42" lcd skjerm til TV bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" lcd skjerm til TV bruk

Hei,
    kan noen hjelpe meg med å vurdere om denne skjermen vil fungere fornuftig som TV-skjerm?

http://nordic.lge.com/prodmodeldetai...A&model=31

Skjermen skal knyttes til en Media Station, og skal også benyttes til å se bilder (fra digitalt kamera osv), og som sentral for å spille av musikk (mp3), dvs litt "databruk" av skjermen i tillegg til TV.

Jeg kan ikke så mye om LCD-skjermer, så spec sier meg ikke så mye, noen som vet mer og som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1600x1200! Den vil vise digitale bilder som en drøm! Dårlige (les: analoge) TV signaler vil nok avsløres som den suppa med støy den er...

Har du noen pris?

Hvis du ikke nylig har vunnet førstepremien 5-6 ganger på rad i Lotto og fått 13(!) riktige i tipping, tror jeg dette er en TV som vil bli dyr for deg, men jeg kan jo ta feil, aner ikke hva prisen er eller hvor mye penger du har. Men jeg vil tro at denne skjermen kun vil havne steder der pris ikke spiller noen større rolle...

Uten å ha sett akuratt denne skjermen tror jeg den helt klart vil gjøre en bedre jobb med å vise digitale kilder enn analoge TV signaler og om du vil bli fornøyd med TV bildet er avhengig av hvilke krav du har. Den høye oppløsningen vil også være i stand til å avsløre DVD filmer, du vil se svakheter som du ikke ville oppdaget på en vanlig 32".

Responstiden er oppgitt til 12 ms, noe som er utrolig bra, kontrasten er kun 600:1, det er dårligere enn de fleste andre typer skjermer (CRT, plasma, DLP), men alt dette blir jo bare dum synsing, tror ikke det er mange som har sett skjermen med egne øyne.

Det skulle vært morsomt å vite hva prisen på denne er...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den koster ca 50 000 +....

Poenget er at jeg har tilgang til den gjennom en hjemme-PC ordning på jobben, som skjerm til en PC, dvs at den betales på bruttolønn, og over 3 år, dvs at den kommer til å koste meg ca 30 000, over 3 år....
    Ble litt fristet, men lurer jo litt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •