Sagem Axium 50" DLP-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sagem Axium 50" DLP-TV

Noen som har noen erfaring med denne?
    Hvordan oppleves bildet på denne sammenliknet f.eks. med en god plasma?
    Hvordan er det med innsynsvinkelen på denne?

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synsvinkel er kjempemessig sideveis, og så lenge du sitter er det aldri problem i høyden heller.. Når ein står blir skjermen litt mørkere, men dei færreste står og ser på tv.

Kan ikkje sammenlignes med ein Plasma, bilder på Sagem er overlegent.! Og så har du ingen fare for innbrenning. Plasma dør sakte men sikkert, svakere lysstyrke osv.. Sagem kan du bytte lyspære(3800,-) og den er god som ny. Pære varer 6-8000 timer. billig morro med 50 øre timen.

Sagem har 1280x720 oppløsning, Plasma fleste ligger på 850x452 (rundt der).. Sagem er dermed HDTV klar, 1080i/720p. Sammen med HTPC får du ekstemt bra dvd bilde, og om du får tak i HD-opptak som extreme utgaven av Terminator2 i 1080i så er bildet slik at du får bakoversveis!!! Du vil faktisk ikkje kunne forestille deg det før du ser det...!!

Sagem Axium er DLP tv, og det har vert problemer med regnbue effekt.. dette er ikkje et problem på axium.. ser det i brøkdel av et sekund på f.eks. billys om ein begever hodet raskt samtidig som ein beveger blikket.. Du legg ikkje merke til det om du ikkje tenker bevist på å kikke.

Vil seie "løp og kjøp", du vil ikkje angre.. Spesielt ikkje om du bruker den opp mot PC, da det er den suverent beste gigantiske PC-monitoren eg har hatt gleden av å bruke.

Ein liten ting, på vanlig tv-signal vil du merke at bildet ikkje er heilt bra på dårlige kanaler..Småfeil lyser litt opp, men dette er et resultat av ekstremt bra bilde på ein gigantisk stor skjerm. Om du har bra kabel, sterkt analog signal eller digital signal så er dette aldri noke problem, bildet blir knallbra.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg var DLP-TV på messa (Sagem og Samsung) en nedtur. kanskje hadde jeg litt høye forhåpniger, men bildekvaliteten totalt var ikke så voldsomt mye bedre enn plasma o.l. (etter mitt syn). dessuten ble jeg, som tidligere nevnt i en annen tråd, meget skuffet over tilstedeværelsen av regnebue-effekten - jeg kunne ikke hatt (nåværende) DLP-TV av den enkle grunn. særlig framtredende synes jeg dette var hos Samsung (men den var absolutt også tilstede hos Sagem)

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var Sagem TVen satt opp med HTPC, fekk du sett den med HD-materiale eller bare dvd eller enda værre, valig tv signal?

Ja, regnbue effekten er der, men personlig synes eg dei små glimta er så kortvarige og fysisk små at eg ikkje legger merke til dei uten at eg kikker, og langt fra klarer å la meg irritere over det.

Var det den nye 7-segemtn samsung tven du såg?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett på Sagemen, og ble veldig imponert over bilde + størrelse i forhold til pris (selv over RGB/Scart) !

Et minus er at den ikke støtter HDCP, slik at du ikke kan kjøre "noen" DVD-spillere eller andre HDCP-beskyttede signalkilder direkte digitalt inn.

Det finnes vel switcher som selv svarer på HDCP-"handshaket" og sender signalet videre "ukryptert" over DVI - men disse koster fort noen tusen.

Det er ellers ny Sagem 45" på trappene, penere :wink: , HD2+, 2+1 lyd, HDCP etc.

Pris og tilgjengelighet er ukjent (har sendt en mail for å få noe input på når den kommer & evnt. villedende pris ifht 50"'en ) , 45"en kan sees på www.sagem.com

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Wintermute"]Har også sett på Sagemen, og ble veldig imponert over bilde + størrelse i forhold til pris (selv over RGB/Scart) !

Et minus er at den ikke støtter HDCP, slik at du ikke kan kjøre "noen" DVD-spillere eller andre HDCP-beskyttede signalkilder direkte digitalt inn.

Det finnes vel switcher som selv svarer på HDCP-"handshaket" og sender signalet videre "ukryptert" over DVI - men disse koster fort noen tusen.

Hos en forhandler i drammen så jeg denne stod koblet opp med Samsung dvdhd935 dvd spiller med DVI! Bildet var særdeles bra! Kan det være mulig den samsung spillern ikke har HDCP-protokoll?

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos en forhandler i drammen så jeg denne stod koblet opp med Samsung dvdhd935 dvd spiller med DVI! Bildet var særdeles bra! Kan det være mulig den samsung spillern ikke har HDCP-protokoll?
    Stemmer nok det - en av svært få DVD-spillere som ikke kjører HDCP, "alle" nye kommer med dette.

Når det er sagt må vel HDCP være en klar "hacker" kandidat fremover, så noe fikser etterhvert muligens gode rimelige måter å omgå dette på...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om hack på HDCP forresten??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av ulike dlp

TEST I M3 AV DIVERSE DLP TV!!!!!!!!!

Det svenske svaret på lyd og bilde: M3 har nettopp testet disse i siste nr :

Samsung SP-46L3
    Thomson 50DLY644
    Sony KF-60SX300
    Sagem Axium

Og da kåret de SAGEM AXIUM som vinneren, selv det var meget jevnt!!

Jeg var innom Spaceworld og der har de Samsungèn på utstilling!
    Jeg selv har kjøpt meg SAGEM AXIUM og er meget godt fornøyd!
    Muligens ett kulere design på Samsungen, men når det gjelder bilde-kvalitet så er de ganske like spør du meg!

Med tanke på at Sagem koster ca 10 000kr BILLIGERE var valget mitt veeeeldig enkelt!!! SAGEM RULER VELDIG!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Test av ulike dlp

Sitat Opprinnelig postet av Espen Kolshus
    TEST I M3 AV DIVERSE DLP TV!!!!!!!!!

Jeg selv har kjøpt meg SAGEM AXIUM og er meget godt fornøyd!
    Hei,

jeg har lett litt rundt etter forhandlere i Oslo (ikke så veldig grundig kanskje ;-) ) men har ikke funnet noen. Hvor kjøpte du Axium'en?

--
    andre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående Sagem

Hei!!

Søker du på google etter Sagem Axium finner du en 3-4 nettbutikker som selger den! Har også hørt rykter om at Elkjøp i Drammen har den!

Jeg kjøpte min her, på avshop! Fikk i tillegg gratis frakt:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Angående Sagem

Sitat Opprinnelig postet av Espen Kolshus
    Hei!!

Søker du på google etter Sagem Axium finner du en 3-4 nettbutikker som selger den! Har også hørt rykter om at Elkjøp i Drammen har den!

Jeg kjøpte min her, på avshop! Fikk i tillegg gratis frakt:-)
    Hmm, god idé. Ta seg en tur til Drammen for å sjekke om hypen er sann, deretter bestille på AVShop.

Takk for svar.

--
    andre

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor finner du skjermen....

Tenkte jeg bare ville bekrefte Drammen saken...det var i følge selgeren det eneste stedet han hadde fått den inn så langt....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvor finner du skjermen....

Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Tenkte jeg bare ville bekrefte Drammen saken...det var i følge selgeren det eneste stedet han hadde fått den inn så langt....
    Jepp, tok en tur til Drammen. Var en veldig imponerende tv! 24998 + stand til 4498. Blir nok en slik ja.

--
    andre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Angående HDCP så jeg et innlegg på avforums.com hvor det bl.a. sto følgende:

"I was worried about HDCP, so I rang Sagem. They assured me that HDCP was going to be available as an engineer installed upgrade, free of charge, just after Christmas."

mvh
    Erik
    (axium eier i 2 uker!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hvor finner du skjermen....

Sitat Opprinnelig postet av other
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Jepp, tok en tur til Drammen. Var en veldig imponerende tv! 24998 + stand til 4498. Blir nok en slik ja.

--
    andre

Var innom idag jeg også, idag hadde de fått opp HD-tuner og viste den hd-kanalen (sa de kjørte 720p) på den. Var helt vilt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er leve tiden på lampen på denne tv :!:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forventet 8000 timer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om denne tråden forholdes teknisk, og at eventuelle utsalgssteder tas under "pris -og produktjakt". På forhånd takk!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •