Spørsmål om nyinnkjøpt Samsung UE46F8505 og twin tuner og cam.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om nyinnkjøpt Samsung UE46F8505 og twin tuner og cam.

Jeg gikk nylig til innkjøp av en Samsung UE46F8505 da jeg fikk en god pris på den, og mye av grunnen til at jeg gikk for en 8 serie var at jeg ville ha 2 tunere innebygd i TV'en for erstatte den tunerboksen fra riks-tv (som forøvrig også hadde opptak) og dermed få 1 stk fjernkontroll mindre. Med små unger i hus, er det en fordel å ha færrest mulig fjernkontroller de kan gjemme :-) Jeg bruker en cam jeg kjøpte fra Elkjøp, rikstv-kort og en harddisk på 1 TB. Men førsteinntrykket er at en tv som for øyeblikket har en villedende pris på nesten 20.000,- på Elkjøp ikke klarer å gjøre det som eksterne tunerboksen til 2000,- fint klarte, og det er å se på se på 1 kanal også ta opp på 1 kanaler tillegg. Tilsynelatende virker det som at jeg har blitt "litt" lurt her og at det i praksis ikke er 2 tunere her, for NRK fungerer men man kan ikke se på kanaler som er kodet og samtidig ta opp noe annet som er kodet.
    Er det noe måte å omgå dette på eller har jeg rett slett bare oversett en innstilling i menyen? For jeg sleit litt med å lage egen logisk programliste, men dette gikk som en lek bare jeg fant innstillingen i en annen undermeny for å tillate dette.
    Er dette noe så enkelt som at cam'en er for dårlig? Kan jeg evt bruke "evolution kit"-pluggen på baksiden for en ekstra modul og cam?

For dette er veldig irriterende, for jeg er ellers veldig fornøyd med den da den har en særs god bildekvalitet og smart tv-funksjonene er kjappe å bruke.

Jeg håper det er noen som har vært borte i problemet før, og ikke minst, har funnet en god løsning på dette :-)

Jeg prøvde å søke litt, og da fant jeg noe interessant om noenlunde samme problemstilling, men om canal digital, der det skulle finnes conax-cam'er som kunne funke med det var noe trøbbel med godkjenning fra canal digital. Men jeg fant ingenting om lignende problem med rikstv og evt om de vil godkjenne andre cam'er og om en evt kan bruke de samme cam'ene som canal digital bruker. Hvis noen evt har et tips om en cam som fungerer med to opptak fra kodete kanaler, så kan jeg sjekke selv med riks-tv om det er mulig å bruke den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn opplegget er lagt opp er dine observasjoner helt riktige, dessverre. Du kan ikke se på to krypterte kanaler samtidig med Samsung sine tv-er. Jeg tror heller ikke CAM-en din ville klart å dekryptere to mpeg4-streamer samtidig, da det er en begrensning som går igjen på SMiT-CAMene hele veien. Jeg kan f.eks. dekryptere to mpeg2-kanaler samtidig via Vu+ Solo-en min med CAM-en, men ingenting annet hvis jeg dekrypterer en mpeg4-kanal. RiksTV bruker mpeg4 på alt, mens Canal Digital inntil videre bare bruker det på HD-kanalene. Panasonic sin VT60 og ZT60 har mulighet for to CAM-er (som da ville trengt to kort).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Sånn opplegget er lagt opp er dine observasjoner helt riktige, dessverre. Du kan ikke se på to krypterte kanaler samtidig med Samsung sine tv-er. Jeg tror heller ikke CAM-en din ville klart å dekryptere to mpeg4-streamer samtidig, da det er en begrensning som går igjen på SMiT-CAMene hele veien. Jeg kan f.eks. dekryptere to mpeg2-kanaler samtidig via Vu+ Solo-en min med CAM-en, men ingenting annet hvis jeg dekrypterer en mpeg4-kanal. RiksTV bruker mpeg4 på alt, mens Canal Digital inntil videre bare bruker det på HD-kanalene. Panasonic sin VT60 og ZT60 har mulighet for to CAM-er (som da ville trengt to kort).
    Da var det jeg fryktet riktig gitt. Jeg håpet i det lengste at det var en eller annen måte å omgå dette på, men det høres jo mørkt ut dessverre.

Du får ha tusen takk for svar

Lignende tråder

1. VU+ DUO Twin Tuner HD PVR DVB-S2
    By digitech in forum Satellitt
    Svar: 2479
    Siste melding: 03-17-2015, 22:32
  2. Svar: 2
    Siste melding: 01-21-2014, 10:35
  3. Samsung B850 tuner spørsmål!
    By 029kid in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 12-30-2009, 00:28