Sagem Axium 50" DLP-TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP

Hei
    Angående HDCP så jeg et innlegg på avforums.com hvor det bl.a. sto følgende:

"I was worried about HDCP, so I rang Sagem. They assured me that HDCP was going to be available as an engineer installed upgrade, free of charge, just after Christmas."

mvh
    Erik
    (axium eier i 2 uker!)

Wow, nå ble jeg glad :lol: må man selv bestille oppgradering, eller vil man bli kontaktet slik at man vil få tilbud om dette? Noen som vet?

Espen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Sikksakk"

Har levd med Sagem axium i 14 dager no,og bildekvaliteten på dvd blir veldig bra.Men det er en ting som irriterer meg litt og som jeg er usikker på om er normalt.Det hender det kommer et slags "sikksakk"mønster
    særlig i ansiktet på folk spesielt hvis bildet i filmen flytter seg raskt sideveis eller hvis en person i filmen snur seg raskt i bildet.Dette er spesielt fremtredene i ansiktet og på hud men du kan også skimte det ellers i bildet.Mulig dette er noe som er normalt eller at man venner seg til det,men man vil jo gjærne at alt skal være perfekt når man betaler nesten 25000 riks for en tv.Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hørtes litt rart ut....

Hei!

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd noe lignende selv, og jeg har hatt tv`n i snart 2 uker! Hva slags DVD-spiller bruker du\hva slags kabler?

Bruker du en ikke fullt så bra dvd spiller med vanlig scart så kanskje noe av forklaringen ligger der! har du mulighet til å bruke komponent\dvi kabel så gir de overlegen kvalitet, selv om gull-scart også knuser vanlig scart! Har vel egentlig ingen annen forklaring enn det!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en denon 2900+component cabler fra monster så det skulle ikke være noe i veien med verken dvdspiller eller kabler.Stort sett så er jo bildet sylskarpt men det er ved kjappe bevegelser i bildet en kan se dette mønsteret som er spesielt lett synlig på hud. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Noen som har oppgradert softwaren i Axiumen?
    Ser på AV FORUMS at det er mulig å få sw oppgradering fra Sagen.
    Ser ut til å være sw og kabel for tilknyttning til PC. Sies at sw bør være nyere enn ver. 53. Min Axium har sw ver 49.

mvh
    Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eriko: Hvordan får du sjekket sw-versjonen? Og har du kontaktet Sagem? Jeg har sendt mail men ikke noe svar...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal sjekke software versjonen på sagem axium gjør du følgende:
    Gå inn i meny. gå så til install.Trykk så på kilde og tast så inn 36987 på fjernkontrollen din. Da kommer softwareversjonen du har opp på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Sims! Jeg har også v49...

Er det noen som vet noe mer om muligheter for oppgradering av SW for å bl.a. å få HDCP på DVI-inngangen?

Å finne ut noe på Sagems hjemmesider har jeg gitt opp helt. Fullstendig håpløst! :x Står iallefall ikke noe om anbefalt SW-oppgradering der.

Og er det noen flere av Sagem Axium eiere som har geometriske feil?

Dette er veldig irriterende og jeg skulle gjerne fått justert projiseringen på skjermen min. Det er spesielt synlig ved tilkobling av PC med oppløsning 1280x720. Da er bildet for for høyt i øvre høyre hjørne, og derfor for lavt i nedre venstre hjørne.

Noen flere som har det slik?

Ellers er skjermen helt konge!

Selv med dårlige kabel-TV-signaler er bildet overraskende bra! Men har likevel bestilt meg digital-TV for å få enda bedre bilde (og lyd)..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Steikita
    Så spørsmålet ditt om sw ver på jobb i dag, men hadde ikke muligheter for å svare. Ser at du nå har fått svar på det.
    Når det gjelder spm om geometri har ikke jeg sett noe slikt. Kjører PC med 1280x720 og det er helt fint.
    Det er supert bilde når jeg kjører HD demofiler jeg har lastet ned fra nettetk. Bilde fra Sat-tuneren er også flott - varierer mellom kanalene etter vilken kvalitet de sender med. Fra kabelnettet er det bilder som godt går an å se på, men ikke noe mere!
    Er veldig godt fornøyd med Axiumen, skulle bare vært en norsk supportside slik at en kunne få info om oppgradering av sw og også info om HDCP - dette diskuteres mye på engelske sider. Der ser det ut til at de store forhandlerne har servicepersonel som kommer hjem til kunden og foretar sw oppgradering, men er trolig vare å koble til en pc med en spes kontakt på forsiden for å få gjort det.

mvh
    Erik

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min Sagem Axium HD45 hos http://www.bmaudio.no/

De opplyste at det var Strax som hadde service på den.
    http://strax-no.lindbladcom.dk/index.asp

Første dagen jeg koblet den opp testet jeg DVI både fra dvd spiller og pc. Alt fungerte fint.
    Neste dag koblet jeg fra pc og tilbake til dvd.
    Men da virket ikke dvi lenger, heller ikke om jeg koblet tilbake til pc.
    Jeg kjøpte så ny dvi kabel men fortsatt fikk jeg ikke noe bildet.
    Alt annet virker som det skal, men altså ikke dvi lenger.

Jeg ringte BM audio og jeg har nå fått en tlf fra Strax service om at de skal komme hjem til meg og fikse dette.
    Men denne tv er fortsatt så ny at de ikke hadde fått "Servicekofferten" enda. Men med en gang de fikk den skulle de komme.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •