SONY KDL-65W855AB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SONY KDL-65W855AB

Lurte på om dette er noe bra tv?-SONY KDL-65W855AB
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk Vis post
    Lurte på om dette er noe bra tv?-SONY KDL-65W855AB
    Jeg lurer på det samme. Har for tida en Sony 920 55", men har veldig lyst på 65". La meg først si at det ekte baklysprinsippet Sony bruker på denne modellen er uslåelig. Jeg har hatt en Samsung 8005 65" på prøve ei uke , men har bestemt meg for å returnere den til Elkjøp da den på mange måter var en veritabel skuffelse,særlig når det gjelder lyslekkasjer og generelt sortnivå. Jeg vil gå så langt som å si at min Sony 920 er i en annen divisjon når det gjelder sortnivå.Jeg angrer enormt på at jeg ikke kjøpte 65" av 920 -serien i sin tid ,sjøl om den var dyr.
    Det er litt merkelig at ingen har testet Sony W 855 65", og at ikke Elkjøp kan skaffe den,noe bl.a Hifiklubben kan.Jeg vil ikke kjøpe en kjøpe en tv med kantmonterte lys uten å ha sett den, til det var "sjokkopplevelsen med Samsungen for stor.
    Så mitt spørsmål er derfor: Er det noen som har kjøpt En Sony W855 65" eller "testet" en, og som derfor kan si noe fornuftig om den? Jeg vil også være glad for eventuellle lenker til utenlandske tester av den.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a Vis post
    Jeg lurer på det samme. Har for tida en Sony 920 55", men har veldig lyst på 65". La meg først si at det ekte baklysprinsippet Sony bruker på denne modellen er uslåelig. Jeg har hatt en Samsung 8005 65" på prøve ei uke , men har bestemt meg for å returnere den til Elkjøp da den på mange måter var en veritabel skuffelse,særlig når det gjelder lyslekkasjer og generelt sortnivå. Jeg vil gå så langt som å si at min Sony 920 er i en annen divisjon når det gjelder sortnivå.Jeg angrer enormt på at jeg ikke kjøpte 65" av 920 -serien i sin tid ,sjøl om den var dyr.
    Det er litt merkelig at ingen har testet Sony W 855 65", og at ikke Elkjøp kan skaffe den,noe bl.a Hifiklubben kan.Jeg vil ikke kjøpe en kjøpe en tv med kantmonterte lys uten å ha sett den, til det var "sjokkopplevelsen med Samsungen for stor.
    Så mitt spørsmål er derfor: Er det noen som har kjøpt En Sony W855 65" eller "testet" en, og som derfor kan si noe fornuftig om den? Jeg vil også være glad for eventuellle lenker til utenlandske tester av den.
    Sony banker Samsung på bildekvalitet i mine øyne.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony w855 tror jeg er rimelig lik w905. Eneste jeg fant på nett var denne linken.

http://reviews.lcdtvbuyingguide.com/...dl65w850a.html

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en PANASONIC TX-P65VT60Yså da er problemet løst
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk lurt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg denne og er fornøyd. Jeg har ikke rukket å tune bildet veldig enda, men det er greit med funksjoner og muligheter, og etter litt grovtuning så virker det bra.
    Den er ikke verdens kjappeste tv på å dra opp apper dog, men lyden er godkjent (for de som ikke kobler til eksterne høytalere). TV'en har en automatisk scene selection som bytter til predefinerte modus basert på hva slags type sending/program du ser på. Skal sette meg litt mer inn i dette da den bytter fra en scene til en annen hver gang jeg er i Media Center og så åpner en film/serie. Det går veldig sømløst, men må justere profilene noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Selectaa Vis post
    Jeg har kjøpt meg denne og er fornøyd. Jeg har ikke rukket å tune bildet veldig enda, men det er greit med funksjoner og muligheter, og etter litt grovtuning så virker det bra.
    Den er ikke verdens kjappeste tv på å dra opp apper dog, men lyden er godkjent (for de som ikke kobler til eksterne høytalere). TV'en har en automatisk scene selection som bytter til predefinerte modus basert på hva slags type sending/program du ser på. Skal sette meg litt mer inn i dette da den bytter fra en scene til en annen hver gang jeg er i Media Center og så åpner en film/serie. Det går veldig sømløst, men må justere profilene noe.
    Jeg ville bli veldig takknemmelig hvis du ville sjekke sortnivået på tv-en.Dette kan du gjøre ved å la apparatet være påslått utetn at notten kilde er påkoblet,f.eks. Ved å la tv-en stå på hdmi 1 uten at apparatet som er påkoblet hdmi 1 eller en annen aktuell hdmikontakt er påslått.Denne måten å sjekke på vil fort avsløre ujevne lyslekkasjer. Jeg kunne og ha tenkt meg at du kjørte noen minutter med 2,35:1materiale for å sjekke lyslekkasjer i de svarte felta over og under filmen.Merk deg hvilket nivå baklyset står på når du sjekker for lyslekkasjer.Jeg er fortsatt svært interessert i denne tv-en,men det svake svartnivået på Samsung 8005 jeg hadde på prøve skremte meg i forhold til å kjøpe tv-er med kantmonterte led.
    Kan du sjekke om tv-en har et aspektvalg som heter "teksting" eller lignende der 2,35:1materiale fyller hele skjermen samtidig som teksten forbli synlig.
    Hvor kjøpte du tv-en?
    Ser at Elkjøp har philips 65" 4K på tilbud til 33333 kr,men tilbudet går ut i morgen kveld.
    På forhånd takk for hjelpa

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne tven jeg og det er en fantastisk tv

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snakzz Vis post
    Og hvilken av de ovenfor nevnte er det?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster Vis post
    Og hvilken av de ovenfor nevnte er det?
    Den som er nevnt i tittel på tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte denne jeg også, men etter å ha testet mot 65VT60 (side om side) skiftet jeg raskt mening....jeg har dog full lyskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex Vis post
    Vurderte denne jeg også, men etter å ha testet mot 65VT60 (side om side) skiftet jeg raskt mening....jeg har dog full lyskontroll.
    Du kan ikke sammenligne med plasma, da er du på villspor

Dette er den beste led ikke 4k tven på markedet, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke sammenligne med plasma, da er du på villspor

Dette er den beste led ikke 4k tven på markedet, uten tvil.
    ..klart jeg kan sammenligne med en plasma, det var nettopp det jeg gjorde og Sony'n ble borte i skyggen bokstavelig talt. Poenget er vel å finne den beste TV'n til en fornuftig pris, kan ikke se at det er å være på villspor? Eneste grunnen jeg kan se at det er fornuftig å gå for Sony'n istedenfor VT60 er om du har veldig lyst rom med store vinduer. Og må du ikke ha 65", ville jeg ikke avskrevet 8000 serien til Philips heller...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex1982213
    ..klart jeg kan sammenligne med en plasma, det var nettopp det jeg gjorde og Sony'n ble borte i skyggen bokstavelig talt. Poenget er vel å finne den beste TV'n til en fornuftig pris, kan ikke se at det er å være på villspor? Eneste grunnen jeg kan se at det er fornuftig å gå for Sony'n istedenfor VT60 er om du har veldig lyst rom med store vinduer. Og må du ikke ha 65", ville jeg ikke avskrevet 8000 serien til Philips heller...
    Du om det, mange som er uenige med deg rundt forbi

Og er også veldig mange som skal ha en skjerm å spille på og da holder de fleste seg unna plasma og som også har en lys stue. Plasma sliter forsatt med innbrenning osv.

Og at denne skjermen er bedre enn 8000 serien til Phillips er det liten tvil om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du om det, mange som er uenige med deg rundt forbi

Og er også veldig mange som skal ha en skjerm å spille på og da holder de fleste seg unna plasma og som også har en lys stue. Plasma sliter forsatt med innbrenning osv.

Og at denne skjermen er bedre enn 8000 serien til Phillips er det liten tvil om.
    Er enig i at 855 er en meget god kant LED LCD, selvom jeg savner bakbelyst LED som de hadde på forrige modell...det har selvsagt med kostnad å gjøre..

..vekter man ikke så mye følgende kriterier:
    - svakere egenskaper ved hurtige bevegelser (motion blur)
    - dårligere detaljnivå
    - svakere sortnivå -
    - mindre skyggedetaljer
    - mer jaggies
    - clouding og jevne farger/uniformitet (ganske bra på 855, men veldig varierende for hvert eksemplar)
    - dårligere 3D
    - mer "lag"
    - svakere innsynsvinkel
    - mer banding

....så er 855 og LED-LCD generelt å foretrekke, helt klart. Jeg mener at disse paramterene er viktig og valgte derfor plasma og VT60.

IR er ikke noe problem lengre med fornuftige instillinger, og VT60 er super til spilling.
    Synes på ingen måte 855 er utvilsomt bedre enn Philips 8008 og Spiller du mye så er den passive 3D på
    Philips genial når du har kamerater på besøk.

Hvilke subjektive vurderinger og hvilke merke man liker best er selvsagt en annen sak.... både Sony, Panasonic og Philips er alle kvalitetsprodusenter, det er det ingen tvil om

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlmaRex Vis post
    Er enig i at 855 er en meget god kant LED LCD, selvom jeg savner bakbelyst LED som de hadde på forrige modell...det har selvsagt med kostnad å gjøre..

..vekter man ikke så mye følgende kriterier:
    - svakere egenskaper ved hurtige bevegelser (motion blur)
    - dårligere detaljnivå
    - svakere sortnivå -
    - mindre skyggedetaljer
    - mer jaggies
    - clouding og jevne farger/uniformitet (ganske bra på 855, men veldig varierende for hvert eksemplar)
    - dårligere 3D
    - mer "lag"
    - svakere innsynsvinkel
    - mer banding

....så er 855 og LED-LCD generelt å foretrekke, helt klart. Jeg mener at disse paramterene er viktig og valgte derfor plasma og VT60.

IR er ikke noe problem lengre med fornuftige instillinger, og VT60 er super til spilling.
    Synes på ingen måte 855 er utvilsomt bedre enn Philips 8008 og Spiller du mye så er den passive 3D på
    Philips genial når du har kamerater på besøk.

Hvilke subjektive vurderinger og hvilke merke man liker best er selvsagt en annen sak.... både Sony, Panasonic og Philips er alle kvalitetsprodusenter, det er det ingen tvil om
    Nå er det INGEN tvil om at årets Panasonic plasmaserie er den beste som er blitt laget, ja kanskje noensinne med tanke på bildekvalitet. MEN det har også vært MANGE av disse modellene som har slitt veldig med innbrenning osv. Akkurat på dette området så har årets Samsung plasmaserie vist seg mye bedre. Og dette er såpass viktig for meg at jeg rett og slett hadde endt opp på Samsung sin plasma om jeg skulle gått for noe.

Men for all del, de er alle sammen gode tver, men jeg har også hatt noen veldig dårlige erfaringer med supporten til Panasonic og Panasonicprodukter tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det INGEN tvil om at årets Panasonic plasmaserie er den beste som er blitt laget, ja kanskje noensinne med tanke på bildekvalitet. MEN det har også vært MANGE av disse modellene som har slitt veldig med innbrenning osv. Akkurat på dette området så har årets Samsung plasmaserie vist seg mye bedre. Og dette er såpass viktig for meg at jeg rett og slett hadde endt opp på Samsung sin plasma om jeg skulle gått for noe.

Men for all del, de er alle sammen gode tver, men jeg har også hatt noen veldig dårlige erfaringer med supporten til Panasonic og Panasonicprodukter tidligere.
    Jeg tror nok du overdramatisere dette med innbrenning på plasma i dag, men det er klart at stiller du inn TV'n på maks kontrast og lysstyrke og slår av pixel orbiter, så vil du få problemer. Det er likevel ikke noe som en oppegående AV-entusiast vil velge. Jeg har motsatt erfaring med Panasonic sin support, de byttet ut en 2 år gammel TV jeg sendte inn med en ny og større modell.
    Det hersker utvilsomt en oppfatning at Panasonic, Philips og Sony sine produkter LANGT overgår Samsung når det gjelder holdbahet og kvalitet. Det finnes dokumentert i flere undersøkelser at Samsung bevist tukler med elektronikkproduktene sine for å begrense levetiden.:
    Les blaa
    http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/12/02140128.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kjøpt denne Sony-modellen og er svært fornøyd med modellens kvaliteter, med unntak av innsynsvinkelen, som åpenbart kunne vært bedre,særlig svartnivået taper seg fort når innsynsvinkelen er mer enn 15-20 gr.
    Jeg har støtt på et fenomen med tv-en som jeg lurer på om noen har mulighet til å sjekke på din hvis dere har kobla den til et eksternt lydanlegg.
    problemet er at når jeg bruker Smartdelen ,eks. you tube , nettflix m.m får jeg ikke ut lyden gjennom lydanlegget, men bare ut gjnnom tv-ens egne høyttalere. Er dette normalt? Jeg kan ikke se verken i i-manualen eller under Home-knappen på fjernkontrollen eller at det er noe omkoblingsalternativ jeg kan velge for å få ut lyden fra smartdelen over lydanlegget.
    For ordens skyld , jeg har alle kilder kobla via receiver som igjen er kobla til tv via ARC hdm-inngangeni

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av k-jost-a Vis post
    Jeg har også kjøpt denne Sony-modellen og er svært fornøyd med modellens kvaliteter, med unntak av innsynsvinkelen, som åpenbart kunne vært bedre,særlig svartnivået taper seg fort når innsynsvinkelen er mer enn 15-20 gr.
    Jeg har støtt på et fenomen med tv-en som jeg lurer på om noen har mulighet til å sjekke på din hvis dere har kobla den til et eksternt lydanlegg.
    problemet er at når jeg bruker Smartdelen ,eks. you tube , nettflix m.m får jeg ikke ut lyden gjennom lydanlegget, men bare ut gjnnom tv-ens egne høyttalere. Er dette normalt? Jeg kan ikke se verken i i-manualen eller under Home-knappen på fjernkontrollen eller at det er noe omkoblingsalternativ jeg kan velge for å få ut lyden fra smartdelen over lydanlegget.
    For ordens skyld , jeg har alle kilder kobla via receiver som igjen er kobla til tv via ARC hdm-inngangeni

Ikke alltid ARC virker helt som det skal dessverre.., et alternativ er å benytte den optiske utgangen fra TV til reciever.

Lignende tråder

1. Valg av mobil Huawei eller Sony/Sony Ericsson
    By ChrisHesby in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 2
    Siste melding: 07-05-2012, 15:56
  2. Projektor til under 20 K, Optoma HD82, Epson TW 4400, Sony ,Sony HW15
    By torbjorn825 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 10
    Siste melding: 10-08-2011, 15:00
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-22-2011, 22:27
  4. Svar: 2