Den klassiske jeg trenger hjelp til å finne TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Den klassiske jeg trenger hjelp til å finne TV

Jeg skal oppgradere fra 42" panasonic plasma. Plassen jeg har til rådighet er begrenset. Jeg ønsker meg størst mulig TV, men den kan ikke være bredere enn 116cm. Dermed ser det ut til at panasonic p50vt60y er uaktuelt for meg da den er hele 120 bred:-(

Det jeg ser etter er en TV med:
    God bildekvalitet
    God 3D
    PVR - helst doble tunere.
    Helst større enn 46"

Jeg har lest tester av forskjellig TVer, men er likevel vanskelig å si hvilke som er bedre enn hva av de ulike TVene. Jeg har sett phillips sin 55pfl8008s i butikk, og den imponerte til å være led. Desverre er den for liten eller for stor. Hvordan 7008 er til sammenlikning var en av tingene jeg har forsøkt å lese meg fram til uten hell. Har eksternt lydssystem, så lydkvalitet på tv spiller ingen rolle.

Innenfor de rammene som er satt opp, spiller ikke pris noen rolle.

Er det noen her på forumet som kan hjelpe meg?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å få større enn 46 " om du ikke kan ha bredere enn 116 cm...

http://www.sony.no/product/tv-139-55-lcd/kdl-55w905a

Dette er en av de beste led tven under 60 tommer imo.

Om du kan ha plasma så er jo panasonic tingen.

Tenker du deg oled eller 4k?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha dobbel tuner er det vel egentlig ingen vei utenom VT60 da den også er den eneste som også har mulighet til to CAM-er sånn at du kan dekode to kanaler samtidig. Men hva hindrer deg i de ekstra fire centimeterne? Er det ingenting du kan gjøre for å fremskaffe dem på noe vis? Typ. flytte en hylle, trekke tv-en litt ut, etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snakzz Vis post
    Vanskelig å få større enn 46 " om du ikke kan ha bredere enn 116 cm...

http://www.sony.no/product/tv-139-55-lcd/kdl-55w905a

Dette er en av de beste led tven under 60 tommer imo.

Om du kan ha plasma så er jo panasonic tingen.

Tenker du deg oled eller 4k?
    Oled og 4k finnes ikke blant alternativene jeg leter etter. Hvertfall ikke som jeg har sett.
    Sonyen på 46"er vel 103cm bred, og en lg 50la667v er ca 114 cm bred. Viktig å skille mellom lenge på diagonal og breddemål;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Skal du ha dobbel tuner er det vel egentlig ingen vei utenom VT60 da den også er den eneste som også har mulighet til to CAM-er sånn at du kan dekode to kanaler samtidig. Men hva hindrer deg i de ekstra fire centimeterne? Er det ingenting du kan gjøre for å fremskaffe dem på noe vis? Typ. flytte en hylle, trekke tv-en litt ut, etc.
    Hehe, har prøvd,men går ikke;-) TVbenken står mellom to høyttallere som ikke lar seg flytte lengre ut til sidene på en vegg og en pipe.
    Eneste alternativet er i såfall å henge TVen over høyttalerene, men da kommer den alt for høyt på veggen:-/ Så 116 cm er det jeg har å rutte med, og da er det knapt en mm på hver side med klaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekk ut tv-benken litt og plasser høyttalerne litt kreativt? men nei, jeg innser at det nok ikke er alle som prioriterer helt på samme måte som meg, hehe. jeg hadde egentlig ikke plass til 65" her inne, men jeg fikk lurt inn en 65" VT60 likevel, bare fordi det var "siste sjanse" :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc Vis post
    Trekk ut tv-benken litt og plasser høyttalerne litt kreativt? men nei, jeg innser at det nok ikke er alle som prioriterer helt på samme måte som meg, hehe. jeg hadde egentlig ikke plass til 65" her inne, men jeg fikk lurt inn en 65" VT60 likevel, bare fordi det var "siste sjanse" :P
    Hehe, jeg prioriterer lyd så langt det lar seg gjøre, så å gjemme dem bak tvbenken er nok ikke helt optimalt:-P Stuen min er veldig liten, og romløsningen ikke helt god mtp hjemmekino. Så da er det begrensninger en må ta høyde for:-/ Hadde vært letter om jeg bare hadde hatt 10cm ekstra, da hadde jeg skviset inn 55". Mye større utvalg. Menmen.

Anyways, doble tunere er ikke et must, men PVR må det være, når jeg først skal ha meg en ny tv. Er det noen som kanskje vet hvordan philips 7008 er sammenliknet med 8008?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Philuos har både en TV som heter 7108 og en dom heter 7008. Men jeg klarer ikke å finne noen forskjell på dem annet enn pris. Men det kan ikke helt sammenlignes uansett siden den er i salg i ulike butikker. Noen som vet noe om disse? Og ikke minst, er det noen som har sett hvordan bildekvaliteten er sammenlignet med philips 8008 og lg sin 50la667v?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på den lokale expert-sjappa og fått demonstrert en philips 47pfl7108. Jeg synes det var god kvalitet på bildet, og innenfor hva jeg mener er greit. Men det plager meg at den kun er 47". Jeg må innrømmer at jeg har ennå et lite snev av håp om at det finnes en 50" som er like bra bilde på, og som passer inn innenfor målene mine. TVen jeg er veldig nysgjerrig på i den størrelsen er LG 50la667v. Denne finnes tydeligvis kun på nettbutikker, og jeg får ikke demonstrert denne.

Er det noen her som har testet denne TV, og kan fortelle hvordan den er? Helst hvordan den er sammenlignet med philips, samsung eller panasonic sine gode TVer i str 47"-50".

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til å finne HD DVD filmer!
    By mgrendal in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 41
    Siste melding: 09-26-2011, 23:01
  2. Trenger hjelp til å finne en film.
    By buzzlight in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 1
    Siste melding: 11-20-2010, 14:50
  3. Trenger hjelp til å finne tapet..
    By totto in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 01-15-2010, 09:51
  4. Trenger hjelp til å finne ny pj - full hd
    By Shooter in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 01-06-2008, 23:10
  5. Trenger hjelp til finne sub til ~2500kr
    By Ziaka in forum Høyttalere