Instillingshjelp ønskes til Phillips TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instillingshjelp ønskes til Phillips TV

Kjæresten min har en Phillips LCD som jeg ikke synes har noe bra bilde. Hun hadde før HD dekoder fra Canal Digital (parabol) og nå HD dekoder fra GET (kabel)
    Det jeg har reagert på er at det blir en del mosaikk i bildet ved hurtige bevegelser, samt jeg synes bildet er altfor lyst. Jeg har så vidt sjekket instillingene, men synes det er lite instillinger å finne. Nå virker det som det står på noe baklyskorreksjon, dvs at når det er en mør scene i en film, så er bildet mørkt men når det kommer tekst så lyser bildet opp kraftig. Er det noe filter ute og går der som kan skrus av? Jeg har ikke funnet noe enda på denne tv'n. Håper noen der ute har en makan tv, og kan guide meg igjennom instillingene slik at bildet blir bra. Men det som er rart er denne mosaikken som kommer ved hurtig bevegelse. Dekoderen er satt til 1080, men ved å sette den til 720 så blir faktisk bildet mindre av en merkelig årsak. Om det er GET tuneren eller noe annet som forstyrrer vites ikke.

Apparatet er en Phillips modell: 47PFL4047T/12 Håper noen der ute kan hjelpe.
    På forhånd takk

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rettelse. det er en LED tv.. Ingen her inne som har snøring på innstillinger på dette apperatet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste bildemodusen på disse er FILM. Slå så av alt ala pixel plus, clear LCD osv i alle under menyer. Lysstyrke havner som regel på 52-62 ved test bilder-prøv! Kontrast på ca 80-90. Skarphet mot 0. Farge temp Varm er nærmest D65. Farge og Tint bør stå uendret med mindre du har blåglass filter m/test bilder. Håper dette gir et litt mere naturlig bilde uten mosaikk. Signalet har også mye å si. Min er faring er at Altibox og rikstv ikke har den beste kvaliteten på bilde pga hard komprimering.

Lignende tråder

1. phillips gammel tv
    By arcam81 in forum TV-apparater
    Svar: 12
    Siste melding: 04-14-2011, 10:38
  2. Phillips pfl9705 eller Phillips 8705?
    By Tveita in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 01-26-2011, 17:27
  3. sony vs phillips
    By RockyIII in forum TV-apparater
    Svar: 25
    Siste melding: 01-19-2008, 20:30
  4. phillips vs lg ??
    By tator in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 08-11-2006, 15:25
  5. Phillips 37PF7320 & Phillips 37PF9986??
    By massive in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 06-22-2005, 21:55

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •