LG senker prisene på OLED TV i Danmark

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG senker prisene på OLED TV i Danmark

LG slår nu en større luns af prisen på deres OLED TV på det danske marked.
    Nu er produktionen ved at være oppe i gear, og LG er klar til at sælge deres OLED TV til flere.

På det danske marked er modellerne LG 55EA980W og 55EA880W. 980W er et buet OLED TV, mens 880W er et fladt monteret i en maleriramme som samtidig udgør højttalerne.

Hidtil har model 980W kostet kr. 80.000 og 880W kr. 90.000. Men recordere.dk erfarer nu at LG er klar med en større prisjustering, hvor der slås hele 20.000 kroner af prisen på hver model.

De nye priser bliver:

LG 55EA980W kr. 60.000,-
    LG 55EA880W kr. 70.000,-

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/temp...#ixzz2mQWDEvmo

http://www.recordere.dk/indhold/temp...rticleid=10170

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    980'en koster nå kr 69999 i norge, den startet på kr 99999 på lanseringstidspunktet.

Jeg spår at vi ser OLED under 30k iløpet av 2014. Det er ikke noen vits(marked) for tv-produsentene å satse store penger på OLED hvis de ikke har en hensikt å selge til fornuftige priser og i kvanta innen kort tid. Investeringer i produksjonsannlegg og oppstart av disse tilsier volum og meget lavere priser iløpet av 1 år senest 2 år.

Sitat Opprinnelig postet av nordic45 Vis post
    LG slår nu en større luns af prisen på deres OLED TV på det danske marked.
    Nu er produktionen ved at være oppe i gear, og LG er klar til at sælge deres OLED TV til flere.

På det danske marked er modellerne LG 55EA980W og 55EA880W. 980W er et buet OLED TV, mens 880W er et fladt monteret i en maleriramme som samtidig udgør højttalerne.

Hidtil har model 980W kostet kr. 80.000 og 880W kr. 90.000. Men recordere.dk erfarer nu at LG er klar med en større prisjustering, hvor der slås hele 20.000 kroner af prisen på hver model.

De nye priser bliver:

LG 55EA980W kr. 60.000,-
    LG 55EA880W kr. 70.000,-

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/temp...#ixzz2mQWDEvmo

http://www.recordere.dk/indhold/temp...rticleid=10170

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette avgjør for min del at TV-kjøp i high-end klassen får vente til OLED ikke koster en nyre og en lever. Jeg tror også vi får OLED til under 30k ila. 2014.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer ikke til å kjøpe OLED før det kommer 4K med OLED til folkelige priser. Hadde valgt 4K fremfor OLED om jeg skulle kjøpt TV nå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Selv 30-40.000 kan bli for mye for en TV - uansett ytelse... Rart egentlig at produsentene ikke har lært av Kuro-fadesen; all verdens ytelse til tross - folk kjøpte de først når de ble dumpet til 15-20.000. Toget tror jeg har gått for "Hi-End"-TVer, og selv OLED tror jeg taper i så måte. Kvalitetsmessig er jo OLED helt konge selvsagt, og relativt sett kanskje til og med noe bedre enn Kuro var i sammenligning med sine konkurrenter "back in the days", men jeg tror neppe betalingsvilligheten hos folket har økt i mellomtiden, snarere tvert i mot. Når en kan få en 4K LED-TV i 55" til 9999.- (og snart står det også Samsung på merkelappen...) tror jeg OLED vil slite stort med å få tre-fire ganger så mye for sine TVer, selv med 4K oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, mener du at prisene på 4K OLED "aldri" vil nå folkelige priser? Altså mellom 10 og 20K, f.eks. Jeg ser da bort fra Anderson, Finlux og Sandstrøm, eller hva de heter

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette bør tv-produsentene vite. Det er derfor oled har latt vente på seg så lenge. OLED må ned på 10-25k for tv-er størrelse 46-55 tommer, med 1080p 46 tommer start på 10k og 4k 55 tommer til rundt 25k innen 2år og helst fortere (18mnd), ellers så går det som Lygren sier.

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Selv 30-40.000 kan bli for mye for en TV - uansett ytelse... Rart egentlig at produsentene ikke har lært av Kuro-fadesen; all verdens ytelse til tross - folk kjøpte de først når de ble dumpet til 15-20.000. Toget tror jeg har gått for "Hi-End"-TVer, og selv OLED tror jeg taper i så måte. Kvalitetsmessig er jo OLED helt konge selvsagt, og relativt sett kanskje til og med noe bedre enn Kuro var i sammenligning med sine konkurrenter "back in the days", men jeg tror neppe betalingsvilligheten hos folket har økt i mellomtiden, snarere tvert i mot. Når en kan få en 4K LED-TV i 55" til 9999.- (og snart står det også Samsung på merkelappen...) tror jeg OLED vil slite stort med å få tre-fire ganger så mye for sine TVer, selv med 4K oppløsning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Det er rart. Jeg kjøpte 36" Philips i 1988 var det vel, til kr. 36.000....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men prisforventningene og konkurransen er helt annerledes i dag, noe som også er problemet for TV-produsenter som sliter med svak lønnsomhet.

Lignende tråder

1. Varmepumper senker utetemperaturen!!!
    By Bendalf in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 12-26-2010, 18:53
  2. Pioneer senker prisene.Norge også?
    By Lowlevel in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 02-01-2008, 18:18
  3. Prisene på LCD-TV
    By Jtand in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 04-27-2007, 17:10
  4. Prisene over atlanteren