Samsung F7005 + IDTV Canal Digital Parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung F7005 + IDTV Canal Digital Parabol

I dag har jeg kjøpt meg en Samsung F7005 55". Denne tven har 2 dekodere innebygd så i teorien skal jeg få sett på en kanal, og kjøre opptak på en annen samtidig.
    Er det noen som har erfaring med dette? Blir det problemer når det gjelder 2 kodede kanaler samtidig? Har lest litt forskjellig og lurer på om jeg skal bytte ut min dekoder med kortleser eller ikke...

Link til TV: http://www.samsung.com/no/support/mo...TXXE-techspecs

På forhånd takk!

- Heine -

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er vel at den bare har en CI plass, og at det er ingen norske aktører som støtter dekoding av to kanaler samtidig.. Samme som her..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kunne vært interessant å vite er om tv-en støtter dekoding av to kanaler via samme CI-slot eller ikke. Det finnes nemlig CA-moduler som er i stand til å dekode mer enn en kanal av gangen. Conax CAM-en fra SMIT som er den som er vanligst å finne her støtter flere kanaler så lenge man holder seg til SD, for da skjer ikke selve dekrypteringen i CAM-en, men straks det er en mpeg4-stream så er det også CAM-en som står for dekrypteringen av video, og da duger ikke de CAM-ene man kjøper på f.eks. Elkjøp. En profesjonell CAM (eller enkelte uoffisielle CAM-er) støtter mer enn en mpeg4-stream, så dersom tv-en er i stand til å bruke samme CI-slot for flere kanaler bør det kunne fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med CD Parabol er du låst til kun godkjente CAMer fra CD(Om ikke noen der ute har funnet en omvei) og ingen av de har støtte for å dekode flere transpondere, men det er snakkis i bransjen om å endre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!

Pga problemstillingen med opptak så endte det opp med at jeg fortsetter å bruke dekoderen fra Canal Digital (HD-PVR 5720-SX) enn så lenge.

Med denne tven så fulgte det med en ir-extender som plugges i tven og settes forran utstyret (i mitt tilfelle dekoderen) hvis du skal ha den gjemt unna. Ir-extenderen ble lagt skjult i veggen ned til kjelleren (rett under stua), og der står nå dekoderen på en liten hylle som jeg styrer via Samsung fjernkontrollen som fulgte med.
    Tven henger nå helt alene på stueveggen og (den jævla) dekoderen er det ingen som ser. Kunne jo kjøpt en Logitech Harmony Hub + fjernkontroll og sluppet kablingen ned til kjelleren, men når røret lå klart og alt fulgte med i esken så slapp jeg den utgiften

Lignende tråder

1. Samsung UE46B7070 (ikke godkjent) og Canal Digital CAM (IDTV)
    By Mèthâmôrphôsé in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 5
    Siste melding: 03-11-2012, 18:32
  2. LE32C355D1WXXE Samsung 32", Canal Digital, IDTV
    By JJan in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 13
    Siste melding: 08-12-2011, 16:42
  3. Canal Digital - IDTV?
    By dros. in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 7
    Siste melding: 07-29-2011, 22:56
  4. Canal digital Idtv