Elendig Samsungreklame.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elendig Samsungreklame.

Hei folkens
    Lenge siden jeg har vært innom her, siden det stort sett skjer ved annskaffelse av ny tv.

I går var det et program på Nrk (Fbi) som tok for seg livslengden til diverse elektroniske duppedingser.
    I dette programmet ble nærmest Samsungs tver slaktet fordi de var utstyrt med for dårlige kondensatorer.
    Siden jeg nå har en 55" Samsung i bestilling fikk jeg litt kalde føtter.

Er det noen i dette forumet som har kjennskap til dette via verksted o.l?
    Jeg må si at jeg har en viss erfaring selv, men føler den er litt for liten til å være representativ.
    Legger ved link under slik at dere kan se det selv, det er første halvdel som tar for seg Samsung.

http://tv.nrk.no/serie/forbrukerinsp...214/08-01-2014

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ den, men det var vel for apparater laget mellom 2008 og 2010.
    Etter det har det vel ikke vært noe problem?
    Uansett, har man 5 års reklamasjonsrett i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder nyere TV´r også. D8000 (2011) er kjent for å ha masse problemer. Jeg har 3 stk. av denne så jeg ber til høyere makter hver gang jeg skrur på. Ville vurdert et annet merke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG har akkurat det samme problemet fra den tiden der. Ryker konstant etter 5 år pga strømforsyningen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De store har mange serier og modeller, og sikker noen som bare selges i Norge. Så og programmet og om Samsung er så dum at det utstyrer TV'ne side med dårligste modell kondensatorer i Norge så gjør de noe dumt !

På den annen side - hvor mange er det egentlig som er klar over denne 5 års regelen ? Bare her inne er det veldig mange som ikke aner hvilke rettigheter de har, og dette er et forum for elektronikk nerder

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at det blir avslørt at Samsung benytter den kjipeste kondensatoren, men det ble ikke nevnt mye i programmet om hvordan disse tv'ene plasseres i de tusen hjem.
    Dyttes de inn i en reol med svært begrenset lufting rundt seg, gjør jo det vondt verre.

Jeg har en LG plasma som er inne i sitt 8.år, men det kan jo være at kondensatorene i den modellen er plassert noe mere fornuftig enn det vi fikk se i programmet.

Og jeg rynket på nesen av programleders "oppsummering" om at ved å bruke dyrere kondensatorer så ville det "bare" fordyre TV'en med 500 kroner.
    Hallo - mange av disse TV'ene koster i dag et par tusenlapper (og oppover) - +500 er en vesentlig prisøkning.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    De store har mange serier og modeller, og sikker noen som bare selges i Norge. Så og programmet og om Samsung er så dum at det utstyrer TV'ne side med dårligste modell kondensatorer i Norge så gjør de noe dumt !

På den annen side - hvor mange er det egentlig som er klar over denne 5 års regelen ? Bare her inne er det veldig mange som ikke aner hvilke rettigheter de har, og dette er et forum for elektronikk nerder
    Den store forvirringen, her inne inkludert, er forskjellen på garanti og reklamasjon. Tom. selgere i store kjeder som Elkjøp og Expert aner ikke forskjellen på dette. Eller - de er gode skuespillere, og later som de ikke aner forskjell. "Beklager, garantien på ett år er utgått.." Har nesten ikke tall på hvor mange ansatte man må krangle med om dette, enten det gjelder en sofa, en TV, bil, eller kaffetrakteren. I dette tilfellet ville selvsagt reklamasjonen dekket den ødelagte delen i en TV, så fremst den er under 5 år.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Masseproduksjon med fokus på "just sufficient" kvalitet har jo vært Samsungs suksessoppskrift fra børjan av, så jeg undres jo over at folk / NRK synes det er rart komponentene ikke holder høyeste kvalitet...? Noen ganger bommer Samsung på komponentkvaliteten, da marginen er såpass lav som følge av dårlig komponentkvalitet, som da resulterer i almass defekter når dette først forekommer. Dette har jo vært tilfelle eksempelvis på en del plasma-serier fra Samsung noen år tilbake... Heldigvis tror jeg Samsung har blitt bedre på dette området de siste årene?

I Norge er en nok i en aldri så liten særstilling sånn sett, der forbrukerlovgivningen er eksepsjonelt god beskyttende samtidig som prisene på elektronikk er svært lave som følge av effektiv distribusjon via store varehus og nettbutikker. Det som selvsagt uansett er kjedelig er å måtte ta service på TVen for det er jo noe herk når ting går i stykker, spesielt når tingen er 50"++.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ofte dårlig med fakta i sånne saker og da. De sa vel at det kostet 400 kr mer for bedre komponenter. 400 kr i ekstra i produksjonskostnader blir ATSKILLIG mer enn 400 kr i tillegg på prisen her.... Men, folk vil ha BILLIGE produkter og GOD kvalitet, det er vanskelig å få til...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker en thule forsterker med samme problem. kondensatorene tørket ut fordi de var klint inntil kjøleribben. slikt kan man kalle designfeil eller ignoranse.
    men dokumentaren omhandler bevist dårlig kvalitet, ikke bare rimelige deler. ifølge teknikeren er de nyeste korta gjort umulig å reparere, med vilje.
    lysepærekonspirasjonen i youtube linken over er litt komisk. interne brev dokumenterer at osram begrenset levetiden på pærene til 1000timer, selv om de allerede hadde potensial til å vare langt lenger enn det, uten å øke prisen.
    sier segselv at man ikke graver sin egen grav...

Lignende tråder

1. Pioneer VSX-922 er elendig!
    By trondah in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 07-19-2012, 21:50
  2. Dyr og elendig lyd? Hjelp.
    By tobnyb in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 9
    Siste melding: 10-28-2011, 16:53
  3. HA HA! Jeg har en utrolig elendig TV..
    By gtbikes in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 05-20-2009, 19:57
  4. Elendig lyd på Riks-TV
    By redline in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 14
    Siste melding: 04-13-2009, 13:31
  5. SME - kun elendig kvalitet?
    By AVsmurfen in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 0
    Siste melding: 01-25-2006, 22:31

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •