ps4 hdmi splitter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ps4 hdmi splitter

Har lest litt rundt på nettet att samsung f8005 har en del innput lag. Ser der er ett triks åmed å sette tven i game modus, + viss man endrer inngangen til pcmodus halverer en responstiden. Siden jeg også bruker ps4 til bluray, netflix osv så ser jeg for meg det blir veldig upraktisk å drive å skifte mellom gamemodus å endre inngangnavn osv.
    Så det jeg lurer på da : Går det ann å kjøpe en boks som splitter signalet til to av inngangene på tven? Slik jeg kan bruke den ene til spilling å andre til film? Å kommer en brukbar slik boks til å bli svindyr?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett først blueray av spilling til 24hz modus, har denne pc modusen på samsungen min også og den er bare aktivert om den får 60hz signal, som f.eks fra pc eller spill konsoller.
    Om jeg setter på en blueray som går i 24hz får jeg tilbake alle bilde valgene som ellers er grå og låst vekk når den går i denne såkalte direkte modusen.

Men Netflix blir nok også sendt i 60hz så her må man enten leve med det. Eller skifte på innstillingen.

En hdmi splitter koster dog ikke all verden f.eks:
    http://m.netonnet.no/art/tv-og-bilde...0/141344.4302/
    Den er vel også bare hdmi 1.3 så fullt mulig den ikke vil fungere med f.eks 3d.

Er kanskje bare i mitt hode, men jeg hadde verdt varsom med og koble opp slik du nevner om det oppstår en loop situasjon mellom splitter og tv kan det bli alt fra degradering av bildet til faktiskt skade på hdmi inngangene på tven.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Sett først blueray av spilling til 24hz modus, har denne pc modusen på samsungen min også og den er bare aktivert om den får 60hz signal, som f.eks fra pc eller spill konsoller.
    Om jeg setter på en blueray som går i 24hz får jeg tilbake alle bilde valgene som ellers er grå og låst vekk når den går i denne såkalte direkte modusen.

Men Netflix blir nok også sendt i 60hz så her må man enten leve med det. Eller skifte på innstillingen.

En hdmi splitter koster dog ikke all verden f.eks:
    http://m.netonnet.no/art/tv-og-bilde...0/141344.4302/
    Den er vel også bare hdmi 1.3 så fullt mulig den ikke vil fungere med f.eks 3d.

Er kanskje bare i mitt hode, men jeg hadde verdt varsom med og koble opp slik du nevner om det oppstår en loop situasjon mellom splitter og tv kan det bli alt fra degradering av bildet til faktiskt skade på hdmi inngangene på tven.
    Ok, da bør jeg kansje være litt forsiktig med splitter ja..Viss det er bare å sette 24p på , så er jo det en ganske god løsning ? Hvordan er den å spille på? Har vært litt tvilende siste dagene . Har jo lest somme plasser der den står oppnevnt med innput lag på over 100.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netflix er jo ikke hver dag jeg er på, så jeg tror jeg går for løsningen din, viss den fungerer på tven. Tusen takk for hjelpa

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke noe mer om hvordan tven ellers er og spille på, har selv en plasma som noen påstod var nede til 16ms, andre igjen sier 30.

Det er godt mulig jeg er litt overforsiktig, men rare og ville ting kan skje med disse HDMI systemene :P
    Sist endret av TorTorden; 04-04-2014 kl 19:32
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke noe mer om hvordan tven ellers er og spille på, har selv en plasma som noen påstod var nede til 16ms, andre igjen sier 30.

Det er godt mulig jeg er litt overforsiktig, men rare og ville ting kan skje med disse HDMI systemene :P
    Ja, har hørt litt forskjellig om komponentene i samsung tvene også. Er vel ikke akkurat det beste av det beste inni dem.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja ikke nødvendigvis en ren samsung sak, men hdmi kretser er notorisk sårbare for overspenninger så jeg er kanskje litt ekstremt forsiktig rundt de :-)
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å? Er det riktig av meg å anta at du spekulerer? Jeg skal også være ydmyk, men dette er første gangen jeg hører om dette på HDMI.

HDMI er en punkt-til-punkt-kobling. Avsender til mottager. Med en splitter kobler man én utgang på splitteren sammen med én inngang på TV'en, og så det samme om igjen på den andre porten. Alle koblingene er koblet med utgang koblet til inngang. Ut fra dette klarer jeg ikke å se at det skal være noe skadelig signalering her. Men det kan godt være TV-en blir forvirret når når den ser at den snakker med samme kilde med samme HDCP-nøkler på begge inngangene og at dermed virker det ikke, men tvilsomt at det er skadelig.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er vill spekulasjon fra, er bare en liten masende følelse i magan på.

Om jeg skulle prøve og presisere så er jeg omtrent 60% sikker på at det ville fungert akkurat som trådstarter tenkelig seg.

39% om potensiale for hdcp/handshake kludder.

Og en liten stakkars prosent som tenker noe tilsvarende:

Har absolutt ikke noe hjemmel for og si det men det var denne lille prosenten da..
    Denon AVR-4520 CI

Lignende tråder

1. Hdmi fra PC til hdmi splitter til 2 projektorer mulig?
    By Bgullet in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 08-04-2013, 14:53
  2. Svar: 0
    Siste melding: 01-13-2012, 21:43
  3. HDMI splitter?
    By ma-vil@online.no in forum Kabler
    Svar: 1
    Siste melding: 12-12-2011, 11:33
  4. Forsterker med 2 HDMI ut eller HDMI splitter?
    By Ctech in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 08-29-2009, 09:58
  5. Optisk+DVI=>HDMI: HDMI-splitter/-forsterker
    By lopro in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 12-23-2007, 14:39

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg