Har du gått fra Plasma til LED, hva er din erfaring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har du gått fra Plasma til LED, hva er din erfaring

Har ved et uhell knaset min 2011 samsung 6 serien plasma tv, og må ha ny. Er det noen av dere som har gått fra plasma til led og blitt fornøyd?
    Har 3 store vinduer i stua så har hatt litt blass bilde på dagen, og kvelden ved film så skal alltid kona gjøre noe så vi må ha lys på. Så vurderer LED men vil jo ikke ende opp misfornøyd heller

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet akkurat ut min 5 års gamle LG 50" plasma med Samsung 55" 8 serie led, og er veldig fornøyd Litt tilvenning og justering måtte til for å få bildet slik jeg ville ha det. Men de Blu Ray filmene som før var kornete i enkelte scener, er nå sylskarpe, så en vesentlig forbedring der
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 år gammel LG plasma er ikke akkurat referanse plasma da.... En jeg kjenner erstattet sin Samsung 63" plasma med en 8 serie 55" Led for et par år siden i forbindelse med en garantisak. To uker gikk det før han byttet den i en Samsung 64"plasma, han var lite fornøyd. Jeg sjekket og ut den Ledèn og det var mye å henge seg opp i. Er sikkert skjedd en del på to år, men det verste er jo den lyslekkasjen rundt kanten som blir veldig synlig spesielt i litt dunkel belysning. Måtte eventuelt gått for en bakbelyst. Er det kun til vanlig tv titting er Led ok det, men ikke til film og mer avansert tv kikking.... syns jeg.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen nyere aktuelle bakbelyste led tver lenger?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gått fra panasonic plasma til kant led fra panasonic. Og på dagtid er led tvn overlegen.Selv om den har større flate så er det mindre gjennskinn fra lys/sol.
    Det eneste plasmaen var bedre på egentlig var dynamikken i mørke bilder.
    Jeg ville ikke gått tilbake til plasma.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort et endelig hopp, men på loftet har satt en Sony W805 og den er forbausende bra. I stuen har jeg en Panasonic ST50 som spruter ut gode bilder i et forbasket kjør. Sonyen har et annerledes bilde, men det er veldig bra. Sortnivået er ikke like friskt som plasmaen... Det som er viktig er hvordan du stiller inn tv. Lcder er ofte helt sprengt med digital bildeforbedring som gjør mer skade enn godt er. Måtehold er løsningen. Uansett er det viktigste at skille mellom plasma og lcd ikke lenger er så stort. Lcd har fått skikkelig sortnivå så tiden da de presenterte en grå, matt flate uten dybde er forbi. Med andre ord er ikke Sonyen dårlig på sort. Plasmaen er bare litt bedre. Uansett er det bare å stålsette seg siden plasmaens tid vel er forbi og så lenge Oled er forbeholdt folk i toppstillinger er det lcd som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra en 2008 modell 50" Full HD plasma fra Samsung, til en 2012 modell 65" 8005 Samsung LED.

I første omgang så den fantastisk ut, med en lysstyrke og skarphet som ikke kunne måle seg med min gamle plasma.
    Men da kvelden kom, å vi satt på siste episode av The Walking Dead, da oppdaget jeg (og til og med min kone som ikke bryr seg om bildekvalitet) at det som skulle være sort og mørke omgivelser, var full av "grå skyer".
    Dette klarte jeg ikke å bli kvitt selv om jeg skrudde ned bakgrunns belysningen helt.

Jeg tok kontakt med Lefdal dagen etterpå, å byttet den ut med en 65" VT50 Panasonic plasma.
    Har ikke angret et sekund.
    Den er ikke perfekt, den er ikke helt lydløs og kan ha "korte innbrenninger" som forsvinner løpet av noen sekunder. men dette er noe jeg ikke legger merke til når jeg ser film eller tv.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjørnK Vis post
    I første omgang så den fantastisk ut, med en lysstyrke og skarphet som ikke kunne måle seg med min gamle plasma.
    Hehe.. skjønner hva du mener...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordeler og ulemper med begge teknolgiene. Jeg har alltid sverget til plasma da jeg personlig alltid har likt bildet på dem. Men måtte ta et valg da jeg nå byttet tv. Har forsåvidt omentrent slått av alt som har med bildeforbedringskretser, og synes bildet er meget bra. Det jeg ser er at om ikke serien/filmen jeg ser på er i 720p eller mer, så er denne tven mindre tilgivende en det min gamle plasmaskjerm var.
    Blu-ray er absolutt meget bra, både i dagslys og i mørke. Nå er jeg kanskje ikke så kritisk til lyslekasje o.l. for jeg legger ikke merke til dette.

Men tv og bilde er som lyd. Det som funker for noen er forferdelig for andre, så til trådstarter, så må du bare prøve deg fram og se hva du foretrekker. De fleste sjapper har angrerett, så man kan prøve tv hjemme før man endelig bestemmer seg.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått fra Panasonic VT30 til Samsung 9005. Er veldig fornøyd og savner egentlig ikke plasmaen. Brukte litt tid på justeringer, men er nå veldig fornøyd med byttet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå fra dårlig plasma til god led ville sikkert funket glimrende, mens fra bra plasma til dårlig led ikke vil. Det finnes bra tv'er med begge teknologiene nå. Spørsmålet er bare hva man selv prioriterer høyest.
    Plasma er vel fortsatt konge på sortnivå, mens led er best på lysstyrke, bl.a.
    Skal du være best på begge deler må du velge oled :-)

Lignende tråder

1. Noen med erfaring med LG plasma tv'er ?
    By niruni in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 02-02-2008, 17:19
  2. Erfaring og anbefalinger; skal bytte plasma tv.
    By Adium in forum TV-apparater
    Svar: 5
    Siste melding: 12-31-2007, 02:51
  3. Svar: 2
    Siste melding: 01-17-2007, 16:28
  4. Noen som har erfaring med Hyundai Plasma TV 42
    By happyone in forum TV-apparater
    Svar: 9
    Siste melding: 06-12-2005, 12:44
  5. Svar: 3
    Siste melding: 12-06-2004, 10:42

Stikkord for denne tråden