Ny TV, hvilken burde jeg gå for?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV, hvilken burde jeg gå for?

Hei! skal kjøpe ny tv. Komplett har "OL-tilbud" og har lagt ut Samsung 50" UE50F6505 http://www.komplett.no/samsung-50-3d...50f6505/777082 . Denne virker veldig bra til prisen!
    Den andre jeg vurderer er Samsung 46" UE46F8005 http://www.komplett.no/samsung-46-3d...tv-demo/781932 denne er for dyr (etter min lommebok å dømme) å kjøpe ny, derfor vil jeg helst kjøpe som demo..

Hvilken av disse to mener dere er "best"? Den 46" er jo i 8-serien, mens den andre er en 50" som spiller en stor rolle. Problemet er at jeg vil helst ikke over 9000kr.
    Kom med deres meninger, eller enda bedre, tips til andre tv'er som kanskje er bedre!
    Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 95andy95 Vis post
    Hei! skal kjøpe ny tv. Komplett har "OL-tilbud" og har lagt ut Samsung 50" UE50F6505 http://www.komplett.no/samsung-50-3d...50f6505/777082 . Denne virker veldig bra til prisen!
    Den andre jeg vurderer er Samsung 46" UE46F8005 http://www.komplett.no/samsung-46-3d...tv-demo/781932 denne er for dyr (etter min lommebok å dømme) å kjøpe ny, derfor vil jeg helst kjøpe som demo..

Hvilken av disse to mener dere er "best"? Den 46" er jo i 8-serien, mens den andre er en 50" som spiller en stor rolle. Problemet er at jeg vil helst ikke over 9000kr.
    Kom med deres meninger, eller enda bedre, tips til andre tv'er som kanskje er bedre!
    Takk!

http://www.lefdal.com/product/tv-lyd...kdl-50w656asae

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også den sonyen er veldig fin og bra priset er den også.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond67 Vis post
    Tror også den sonyen er veldig fin og bra priset er den også.
    Den skal visstnok være helt ypperlig til spilling også, hvis det har noen betydning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Sonyen så veldig bra ut og likte prisen enda bedre! Hvordan er den ifht de to jeg linket? Jeg likte veldig godt menyene til samsung sine tver. Noen som har erfaring og kan anbefale sony sine menyer og brukergrensesnitt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at du kommer best ut med sonyen. Helt klart. Har sett begge samsungene i vanlig til mørkt belyst rom. De har veldig med lyslekksjer og elendige innsynsvinkler. Sonyen er bedre på dette. Ihvertfall i det tester sier.
    Selv har jeg sony 65 serie på soverommet i 32". Meget bra svart, jevnt baklys og skarpe bilder dog naturlig og fint.

mitt råd er: ikke vurder mer! bare gå for sonyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen Vis post
    Jeg tror at du kommer best ut med sonyen. Helt klart. Har sett begge samsungene i vanlig til mørkt belyst rom. De har veldig med lyslekksjer og elendige innsynsvinkler. Sonyen er bedre på dette. Ihvertfall i det tester sier.
    Selv har jeg sony 65 serie på soverommet i 32". Meget bra svart, jevnt baklys og skarpe bilder dog naturlig og fint.

mitt råd er: ikke vurder mer! bare gå for sonyen..
    Jeg tror jeg skal kjøpe den Sony'en og teste den ut, for heller å levere den tilbake på åpent kjøp etter 30 dager hvis jeg ikke er fornøyd
    Jeg er en av dem som har en teori om at "dyrest kan regnes som best". Det er det jeg er redd for i dette tilfellet.. Jeg vil heller betale en høvding mer for heller å få noe mer kvalitetssikkert.
    Begge Samsungene har 400hz til fordel for Sonyen som "bare" har 200hz. Disse er dog "kunstige", men hvor mye har dette å si? Vil jeg angre?
    Vil bare være så sikker i mitt valg som mulig, før jeg pøser på med lapper

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at både samsung og sony må du sitte omtrent midt på skjermen, sitter du litt skrått på så blir bilde langt dårligere

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie Vis post
    Husk på at både samsung og sony må du sitte omtrent midt på skjermen, sitter du litt skrått på så blir bilde langt dårligere
    Kan du komme med en som har bedre "innsyn" og som ligger noenlunde i dette prissjiktet?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bra innsynsvinkel er viktig bør du velge en tv med IPS-panel. Ulempen er da at sortnivået kanskje kan virke litt grått hvis du liker å dempe belysningen i stuen. Vet at LG bruker IPS-panel. Panasonic har også IPS-panel på noen av tv-ene sine. Et par forslag her:

http://www.komplett.no/lg-47-led-sma...7ln577v/777365

http://www.komplett.no/lg-47-3d-led-...7la641v/777384

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Sted
    Stavanger
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Lefdal i dag for å sjekke ut de forskjellige tv'ene.
    Det første jeg la merke til var at jeg håper VIRKELIG at TV'en ikke ser så liten ut hjemme! En 50" føltes ut som en "puslete" 32"...
    Jeg så på Sony KDL-50W656ASA, den så forsåvidt grei ut, men han frarådet meg sterkt å kjøpe den hvis jeg hadde noen som helst tanker om å se film. Han hadde sammenlignet forskjellige tv'er med Hobbiten's utallige panoreringer, hvor denne kom veldig dårlig ut. Det hakket og det var ikke måte på!
    Det han derimot anbefalte var Samsung sine TV'er, og da jeg sa jeg vurderte Samsung 46" UE46F8005 sa han at det var et godt valg, men at Samsung sin UE46F7005 var "same same, but different" - Samme innmaten, men med ulikt utseende.
    Disse tv'ene hadde langt bedre sortnivå og hyppigere oppdateringsfrekvens, og var generelt mye bedre å se film på, men det var ingen til samme prisen når det gjaldt gaming som den Sonyen.

Jeg har skiftet litt tankegang når det gjelder overbevisningen om at Sonyen er god nok.. Jeg tror heller jeg vil satse på Samsung UE50F6505 i og med at det er en 50" med greie speccs. Eller kjøpe Samsung UE46F8005 som demovare og legge på 500kr og heller få en litt mindre TV med bedre speccs.
    Hva mener dere om dette?

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lg her i huset og kan sterk anbefale det:
    http://www.komplett.no/lg-47-3d-led-...7la690v/777392
    Har fjor årets model og er storfornøyd med den godt svartnivå og veldig godt bilde, smartmenyen er bra også om det skulle være av interesse

edit:
    Den har også bra innsynsvinkel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må finne ut hva som betyr mest...
    jeg bare vet at det han sier om 6 serien til sony er rett og slett bullshit legger ved et par linker så du får se selv.
    42" som hdtvtest har testa er nøykatig lik 50".
    Svartnivået er faktisk hakket bedre på sonyen enn f8005. Innsynsvinkelen er og noe bedre. Får veldig bra for VA panel som denne har. VA panel sliter med innsynsvinkel, men får bedre sortnivå rett på. Ips panel som lg og panasonic bruker er bedre på innsyn men har betraktlig dårligere svart.
    men hvem veit, kanskje du blir fornøyd med det?
    Bevegelse/panorering får og bestått og vel så det. F8005 serien er kanskje hakket bedre, men ikke mye.
    Og ikke minst! 0 lyslekkasje i hjørner osv. I motsetning til samsung som har en del.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-...1308113237.htm

http://www.lydogbilde.no/test/sony-kdl-50w685

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 95andy95 Vis post
    Jeg var på Lefdal i dag for å sjekke ut de forskjellige tv'ene.
    Det første jeg la merke til var at jeg håper VIRKELIG at TV'en ikke ser så liten ut hjemme! En 50" føltes ut som en "puslete" 32"...
    Alle TV´er virker mindre når du får dem hjem i huset. Det er hvertfall mitt inntrykk. Skritt opp sittevastanden du skal ha hjemme når du er i butikken.

Lignende tråder

1. Hvilken DAC burde man kjøpe i dag?
    By Reksen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 07-23-2013, 15:33
  2. Hvilken tv burde jeg velge?
    By Niveus93 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 12-05-2012, 12:34
  3. Hvilken tv burde jeg velge?
    By Niveus93 in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 12-02-2012, 16:07
  4. Hvilken PC burde jeg velge????
    By nikkospikko in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 3
    Siste melding: 05-10-2008, 15:31
  5. hvilken lcd tv burde jeg velge?
    By MastaPitt in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 08-08-2006, 20:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine