc, mn tok den tidlig, 8505 er navnet. Har ikke fått tak i noen på samsung som kan svare meg på det ennå.. 65"vt60 er så og si umulig å fa tak i gitt.. den vet jeg har gått ut av produksjon. Så lurer på om det blir LED her også gitt.. og det kan se ut som F8005 er den beste full hd tven til den prisen nå til dags..?? Utrolig kjipt namhp, mn virker som vi er i samme båt her.. Fikk forresten knallpris på en lg 60"la860 her om dagen(20.000). Så den ved siden av F8005(begge var samme størrelse, under 60") og innsynsvinkelen pluss panorering var, etter det jeg så.., bedre på la860'en..(pluss jeg digga 3d'en og kontrollen) Jeg sitter da igjen med inntrykk av at dersom man går ned til 60" eller opp i pris.. så kan man få tak i.. men i 65" i den prisklassen er problematisk.. Støtter meg til namhp og spør det samme, noen som har andre forslag til annen LED?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med eller hørt noe om denne tv'en? http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...ed-tv-65la965w, nettopp gått ned fra 25k til 20k. søkt litt på nettet, men finner veldig lite tester om den. Så er en smule skeptisk...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Beste full HD projektor til hjemmekino
    By isrihel in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 08-19-2009, 01:01
  2. Beste Full HD TV til under 20.000kr?
    By beckstd in forum TV-apparater
    Svar: 17
    Siste melding: 03-20-2008, 15:04
  3. Beste Full-HD projektor under 25k?
    By f3l1x in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 10-24-2007, 15:44
  4. Full HD eller ikkje full HD, that is the question!
    By Jensen84 in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 11-14-2006, 19:16
  5. Beste +/- 40" Full-HD LCD-TV?
    By ROla in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 10-24-2006, 08:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg