Sony TV 2014 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44

Tråd: Sony TV 2014

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en X9005B som såvidt jeg vet er indentisk med S9005B bortsett fra at den ikke er buet og har høytalerne på siden. Ser den anmeldelsen der lager et poeng av lag når man skal spille på den, og så sammenligner de den mot en 1080p TV (som ikke trenger å skalere signalet).

Kona bruker vår X9005B til å se TV. Men jeg bruker den til å spille, Xbox One og PS4. Det er ikke noe problem. Hadde jeg spilt for mer seriøse konkurranser ville jeg nok uansett valgt en monitor av noe slag. Men den egner seg fint til konsollspilling, og bildet blir fantastisk skarpt.

Personlig valgte jeg X9005B nettopp pga høytalerne (som anmelderen ikke likte virker det som) - smak og behag. Kjøpte den trådløse subwooferen til TV'n også, og har enda bedre lyd Anbefales!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Har en X9005B som såvidt jeg vet er indentisk med S9005B bortsett fra at den ikke er buet og har høytalerne på siden. Ser den anmeldelsen der lager et poeng av lag når man skal spille på den, og så sammenligner de den mot en 1080p TV (som ikke trenger å skalere signalet).

Kona bruker vår X9005B til å se TV. Men jeg bruker den til å spille, Xbox One og PS4. Det er ikke noe problem. Hadde jeg spilt for mer seriøse konkurranser ville jeg nok uansett valgt en monitor av noe slag. Men den egner seg fint til konsollspilling, og bildet blir fantastisk skarpt.

Personlig valgte jeg X9005B nettopp pga høytalerne (som anmelderen ikke likte virker det som) - smak og behag. Kjøpte den trådløse subwooferen til TV'n også, og har enda bedre lyd Anbefales!
    Jeg tviler på den er identisk :-) Begge er 4K og 65", men der slutter nok mye av forskjellen.
    X9005B har sidelyst panel, mot baklyst panel på den nye modellen.

Dette vil gi mye bedre sortnivå og mindre clouding / light bleed. Selv om X9005B ikke var dårligst på det området, var det jo rom for forbedring. Selv med baklyst led, vil det fremdeles kunne oppstå artefakter på grunn av at led-matrisen har lavere oppløsning enn LCD-panelet. Man vil ikke klare et uendelig sortnivå med LED-LCD.

For min del var X9005B en av de jeg vurderte sterkest, samt Samsung sin toppmodell med 4K og 65". Men jeg klarte ikke å slå meg til ro med innsynsvinkelen på noen av TVene i 65". Det ble for dårlig sortnivå og fargene ble for utvasket, med en gang man flyttet seg litt ut i siden.

Derfor endte jeg personlg på en vente oled (lg 55ec930v). Denne bytter jeg ut med en 65" OLED når den kommer ned i ca 30.000. Den er ikek perfekt den heller, men den har et sortnivå og en kontrast som er fantastisk.

Etter Netflix økte prisen på 4K abb, er jeg enda mer glad for at jeg utsatte 4K kjøpet. Det er jo begrenset 4K innhold og ingen bluray-spillere eller filmer med 4K.. Greit nok at man kan oppskalere til 4K, men det er ikke helt det samme som å se på ekte 4K innhold :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony's første buede tv-skærme i handlen

Sony lancerede buede tv i Japan for et stykke tid siden, men de første europæiske modeller blev vist frem i september. De såkaldte S9-modeller er nu landet i handlen herhjemme.
    Sony S9 i handlen
    De fleste producenter har efterhånden en buet model i sortimentet og S9 er Sony’s bud på hvordan det skal gøres. Sony mener, at buen først giver mening på de store formater, hvorfor skærmene starter på 65-tommer . Buen er desuden mindre udtalt end på andre skærme.

Der er tale om Ultra HD-modeller med kraftfuld indbygget lyd i siderne af skærmen. Der er 4 lydkanalerne indbygget samt to subwoofers. Det gør det ifølge Sony mulgit at simulere surround, fordi lyden kan kastes i forskellige retninger. Billedteknikken er præcis den samme som i den flade X9, der blev anmeldt her på FlatpanelsDK i september.

Sony S9 kan nu købes i de danske butikker. 65-tommer 65S9005B er på lager hos en række forhandlere til omkring 33.000 kroner. Kontakt dine lokale forhandler for at høre nærmere om 75-tommer 75S9005B.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?s...&id=1417070547

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Lignende tråder

1. CES 2012: Sonys 2012 TV lineup
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-13-2012, 21:40
  2. Philips præsenterer 2010 lineup i næste uge
    Svar: 20
    Siste melding: 08-24-2010, 16:12
  3. Svar: 26
    Siste melding: 07-10-2009, 21:43
  4. Samsung's 2009 Lineup
    Svar: 4
    Siste melding: 12-30-2008, 03:16
  5. SVS 5.1 Special Offer, Til inspirasjon for Lsound ;)
    By Ookami in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 03-10-2006, 01:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •