Beste smart tv opllevelse for minst mulig peng

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste smart tv opllevelse for minst mulig peng

Fruen insisterer på TV på soverommet, viss eg skal få ho til å flytta inn. Så då må det jo berre bli TV på soverommet. Men eg har fått inngått kompromiss om å ikkje kopla til antenna. Derfor vert det kun smarttv. Ønskjer ikkje ekstern mediiaspelar/htps ol. Så derfor lurer eg på om eg kan få fullverdig tv utbytte utan antenne eller ein ekstern boks...

Det eg ønskjer:

Netflix og/eller Viaplay
    DLNA for lokalt innhald på pc
    Innebygd wifi
    Tilgang på nyhende - NRK (helst), TV2 nyhetskanalen e.l.

Er dette mogleg å få til ein rimeleg pris, i storleiken 40" - 46"?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah, finnes vell egentlig mye på markedet med slike fungsjoner, men jeg er litt usikker ang dette med nrk og tv2.

Om du evt MÅ ha det, så kan du spe på med ett ekstra kort om du har parabol eller rikstv, mange tver idag har innebygget parabol mottaker, og man trenger kun en kortleser for å få rikstv. Det forutsetter jo da att du evt har en antenne eller parabol på veggen slik att du bare trenger å putte inn kabelen direkte i tv. Da slipper man iaf en ekstra boks og lignende.

Ellers, så har Både Samsung og F.eks Panasonic smarttv med netflix og lignende.

Hvilken prisklasse tenkte du?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må skifte fokus! Du må overbevise henne om at soverommet ikke trenger TV, og at dere kan gjøre andre ting der...

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Dere må skifte fokus! Du må overbevise henne om at soverommet ikke trenger TV, og at dere kan gjøre andre ting der...
    Haha, men tven kan jo spille med her.. xD

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En rimelig Tv og en Apple TV løser jo det meste av kravspesifikasjonen din

Sånn ser det ut hos oss; uten tv signaler, bare Apple TV

Beste smart tv opllevelse for minst mulig peng-image-jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    En rimelig Tv og en Apple TV løser jo det meste av kravspesifikasjonen din

Sånn ser det ut hos oss; uten tv signaler, bare Apple TV

Beste smart tv opllevelse for minst mulig peng-image-jpg
    Slik hadde vi det også, helt til Apple tv'en plutselig ikke ville spille av netflix lenger :S

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har rikstv,så eit ekstra kort rett i tv er mulig. Men vil helst unngå å strekka kabel til antenna eller ha innenørs antenna på rommet. Appletv har vert vurdert, men er no utgått frå vurderimga. Så det eg aller mest har lyst på er kun eit tv apparat, som dekker behova mine. Har ein filosofi om at det skal vera suuuuper ryddig.

nrk app eller anna god nyhendeapp har eg ikkje sett på nokon tvar. Men eg kan forsåvidt leva med tv2 nyhetskanalen, som sumo har... Men det er vel kun Samsung som har Sumo?

Har forøvrig smartmobil og nettbrett som kan brukast til å sjå nyhende på, dersom dette kan overførast trådlaust til tv...

Nokon som har testa denne? http://www.mpx.no/philips-42-3d-led-...fl5038t/802528 Eg syns ambilight er litt kult, og trur det er kos på soverommet. Men anar ingenting om tven...

Budsjett: Helst ikkje over 5k.
    Str: Er no avgrensa til 40"-42".

Film ser eg i kjellaren. Så skrømande mørkt svartnivå osv er faktisk ikkje så viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspel?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre fortsatt rimeleg dødt på avf for tida, med unntak av enkelte forsterkar/anlegg og panasonic 65" diskusjonar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ikke helt dødt

Det beste du gjør er å gå for en Samsung 6505/6515(sort eller hvit) i den størrelsen du ønsker. Beste smart tv og evt alt i ett tv som er der ute for øyeblikket... Både Sony og LG har skjermer som evt har like bra om ikke bedre bilde i rundt samme prisklasse, men Samsungen har best smart funksjon, og med det behovet du har, så vil dette være det beste kjøpet. Da trenger du bare strømkontakt, og en påkostet trådløsrouter slik at du kan streame film via wifi

Link: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1729351
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevares... Du kan kjøpe deg en BD spiller som har smart funksjoner. Det er ikke noe problem i det hele tatt, men helt ærlig er ikke "smart" det beste navnet enda siden de fleste av disse funksjonene er knotete å bruke. Smart tv-en er rett og slett ikke videre smart. Det er mer snakk om gimmick. Derfor ville jeg gitt en lang brun kabel i det der, og heller koblet til en PC eller kjøpe en tv boks fra eksempelvis APPLE. Trolig vil opplevelsen bli langt bedre da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Samsung bluray med smart tv funksjon i kjellaren. Denne kosta 4 00ökr og vart kjøpt delvis pga smart tv funksjon (i tillegg til at den har tv tuner). Strømming fungerer dårleg på den, smartview eller allshare fungerer ikkje med Samsung galaxy SIII og smart tv delen vert ikkje oppdatert med feks netflix eller sumo. Etter ca 50 000 henvendelsar til Samsung sin møkkdårlege og inkompetente kundesupport lovar dei bot og betring, utan at noko skjer. Dette er bevisst frå Samsung i eit forsøk på å få meg til å kjøpa ny. Denne forretningsmodellen saman med planlagt produktdød og inkompetetn kundeservice, gjer at eg vil unngå Samsung.

Når det gjeld bruken av "smart"tv, så er dette noko eg vil testa for å sjå om det er tilfredsdtillande (forhåpentlegvis). Eg har mulighet for å trekka kabel til rikstv eller ein liten mediaspelar bak tv, dersom dette skal bli nødvendig. Men film ser eg i kjellaren og har rikstv i stova. Har ganske ok gigabit ruter i naborommet. Men eg håpar at kun eit apparat og ein kabel skal dekka mine lave behov for litt nyhende i helgene og kanskje litt seriar/barnefilm frå netflix/viaplay/nettverket i ny og ne...
    Naboen min solgte forøvrig sin appletv etter å ha fått ny Samsung 6 serie i stova. Så det kan vera håp?

Grunnen til at eg vurderer den Philipsen til 5k, er at eg trur ambilight vil vera fint på ein mørk vegg på soverommet. Menn eg har null erfaring med Philips. Nokon som veit korleis det å overføra bilete frå mobil/tablet til tv fungerer på Philipsen feks?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd ekstremt mye de siste to årene på smart tv fronten. Synd å si det men har du en blu-ray spiller/tv som er 3 år eller eldre, så er de som ubrukelige i forhold til dagens utstyr med tanke på smartfunksjoner og kompatibilitet. Det blir som å kjøre det råeste pc spillet som eksisterer i dag på en pc som er 3 år gammel med full frafikk. Fungerer kanskje, men mest sannsynlig blir det krøll!

Samsung 6 serie er jo budsjettmodellen der du får mest for pengene i forhold til pris. Det er på langt nær den beste tvn, men som budsjetttv med full smart funksjon mot netflix, all share o.l. så fungerer den bare...
    Men om du kan trekke nettverkskabel, evt montere en mediaboks på tv, så kan man jo gå for hvilken som helst skjerm omentrent.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er greit nok at blurayen er hakket eldre, men det er ein smal sak å få feks netflix til å fungera på den. Den og SIII vart kjøpt på bakgrunn av spesifikasjonar og kompatibilitet som eg las meg opp på, og Samsung reklamerte for. Denne kompatibiliteten ville og vert smal sak å fiksa ved SW oppgradering. Begge komponentar er oppgradert fleire gongar ettef at Samsung lova at dette skulle bli fiksa, sjølvsagt utan betring. Siste forskjell på SW oppgradering som Samsung anbefalt var Cinavia, som ingen vil ha... Samsung køyrer ei linja der dei ikkje er det spor interessert i å hjelpa kundane sine, kun lura dei til å kjøpa nye produkt som må bytast etter eit par år. Eg har kjøpt Samsung bluray,kjøleskap, tv, dvd spelar, vaskemaskin og mobiltelefon, men no er det stopp. Men nok irritasjon:-)

Å trekka kabel er ikkje aktuelt, så det må gå over wifi. Men det er ikkje snakk om bluray kvalitet, så eg treng ikkje voldsom bitrate.

Ein bitteliten mediaboks KAN vera aktuelt, dersom det er einaste løysinga. AppleTv er dog uaktuelt:-)

Er det andre tvar enn Samsung og Philips 6 serie som kan dekka behova mine?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår problemstilligen. Alltid kjipt med produkter som lover mer en de leverer.
    Fikk testet Lg, og Sony for en tid tilbake. Der var definitivt Sonyen overlegen på bilde(det var en 47" 8-serie 2013 modell Husker ikke helt modellbetegnelsen, men likte bildet på den. Lg var en 6 serie. Ikke like imponert over den. Smart funksjonene på Sonye virket til å fungere bra. Kan være verd en kikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony er vurdert. Dersom det skulle vert TV i stor str. til stova der bilete er hovedprioritet, så ville nok Sony 8 og 9 serie stått øverst på ønskelista. Eg såg i går at Philips 5 serie har ikkje dette micracast (dupliseringa av TV biletet frå smartmobil/nettbrett). Då må eg opp på 6008S, og ein pris på 7k for 42".

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon som trådstarter og skulle ha tv til soverommet. Ble til at jeg kjøpte en Samsung UE40F6275 smart tv fra januar salget til Elkjøp (3790,-) Er meget godt fornøyd med funksjonene og bilde kvaliteten på denne. Synes fjernkontrollen er noe uoversiktelig, (alt for mange knapper) men jeg bruker en Harmony touch i stedet.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nrk for Samsung smart tv. http://marius.thoering.no/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt med den nrk appen for smart tv. Nokon som veit om det finst liknande for andre merker? Sumo køyrer vel Silverlight, og det støtter ikkje Philips m.a.

Fann no ut at Philips 5038T har dette miracast, som lar meg senda biletet frå mobilen (feks nrk appen) til TV. Kor godt det fungerer veit eg ikkje. Kva som helst andre TVar kan visst og gjerast til miracast mottakarar med ein dongle.

Synd det kun er Samsung som har dei applikasjonane eg er ute etter.

Lignende tråder

1. God smart TV til maks 5500 (minst 40")
    By jnessa in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 01-27-2013, 21:52
  2. Nok et tak-spm! - Mest mulig for minst mulig...
    By pspeters in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 1
    Siste melding: 11-07-2012, 20:05
  3. Mest mulig musikk, på minst mulig plass? Komprimerings hjelp
    By AndersT2 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 08-02-2012, 16:30
  4. ipod høytaler med lav vekt og mest mulig lyd for minst mulig penger
    By thoresa in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 01-20-2010, 19:00
  5. Anlegg til russebil - ønsker mest mulig lyd for minst mulig penger. =)
    By Sir.KnowsAlot in forum Generelt AV i bilen
    Svar: 3
    Siste melding: 10-03-2009, 13:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •