Grundig 46" hakker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 46" hakker

Hei!

Kjøpte i oktober i fjor en Grundig 46" vle 6239bm på et av Elkjøps hovedtilbud med bla. fem års garanti. Jeg tenkte ikke så mye over det de par første månedene, men etter hvert la jeg merke til noe hakking, spesielt på HD-sendinger. Jeg begynte å streame fotballkamper ved TV2 Sumo, og merket da med en gang en helt forferdelig hakking når bildet beveget seg, da spesielt ved langpasninger. Jeg tenkte først at dette kanskje var vanlig ved streaming, men så testet jeg å streame på to andre TV'er via samme PC og HDMI-kabel, og opplevde med en gang en stor forskjell. Her var det så å si ikke antydninger til hakking. Jeg fikk deretter sendt TV'en inn på reperasjon, hvor den var i cirka fem uker, og fikk i mellomtiden en skrapbillig låne-TV. Testet også å streame på denne, og opplevde samme resultat som på de andre TV'ene; at det fungerte utmerket uten lag. Da jeg fikk Grundigen tilbake var visst hovedkortet og en annen del byttet ut. Jeg koblet opp TV'en med det samme jeg kom hjem etter å ha hentet den. Ble rasende da jeg så at problemet fortsatt eksisterte. Skulle vel helst dratt rett tilbake til Elkjøp med den, men butikken er et stykke unna, og har ikke hatt bil tiljengelig på noen uker. Han som var med og hentet TV'en, bor ganske langt unna, og måtte reise med en gang jeg kom hjem.

Hvilke rettigheter har jeg egentlig? Kan jeg kreve nytt produkt / pengene tilbake, evt. legge til et beløp for å kjøpe dyrere TV? Jeg spurte Elkjøp om en TV for ca. 6000kr som var godt egnet til å se på film, sport og gaming. Da anbefalte de meg Grundigen, og jeg kan trygt slå fast at den ikke har levert på disse punktene. Hva kan jeg kreve?

Takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Prøv å sette tvn i Bruker modus. Slå av ALT i under menyer og prøv å se om det blir noen forskjell. Tror særlig Filmmodus og Memc kretsen kan skape hakking i bildet. Anbefaler Varm i fargetemp og Gamma satt til på 2.4 på disse tvene. Motlys settes på AUTO.
    Prøv dette å se om det hjelper. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde som du sa og det ble kanskje bittelitt bedre, men hakker fortsatt uakseptabelt mye på TV2 Sumo og andre HD-streaming tjenester.
    Sist endret av Megatrone; 02-26-2014 kl 23:02

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som det kan være for dårlig grafikkkort i tven som gjør dette, eller at noe bildeforbedringskretser i tven fortsatt er påslådd, og ligger å forstyrrer nå bildet varierer i kvalitet fra streamingen.
    Retur har man rett på hvis tven er under 30 dager gammel hos elkjøp. Hvis ikke blir det garanti/reklamasjon iom at den ikke samsaverer med ditt behov- Dette kan jo være en lit kinkig sak, da tven mest sannsynlig vil fungere fint på en vanlig kabeltuner, eller paraboltuner... Så ikke sikkert butikken går med på bytte, men man har lov å krangle Får håpe butikken er villig til å bytte apparatet til deg, og at du kan velge en annen modell kanskje. Har selv sett på Samsung sin 6,7, eller 8 serie, der du nå kan laste egen tv2sumoapp rett i browseren på tven. Denne fungerte perfekt da jeg testet den.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bare hele greia virker merkelig ettersom streaming fungerte fint på den billige låne-Tv'en. Merker også at det hakker noe på vanlige HD-sendinger, men man må være en del mer obs for å se det (er ikke konstant som ved streaming). Uansett har jeg vel et ankepunkt i at det var Elkjøp som anbefalte meg TV'en hvis jeg skulle se mye film og sport og ikke trengte smart-TV, men streame via PC i stedet. På disse punktene er det jo ganske klart at produktet ikke innfrir. Da blir det vel å kverulere da, for denne TV'en blir ikke med hjem igjen fra Elkjøp.

Lignende tråder

1. Cambridge 650T dab som "hakker" på lyden..
    By Buddy2010 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 06-18-2013, 09:11
  2. Lyden "hakker" ved bruk av USB lydkort
    By Digitalglenn in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-06-2010, 14:53
  3. 1080 HD filmer "hakker"
    By Xzyte in forum Generell HTPC
    Svar: 7
    Siste melding: 12-25-2009, 02:13
  4. Samsung BD-P1500 "hakker"