75" Europeisk modell - Samsung UE75F6300 (netonnet)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

75" Europeisk modell - Samsung UE75F6300 (netonnet)

Jeg trenger en stor og grei tv til hovedsaklig filmer.. Har nå funnet en 75" hos netonnet.no til en rimelig pris.
    Dette er en europeisk modell ...jeg har funnet ut at den ikke har samme smart funksjoner/apper som en "norsk" har. Men selve smart biten av tv har jeg ikke så mye bruk for.

Link til TV - http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0/195648.5290/

TVen har Wifi\DLNA noe jeg kommer til og trenge da jeg vil bruke nettbrett til og streame filmer med. Noen som vet hvilke filformater samsung sin DLNA støtter. Er det de samme som står listet opp under USB filformater ?? Forskjellig fra tv til tv ?

Som dere kanskje forstår så er jeg litt skeptisk til denne angående hva det innebærer at det er en europeisk modell... Noen som kan hjelpe meg ?

Er det ett greitt kjøp eller bør jeg kanskje vurdere Samsung UE75F6475SBXXE - http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...e/186186.5290/

Stor takk til de som kan hjelpe meg litt på veg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung generelt er gode tv apparater, så det er vanskelig å bomme der Begge disse skjermen er gode valg, hvis man skal ha stoor tv

Ville kankje vurdert en annen og rimeligere løsning om det var stor skjerm man var ute etter. Det krever jo litt mere utstyr som f.eks surroundreciver og ekstern tuner, men man kan få 100" og full pakke til langt under denne prisen. Ta en kikk på dette: http://www.hifiklubben.no/Products/o...ojektor-61338/

http://www.hifiklubben.no/TV-og-hjem...ojektorlerret/

og evt http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-59177/

Dette kan gi opp mot 130" og til under prisen for den rimeligste 75", men det krever selvfølgelig en dedikert vegg i stua, og at man på sommerstid har gardiner osv
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største forskjellen mellom parallellimporterte tv-er og de man får kjøpt her er serviceapparatet i ettertid. Ved reklamasjoner så må du forholde deg utelukkende til forhandler i de fleste tilfeller, mens det ellers er lettere å kontakte et lokalt serviceverksted og dermed få fortgang på sakene. Importøren vil ikke ha noe som helst med produktet å gjøre heller dersom du kjøper parallellimport, med andre ord kan du aldri klage direkte til Samsung Norge om det er noe galt hvis du har kjøpt en importert utgave for de har rett og slett ikke noe ansvar for den. Flere har erfart at det som virker å være en tusenlapp eller to spart på parallellimport senere kanskje ikke var verdt det. Just my thoughts

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere har opplevd at det ikke er værdt det, men for de aller fleste er det det, så jeg ville ikke bekymret meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett å si i alle fall før man sitter der med skjegget fullt av postkasser Jeg har ved tidligere anledning fått teknisk retur på en tv hos Samsung, det hadde nok ikke gått like lett hvis det hadde vært snakk om parallellimportert vare. Jeg hadde behov for service på en nyinnkjøpt VT60, noe som også hadde vært mer pes med parallellimport. Men man står jo fritt til å velge hva man vil.. jeg synes i hvert fall den ekstra sikkerheten er verdt mellomlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel sikkert at på hvor stor besparelsen ville vært. I dette tilfelle er det 7000,- stemmer ikke det? Da ville jeg absolutt tatt besparelsen over serviceapparatet. Men jeg har aldri hatt problemer med en eneste TV og jeg har hatt svært mange. Dette er litt som forsikring, ikke sant. De aller færreste trenger det, men om du først trenger det er det jo flott å ha det.

Om varen er paralellimportert har du uansett reklamasjonsrett, regulert av Kjøpsloven. Det vil si at så lenge nettbutikken ikke går konk, er du rimelig trygg.
    Sist endret av Ballis; 12-08-2013 kl 02:08

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte for en del år siden TV hos komplett som var paralellimport, og det sluttet å virke etter 2 år. Ga beskjed til komplett, som igjen henviste meg til Samsung sitt serviceverksted i Bergen. Det hele gikk smertefritt, men om det var på grunn av at komplett har eget samarbeid med verkstedet, eller om det er fordi Samsung har avtaler uavhengig av hvor tv er kjøpt aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik Vis post
    Jeg kjøpte for en del år siden TV hos komplett som var paralellimport, og det sluttet å virke etter 2 år. Ga beskjed til komplett, som igjen henviste meg til Samsung sitt serviceverksted i Bergen. Det hele gikk smertefritt, men om det var på grunn av at komplett har eget samarbeid med verkstedet, eller om det er fordi Samsung har avtaler uavhengig av hvor tv er kjøpt aner jeg ikke.
    Samsung er konger på service. Det er aldri noe problem å få ordnet service på aperatene deres. Men det må de være, for byggekvaliteten er på bruk og kast stadiet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep. Byggekvaliteten er dårligere enn Fisher Price på enkelte modeller. Har 3 stk. D8000 og de oppleves helt latterlig skøre.

Lignende tråder

1. Søker Veggfeste til 63" Samsung 7705 modell.
    By RBG in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 01-09-2011, 14:14
  2. Anderson TV`r på NETonNET.no (evt annen billig 42")
    By Superjanne in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 07-03-2009, 10:19
  3. Svar: 2
    Siste melding: 09-08-2008, 17:22
  4. Samsung XEC-modell
    By fozzybear in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 02-07-2008, 17:51
  5. Ny samsung modell nu til sommeren ???
    By da_znake in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 05-03-2006, 14:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •