Panasonic TV 2014 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvert eneste år så mister journalistene munn og mæle for den minste ting. Virker som de glemmer at ting er rigget så til de grader slik at ting skal se best mulig ut for at produsentene skal bli stilt i et positivt lys. Når LED tvene stilles ut vs ZT60 og de setter panellystyrken til lav på plasmaen slik at LED'en skal se bra ut på sorten så vet eg ka eg tenker om den praksisen ihvertfall.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vet ikke om dette er riktig sted å henvende seg?

Jeg har en årskommen god Panasonic Plasma PX80 42" som jeg har vært meget fornøyd med. Nå har jeg flyttet til Sverige, og har ikke tv-uttak her. Jeg prøvde to innendørs antenner fra Claes Ohlson tror analoge og det funket ikke i det hele tatt?

Hva trenger jeg? Parabol? Digital dekoder? Apple Tv?

Noen som har forslag? Savner Get boksen i den gamle leiligheten.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic mister trolig så og si alle kundene i entusiast segmentet. Da må de skaffe nye kunder andre steder eller ha OLED i bakhånd og klar om ikke altfor lenge. Glad jeg har en god Panasonic plasma som vil holde fint i mange år. Alt tyder på at Sørkoreanske LG og Samsung overtar tronen nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That being said, entusiastene er en ekstremt liten del av markedet. Sannsynligvis såpass liten at den knapt er merkbar. Det er også derfor kvalitet stadig taper terreng overfor hva som virkelig selger; design, funksjoner og oppløsning. At de beste plasmaskjermene knuser mange av 4K-skjermene som kommer nå på bildekvalitet vil ikke bety noe som helst for den jevne forbruker. Entusiastene har i så måte tapt denne kampen.. dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    That being said, entusiastene er en ekstremt liten del av markedet. Sannsynligvis såpass liten at den knapt er merkbar. Det er også derfor kvalitet stadig taper terreng overfor hva som virkelig selger; design, funksjoner og oppløsning. At de beste plasmaskjermene knuser mange av 4K-skjermene som kommer nå på bildekvalitet vil ikke bety noe som helst for den jevne forbruker. Entusiastene har i så måte tapt denne kampen.. dessverre.
    Tenkte forsåvidt det samme. Samtidig skal vi huske på at det er ganske mange som oppsøker forum for å be om råd til kjøp. Og da får de får råd ifra entusiastene. Så ser ikke vekk ifra at antallet er brukbart på verdensbasis. Alle i min nærmeste familie har f.eks plasma (Panasonic og Samsung) samt en del venner, selvsagt etter anbefaling fra meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Tenkte forsåvidt det samme. Samtidig skal vi huske på at det er ganske mange som oppsøker forum for å be om råd til kjøp. Og da får de får råd ifra entusiastene. Så ser ikke vekk ifra at antallet er brukbart på verdensbasis. Alle i min nærmeste familie har f.eks plasma (Panasonic og Samsung) samt en del venner, selvsagt etter anbefaling fra meg.
    Nå er det vel heller ikke slik at plasma er ubestridt best, uansett miljø. Men av og til kan nesten få det inntrykket, særlig hos entusiaster. Ikke alle har bruk for, eller bryr seg om, bunnløst sortnivå etc. Mange prioriterer Smart-funksjonene, eller at TV'en ser bedre ut avslått enn påslått. De aller fleste merker ikke banding/clouding eller DSE på LED-LCD og enda flere av de igjen ante ikke at de ordene eksisterte engang. Det man ikke vet, har man vel heller ikke vondt av, og det er vel det produsentene/forhandlerne satser på.

Selv er jeg meget klar over at plasma er å foretrekke foran det aller meste av dagens utvalg av LED, hvis man er glad i bildekvalitet. Likevel vurderer jeg LED foran plasma, når jeg etterhvert nå skal skifte TV. Grunnen er at vi har tre barn, og det er meget populært å sette Disney-channel på pause, f.eks, når jeg er på jobb. Dette tror jeg hadde gitt varig innbrenning etter kort tid. I tillegg har vi TV'en i stua, med en haug av vinduer. Pga slike forhold tror jeg bekymringene er mindre med en "god" LED-LCD, selv om jeg sikkert kommer til å "irritere" meg over dårlig uniformitet.
    Hadde jeg derimot hatt en egen TV-stue eller kino, hadde det selvsagt bitt plasma
    Sist endret av Thomsol; 01-15-2014 kl 18:32

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    That being said, entusiastene er en ekstremt liten del av markedet. Sannsynligvis såpass liten at den knapt er merkbar. Det er også derfor kvalitet stadig taper terreng overfor hva som virkelig selger; design, funksjoner og oppløsning.
    Dette er dessverre korrekt. I 2011 var 14% av alle solgte flatskjermer i Norge plasma. Ned til 8,5 i 2012, og rundt 7-8% i 2013. Og hvis man samtidig tenker på at plasmasalget i Norge og scandinavia generelt har vært svært godt sammenlignet med andre markeder, så skjønner man kanskje hvorfor Panasonic gjør som de gjør. Men får håpe for deres del at de fokuserer riktig og setter bildekvalitet foran alt annet gimmick man aldri får behov for... Da beholder de i alle fall meg som kunde. Men det blir ikke før OLED er på plass. Frem til da skal jeg overleve på min nyinnkjøpte plasma :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom Vis post
    Dette er dessverre korrekt. I 2011 var 14% av alle solgte flatskjermer i Norge plasma. Ned til 8,5 i 2012, og rundt 7-8% i 2013. Og hvis man samtidig tenker på at plasmasalget i Norge og scandinavia generelt har vært svært godt sammenlignet med andre markeder, så skjønner man kanskje hvorfor Panasonic gjør som de gjør. Men får håpe for deres del at de fokuserer riktig og setter bildekvalitet foran alt annet gimmick man aldri får behov for... Da beholder de i alle fall meg som kunde. Men det blir ikke før OLED er på plass. Frem til da skal jeg overleve på min nyinnkjøpte plasma :-)
    Amen to that! Nå får vi se hva Panasonic er gode for.. denne VT60-en har å holde i noen år nå. Hvis ikke kapitulerer jeg nok og ender med å kjøpe en projektor til tross for dårligere sortnivå enn plasma, men jeg kan i det minste kompensere med litt større bilde og unngå disse LCD-ismene med ujevnt baklys og whatnot.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX900 ser veldig spennende ut.

• 4K AX900: På bildesiden får du her ekte bakgrunnsbelyst LED med lokal dimming. Det er noe vi kjenner igjen fra Philips tidligere toppmodeller, og hovedfordelen er langt bedre kontroll på sortnivået, og ikke minst langt mindre lysgjennomtrengning.

"Panasonic VIERA TX-65AX900E ser helt fantastisk ut, og det vil sikkert også prislappen vitne om. Prisen er riktignok ikke satt, men dette blir ikke hverdagskost. Kommer til høsten."

http://www.dinside.no/927846/panasonics-beste-tv-gir-deg-tv-overalt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ips panel og få dimming zoner med 4k ... Blir nok et magert tv år igjen for Panasonic

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spøker nok for OLED-teknologien... nå hr jo den første produsenten innrømmet at de ikke får ned kostnadene og legger ned hele greia :/

http://www.oled-info.com/panasonic-w...ighting-market

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja. Tror det mer spøker for Panasonic og andre japanske selskaper når det gjelder TV produksjon. Alt tyder på at LG blir den største innenfor OLED i nærliggende fremtid. De skal øke produksjonen kraftig i sommer med resultat at prisene vil falle. Samsung klarer seg nok også.
    Sør-koreanerne overtar enkelt og greit og Panasonic satser jo nå i langt større grad på andre områder (f.eks bilbatterier). Sony vil sikkert også konsentrere seg om annet de første årene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 4k i en Panasonic post?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Rygte: Panasonic og Sony OLED i 2014
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 01-08-2013, 20:21
  2. Panasonic Viera link med Denon 1911!
    By SplinteN in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 06-07-2012, 17:20
  3. Panasonic Plasma FAQ (Off. link)
    By mhjo in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 10-06-2006, 12:08
  4. Geiri's integrerte Hk oppdatert 12.04.06 bilder på s4 samt link til minhjemmekino
    By geiri in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 79
    Siste melding: 04-12-2006, 17:05
  5. Single link eller Dual link DVI kabel??
    By Brutus in forum Kabler
    Svar: 3
    Siste melding: 02-08-2005, 10:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •