Hjelp til å velge ny tv Philips 60 60PFL8708S , Sony 55 W905 eller Samsung UE55 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å velge ny tv Philips 60 60PFL8708S , Sony 55 W905 eller Samsung UE55 ?

Hei skal ha ny tv men klarer ikke å bestemme meg Jeg hadde bestemt meg for Sony 55 w905 men så den på elkjøp igår og likte ikke designet selv om jeg er ikke så kresen på det men likevel synes når man betaler så pass mye så skal det se bedre ut. Likte ikke rammen rundt tven som for meg så billig og stygt ut.

En bekjent av meg som jobber på elkjøp anbefalte å gå for Sony han sa at i butikken de justerer tver slik at enkelte modeller skal gi bedre bildre enn andre fordi de tjener mer penger på disse modellene . Det merket jeg fordi de fleste samsung og lg tver hadde langt bedre bilde enn både Sony og Philips.

Vuderer stekt Philips 60t men er redd for blir kanskje litt for stor har pr idag Sony 40 LCD og de ser lite ut

Hva anbefaler dere Noe andre forslag enn disse for rundt 10000-15000kr ? Viktigset for meg er bilde og lyd. Har mye lys i rommet og sitter ca 6-8m.

Philips 60" 3D LED Smart TV 60PFL8708S til 14995 hos mpx

https://www.mpx.no/philips-60-3d-led...fl8708s/794013

Samsung 55 UE8005

https://www.komplett.no/samsung-55-3...1#!tab:reviews

Eller Sony 55 W905 til 13995

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei mr420!

Jeg ser at du er usikker på valg av ny TV. Jeg håper jeg kan bistå deg med dette. Først og fremst ønsker jeg å presisere at det ikke er slik i Elkjøp at butikkene klusser med bildekvaliteten når de settes opp i utstillingen. TVene skal settes opp slik de er fra esken, men det er selvsagt store forskjeller på hvilke demo-innstillinger leverandørene har på de ulike TVene. Samsung for eksempel ønsker å vise sterke farger for å skille seg ut i en ellers stor TV-utstilling. Når det er sagt, så vil jeg også nevne at vi tilbyr kalibrering av bilde ved kjøp av ny TV. Dette er en tjeneste vi tilbyr for å gi et mest mulig behagelig bilde da undersøkelser viser at 51% av befolkningen kun plasserer TVen uten å fikse på fargenivå, kontrastnivå etc.

Når det kommer til valg av TV så er det mange faktorer som spiller inn, blant annet hvor stor TV du har i dag, hvor TVen skal plasseres osv. Du har jo vært innom både Sony 9-serie , Samsung 8-serie og Philips 8-serie. Alle disse modellene er high-end modeller. Av disse modellene er det nok Samsung F8005 som er den mest solgte. Den er også på sitt laveste prispunkt nå siden det snart nærmer seg rangebytte. Du har også Samsung 7-serie som er identisk 8-serien, men i et annet design.

I Philips modellene får du en funksjon som heter Ambilight, som er bakgrunnsbelysning, en ganske unik opplevelse som mange verdsetter. Philips kommer snart med en serie nye TVer som kommer til å gi mye for pengene. Så om det ikke haster med kjøp, så kan det lønne seg å vente 1-2 måneder å se hva som kommer.

Jeg håper du får noe utbytte av denne informasjonen

Lykke til med kjøp av TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Tror går for SONY W905 bestiller imorgen

Har KDL 40w4000 fra før regner med kan bruke same veggveste på nye tven. Vegfeste ble kjøpt fra Sony senter for noen år tilbake

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Sony 55W905 bestilt og for levert imorgen

Lignende tråder

1. Philips Elevation (60PFL8708S)
    By vader in forum TV-apparater
    Svar: 26
    Siste melding: 04-28-2014, 22:41
  2. Hjelp med å velge mellom Sony, LG og Philips
    By Cmor in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 06-14-2012, 14:23
  3. Samsung eller Philips hva skal jeg velge ?
    By hifiman111 in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 03-15-2011, 00:21
  4. Svar: 8
    Siste melding: 01-05-2011, 03:13
  5. Sony, Philips eller Samsung??
    By eminate in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-27-2007, 03:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder