Ny TV 20.000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV 20.000kr

Hei!

Hvilke TV'er er å anbefale i +- 20.000kr klassen?
    Må være minst 60", størrelse og bildekvalitet som er første prioritet
    Ikke, plasma.
    Sist endret av RamboEinar; 03-04-2014 kl 18:20

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du virkelig kan strekke budsjettet opp til 25 lapper så er jeg absolutt enig i det ovenfornenvte forslaget; Samsung F8505 64" plasma til 24 990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25.000kr blir litt mye.. Har andre ting jeg må prioritere til leiligheten også. Er heller ikke så gira på plasma.
    Er det noen andre alternativ? Ser Samsung kommer med ny TV-er om ikke så lenge. Bør man vente til de er på plass kanskje?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke plasma? Sto noe om at bildekvalitet er første pri, da er plasma i tilfelle veien å gå
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Hvorfor ikke plasma? Sto noe om at bildekvalitet er første pri, da er plasma i tilfelle veien å gå
    Jo, men glemte å skrive: Ikke plasma Den skal stå i en åpen leilighet med litt lys osv. så etter det jeg har forstått så egner ikke plasma seg så bra da, pluss "alle" de andre ulempene med plasma innbrenning osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamboEinar Vis post
    25.000kr blir litt mye.. Har andre ting jeg må prioritere til leiligheten også. Er heller ikke så gira på plasma.
    Er det noen andre alternativ? Ser Samsung kommer med ny TV-er om ikke så lenge. Bør man vente til de er på plass kanskje?

Jeg har nettopp kjøpt meg Sony 65", model W85.Den er på alle måter en strålende tv,både når det sortnivå ,fargegjengivelse og skarphet.
    Jeg har hatt Samsung 65" modell 8005 til grundig utprøvning, men den var (mye)dårligere på bl.a clouding,som også medførte betydelig svekka sortnivå.
    Jeg har ikke testa smartdelen grundig på min Sony, men ifølge tester og brukererfaringer virker det som den delen er(mye) bedre på Samsung sin tilsvarende modell.
    Innsynsvinkelen er langt fra så god som ønskelig på begge de omtalte modellene, men det er en generell svakhet på de aller fleste lcd-modellene, og konsekvensene av dårlig innsynsvinkel blir enda mer framtredende jo større skjermene er.
    Du må også ta med i betraktning at "feil" som clouding/ujevn lyslekkasjer/banding kan forekomme i ulik grad på ulike eksemplar av samme modell. Av den grunn er det en stor fordel å teste det apparatet du har tenkt på før kjøp,hvis mulig.
    Satt på spissen ser det ut til, iallfall ifølge diverse forum, at usett kjøp av store kantbelyste lcd-tver er en form for "panellotteri",dvs. du kan få et "perfekt" eksemplar, men også et som er langt fra er det.
    Forøvrig har alle masseproduserte flatskjermer sine svakheter, uansett om det er plasma- eller lcdmodeller.Jeg har hatt begge typer og vet en god del om særprega ved dem.
    Jeg støtter forøvrig han i et tidligere innlegg som roste Samsung sin 64" plasma.Jeg har testa den en del, og den er nok den beste plasmaen på markedet når alle parametre er tatt i betraktning.
    Sony 65" W85 koster nå like under 21000 kr i billigste butikk,4000 kr mindre en tilsvarende samsungmodell, og må, hvis du får et godt eksemplar, sies å være et svært godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a Vis post
    Jeg har nettopp kjøpt meg Sony 65", model W85.Den er på alle måter en strålende tv,både når det sortnivå ,fargegjengivelse og skarphet.
    Jeg har hatt Samsung 65" modell 8005 til grundig utprøvning, men den var (mye)dårligere på bl.a clouding,som også medførte betydelig svekka sortnivå.
    Jeg har ikke testa smartdelen grundig på min Sony, men ifølge tester og brukererfaringer virker det som den delen er(mye) bedre på Samsung sin tilsvarende modell.
    Innsynsvinkelen er langt fra så god som ønskelig på begge de omtalte modellene, men det er en generell svakhet på de aller fleste lcd-modellene, og konsekvensene av dårlig innsynsvinkel blir enda mer framtredende jo større skjermene er.
    Du må også ta med i betraktning at "feil" som clouding/ujevn lyslekkasjer/banding kan forekomme i ulik grad på ulike eksemplar av samme modell. Av den grunn er det en stor fordel å teste det apparatet du har tenkt på før kjøp,hvis mulig.
    Satt på spissen ser det ut til, iallfall ifølge diverse forum, at usett kjøp av store kantbelyste lcd-tver er en form for "panellotteri",dvs. du kan få et "perfekt" eksemplar, men også et som er langt fra er det.
    Forøvrig har alle masseproduserte flatskjermer sine svakheter, uansett om det er plasma- eller lcdmodeller.Jeg har hatt begge typer og vet en god del om særprega ved dem.
    Jeg støtter forøvrig han i et tidligere innlegg som roste Samsung sin 64" plasma.Jeg har testa den en del, og den er nok den beste plasmaen på markedet når alle parametre er tatt i betraktning.
    Sony 65" W85 koster nå like under 21000 kr i billigste butikk,4000 kr mindre en tilsvarende samsungmodell, og må, hvis du får et godt eksemplar, sies å være et svært godt kjøp.
    Denne du mener?
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...-led-tv-62863/

Jeg er ut på jobb fortiden men har hjemreise i dag, så da kan jeg istedet for å bare lese meg fram til en TV, ut og se på de istedet etterhvert
    Men tidligere når jeg skulle vert med eller handla TV selv virker det som at Lefdal, Elkjøp, Expert osv. har kun de "gamle" moddelene til salgs i butikkene til prise av hva de nyeste modellene koster i nettbutikkene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamboEinar Vis post
    Denne du mener?
    http://www.hifiklubben.no/Products/s...-led-tv-62863/

Jeg er ut på jobb fortiden men har hjemreise i dag, så da kan jeg istedet for å bare lese meg fram til en TV, ut og se på de istedet etterhvert
    Men tidligere når jeg skulle vert med eller handla TV selv virker det som at Lefdal, Elkjøp, Expert osv. har kun de "gamle" moddelene til salgs i butikkene til prise av hva de nyeste modellene koster i nettbutikkene
    Det er modellen du linker til i innlegget ditt,ja. Ser at prisen er sunket med ytterligere 1000 kr, og framstår derfor som et enda bedre kjøp.Irriterer meg litt over at jeg ved kjøp for 14 dager siden betalte 2000 kr mer, men slik er prisutviklinga blitt på tv-er. I slutten av en modells levetid går prisene jevnt ned inntil lageret er tomt , og nymodellene fyller opp lagera på nytt...til høyere priser

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a Vis post
    Det er modellen du linker til i innlegget ditt,ja. Ser at prisen er sunket med ytterligere 1000 kr, og framstår derfor som et enda bedre kjøp.Irriterer meg litt over at jeg ved kjøp for 14 dager siden betalte 2000 kr mer, men slik er prisutviklinga blitt på tv-er. I slutten av en modells levetid går prisene jevnt ned inntil lageret er tomt , og nymodellene fyller opp lagera på nytt...til høyere priser
    Ja det er jo litt sånn, og utviklingen går fort. Synest ikke de er så lenge siden jeg kjøpte min Sony 40" W4000 i 08
    Men er det lenge til de nye modellene er i hyllene? Det er ikke slik at jeg må ha ny TV i morgen.

Lignende tråder

1. Din favoritt-TV til 10 000kr!
    By dibben in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 06-30-2008, 11:31
  2. Ny LCD tv, ca 12.000kr
    By MacManus in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-2007, 23:36
  3. Hvilken integrert forsterker i 10 000kr (15 000kr) klassen ?
    By RockyIII in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 34
    Siste melding: 07-25-2007, 16:23
  4. Prosjektor: 9.000kr - 14.000kr Feb 2004
    By Eiv in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 02-21-2004, 15:43
  5. Prosjektor til 20.000-25.000kr.
    By richardu in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 02-11-2003, 21:40

Stikkord for denne tråden