Ny tv! Philips 47PFL5008T eller LG 47LA640V - Hvem av de to?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny tv! Philips 47PFL5008T eller LG 47LA640V - Hvem av de to?!

Etter gode forslag her om at jeg bør gå for en LG 47LA640V (basert på kriteriene i quote-boksen nedenfor), så skulle jeg til å kjøpe TV'en i dag, men så snublet jeg tilfeldigvis over denne istedenfor: Philips 47PFL5008T - Og dermed sitter jeg nå i tenkeboksen om hvilken av de to er det jeg skal velge...

Med utgangspunktet i pris og kriteriene mine, så er vel Philips-tv'en det beste valget til den prisen, men etter hva jeg har forstått, så har den ikke Philips-tv'en kostet så mye mer enn nedsatt pris (5995,-) fra da når den kom ut (nå koster den jo snaue 1000-lappen mindre enn LG'en...)

LG-tv'en derimot kostet 11000kr i 2013, og den er nå nede i 5555kr.... Begge tv'ene ser veldig stilrene ut også er den ambilight-funksjonen til Philips veldig snasen, men hvor lenge varer de ambilight lysene? 7-8 år f.eks? Er LG tv'en SÅ mye bedre enn Philipsen ettersom at LG'en kostet så veldig mye mer enn Philipsen?

Ser jo at Philipsen scorer veldig lavt på Smart-TV innhold og funksjoner, imens LG'en scorer bra på det aller meste, også på Smart-TV biten... Men så var det jo det om jeg har nødvendighet å ha smart-tv da man kun skal se på enkle tv-programmer og slikt..

HVILKEN av de to nevnte tv'ene vil være det beste kjøpet totaltsett mener dere? Philips 47PFL5008T eller LG 47LA640V ?

Har ingen spesielle krav da jeg bare skal ha en helt grei og nice tv, men noen har jeg:- TV innenfor prisklassen 4000 til maks 7000kr uten for mye gimmicks(!)
    - Fra 47" og oppover iallefall (har hatt en LG 37" i snart 10 år nå så...)
    - FullHD (er vel et must det nå om dagen så)
    - TV som passer å stå i et hjørne da jeg har nokså store vinduer (men ikke fullsize vinduer) både på høyre og venstre siden
    - Minst 2-3 HDMI-innganger (trenger ingen fancy smancye tilkoblinger)
    - Helst ikke plasma pga. forbrenningsgreia og det der, men hvis det er verdt å nevne en plasma, do it..

Bruksområder og annet:
    - Generell og grei tv-titting hjemme i stua. Enkelt og greit. Blir lite med filmtitting og spilling her i gården.... Blir å se en del fotball, så det er vel det tv'en skal brukes mest til...
    - Har parabol og egen HD-dekoder, så jeg behøver ikke trådløst, riks-tv godkjent osv. (bor litt sånn ute på landet, så man behøver ikke slike ting...)
    - Brukervennlig (at en skal slippe å skrive inn en juksekode bare for å slå på skjermen, for å si det på den måten....)
    - Driter i om den har 3d eller ei. Interesserer meg fint lite.
    - Helst LED eller LCD. Ikke plasma...
    - Er ikke noe kresen av meg iht bilde- og lydkvalitet, utseende osv, men vil ikke ha noe som er for skrøpelig heller, selv om jeg vet at utvalget mitt er begrenset med det budsjettet..
    - Vil gjerne ha en TV noe ala det jeg har hatt tidligere; LG 37LC41 og LG PS7000 (denne var da plasma som jeg egentlig ikke vil ha, men var nå fornøyd med den uansett)
    Sist endret av goodiegood; 03-19-2014 kl 05:51

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du poster i feil forumkategori, her er rett sted; http://avforum.no/forum/forumdisplay...prisjakt-Video

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer også på hvilken tv som anbefales i den priskatogorien på ca 47 tommer tv under 6500kr da gjerne på tilbud slik at man kan få best mulig tv for pengene ...Det kommer snart nye modeller det er derfor tilbud på noen av de utgående modellene noen er satt ned mye mere enn andre men hva anbefales å kjøpe ?
    De jeg har sett på er mye av det samme som :
    LG 47"LA640V - Samsung 46" UE46F6505 - Philips 47"PFL5008T og SONY ???
    Kvaliteten på bilde og funksjonalitet er det klart viktigste i valget av tv.Har lest en del men de fleste ser ut til å ha mulighet for diverse skumle svakheter som back ligth og clouding problemer på skjermen.
    Så hva er best og tryggest å velge til en pris under 6500kr ?
    Hvilken av disse tvene eventuelt andre gjør det best i seriøse tester og er et anbefalte kjøp i denne prisgruppen av eksperter ?
    Sist endret av fghl; 03-19-2014 kl 12:23

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster Vis post
    Du poster i feil forumkategori, her er rett sted; http://avforum.no/forum/forumdisplay...prisjakt-Video
    takk for informasjonen. håper en moderator kan overføre tråden til rett sted. beklager for det.

ja.. er veldig spent på hvilken tv jeg faktisk skal gå for nå...

blir enten philips eller lg iallefall.. vet bare ikke hvilken av de to.. :/

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 01-07-2014, 15:06
  2. Philips 47PFL5008T vs "alle andre"
    By Espen84 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 09-22-2013, 12:46
  3. ny innkjøpt LG 3D smart 47LA640V
    By uggy in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 09-06-2013, 19:19
  4. Hvem er best ? NAD c-355, eller c-320 ??
    By Haakon796 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-29-2009, 23:58
  5. Hvem er best av B&W eller audiovector ?
    By latino99 in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 07-10-2009, 11:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •