Beste 55" til 10 000 og beste 60" til 13 000,-?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 55" til 10 000 og beste 60" til 13 000,-?

Jeg prøver på nytt å bli enig med meg selv om hvilket tv jeg skal kjøpe. Har nå økt budsjettet grunnet bonusutbetaling, så da har jeg litt mer å gå på.

Jeg skal ha 55" eller 60". Budsjettet er 10 000 for 55" og opp til 13 000 for 60". Plasma er ikke aktuelt etter å ha lest i dagesvis på nett om fordeler/ulemper med led og plasma.

Tv må være bra på film, serier, sport og spilling. 3d og smart-funksjoner er positivt, men ikke avgjørende i valget.

Jeg har sett meg ut to modeller i hver størrelse, og vil svært gjerne ha synspunkter på om dette er beste kjøp innenfor mitt budsjett, samt om det er åpenbare mangler slik som 50Hz osv som jeg har oversett som gjør at tv bør forkastes.

55"

Philips 55PFL6008S/12

Samsung UE55F6505

60"

LG 60LA620V

Samsung UE60F6375

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg litt her? Står helt fast i mitt valg av tv dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha brukt lang tid på å lese om de forskjellige modellene ser det ut til at jeg lander på en modell i fra Sharp.

Den får mye skryt stort sett over alt, og når den nå er på tilbud så må det vel kunne ansees som ett røverkjøp.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...NGINE_PRISJAKT

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik Vis post
    Etter å ha brukt lang tid på å lese om de forskjellige modellene ser det ut til at jeg lander på en modell i fra Sharp.

Den får mye skryt stort sett over alt, og når den nå er på tilbud så må det vel kunne ansees som ett røverkjøp.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...NGINE_PRISJAKT
    Var på elkjøp i dag for å kjøpe sonyen som er på tilbud (http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...kdl-50w656asae ), men fikk se sharp'en i utstillingen og ble helomvendt! Bildekvalitetsmessig var den blant det absolutt beste i butikken, i tillegg var skjermoverflaten relativt matt, ikke så reflekterende som på mange konkurrenter som er et stort pluss. Og ja, det ER forskjell på et 50Hz panel og et 100Hz panel, selv på TV programmet som stod på kunne man se forskjellen når det var bevegelse i bildet.

Skal jeg kritisere noe må det være at fjernkontrollen og smart funksjonene ikke var så bra som konkurrentene, men det blir bare et lite minus i margen så lenge bildekvaliteten er god.

Så nå venter jeg bare på at den kommer på tilbud igjen. Ser den har vært nede på 10k noen ganger, så tilbudet kommer nok igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja den var på tilbud til 9990,- i går, så da la jeg inn bestilling på den:-)

Lest mye på prisjakt.nu, der er det mange erfaringer med det tv og alle er positive. Samme gjelder flatpanels.dk

De har nå tilbud på Philips 55" i 6-serien på elkjøp til 9990,- inkludert startsett av hue. Må si at ambilight og hue er ekstremt kult og synes også at bildekvaliteten var strålende på philips.

Alt i alt så foretrekker jeg 60" fremfor 55", men det var et vanskelig valg og var egentlig litt tilfeldig hva som avgjorde for min del.

På Philips var der også fullskjerm spilling for to personer via 3d briller, noe jeg ikke vet om er en mulighet på Sharp.

Smartfunksjoner bryr jeg meg lite om da jeg har alt via stuepc, og fjernkontroll blir harmony. Jeg vet heller ikke om det følger med 3d briller på modellen i fra Sharp.

Newcomer Ratatta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke så mye om årets modeller av sharp. Men jeg kjøpte fjorårets toppmodell fra de. Jeg ble utrolig skuffet når jeg kom hjem.. Prøvde å tune og stille på alt, men etter en uke leverte jeg den tilbake.

I butikken er bildet som regel skrudd på dynamisk eller noen andre funksjoner som skal gi klarest bilde, som vil virke veldig unaturlig når du kommer hjem. Så hadde heller lest reviews. Men man kan be de i butikken stille bilde til litt mer normale settings.

Beste led-LCD til ditt budsjett er http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...v-kdl-55w807as her kommer du nok til å bli veldig fornøyd. Eller se på noen av panasonic sine plasmaer. Det er hvertfall min mening.

Et annet godt tips er hvertfall å vente til søndag, og se på komplett og elkjøp sine tilbud. Bruker å være noen gode tilbud der.
    Sist endret av Ratatta; 12-02-2013 kl 20:50

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stort sett de samme modellene som går igjen hos komplett og elkjøp hver helg. Har fulgt nøye med de siste 4 ukene i håp om 60" til bra pris.

Komplett har Samsung PS60F5505 nedsatt fra 9990,- til 7990,- mens Elkjøp har Sharp Aquos LC-60LE751E nedsatt fra 14995,- til 9995,-

Erfaringer jeg har lest på Samsung er at den ikke er noe bra i lyse forhold, at den må være i ett bra lyskontrollert rom for å få skikkelig bilde.

Vedrørende Sharp så får den jevnt over skryt for bildekvalitet og design av det jeg har lest, mens den får trekk på smartfunksjoner og fjernkontroll.

Philips som jeg vurderte får skryt for det meste, men det som trekker ned er at den er 55" og ikke 60".

LG har jeg fått inntrykk av at er meget bra på de beste modellene, mens de faller igjennom i budsjettklassen. Med andre ord så ble LG sine aktuelle modeller for dyr for mitt budsjett. Som du ser i første innlegget mitt så vurderte jeg også LG 60LA620V, men etter å ha forhørt meg rundt om så ble Sharp anbefalt foran LG.

Når det gjelder Samsung Led så må en opp på minimum 7-serien for å ikke være plaget med clouding, og da faller samsung helt ut grunnet pris.
    Sist endret av svortevik; 12-02-2013 kl 20:56

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lest mange tester, og 8 serien til sony er basert på IPS panel, og har derfor dårligere sortnivå enn 6 serien og 9 serien som er basert på VA panel. 9 serien er for dyr, 6 serien virker å være et godt kjøp - men er kun 50Hz og bare i størrelser opp til 50".

Alternativet (for min del) vil være å få gardiner til vinduene for å stenge ute lyset, men blir litt trist å måtte dra for gardiner på dagtid bare for man vil se TV. Utenom refleksjonene er jeg kjempefornøyd med min nåværende panasonic plasma.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett 55w807 til 9995 hos elkjøp for 2 uker siden. Så her kan man vel prute en del i butikken. Har også sett 55vt60 til 12000 men det var åpningstilbud. Har vært en del gode tilbud på Samsung 55f8005.

Har du lest anmeldelsen fra dinside? http://www.dinside.no/917680/sony-br...mot-kdl-47w805
    her virker det som det ikke, som det er den helt store forskjellen på w8 vs w9.

Eier en w9 selv og er veldig fornøyd. Men virker som w8 gir mer for pengene.

Hadde philips 8 serie, som jeg solgte. Var en del clouding, trege menyer og etterslep i bildet. Etterslep er det jeg synes er det største problemet med dagens tver, tilogmed plasmene. Men bildet var klart, ambilight likte jeg godt og 3D var veldig bra.
    Likte ikke dual play funksjonen. Synes det var litt gimmick, da man så litt av partnerens bilde og veldig få spill ble lagd med tanke på denne funksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er på grunn av lys stue jeg har slått i fra meg plasma. I helgene blir det sett en del fotball, og min samboer er ikke spesielt fornøyd med tanken på gardiner lukket på dagtid for å stenge lyset ute.

Ser forresten at Dustin har tilbud på SHARP LC-60LE752 60" LED til 10990,-

Etter hva jeg kan finne ut så er forskjellen på disse to fargen, der 751 er sort mens 752 er i sølv. Ingen av de kommer forøvrig med 3d-briller og dette må kjøpes i tillegg. Er vel vanlig at hos de andre leverandørene så følger der med 2 stk briller?

Prisforskjellen blir uansett minimal da dustin har fri frakt i desember, mens elkjøp tar 490,- i frakt.

http://www.dustinhome.no/product/501..._content=21329
    Sist endret av svortevik; 12-03-2013 kl 20:30

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ratatta:

Nå er har jeg satt budsjettet som nevnt i første posten, og vil gjerne holde meg til de summene.

Uansett så får Modellen i fra sharp skryt alle steder jeg leser, så føler meg ganske sikker på at det er et bra kjøp for en 60" til 9990,-

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vt60 var på åpningstilbud på 9995, men tror de forandret det til 11195. Men siden den er uaktuell. Så har jeg sett både sonyen og samsungen innenfor ditt budsjett. Da mener jeg at det skal være mulig å få disse til ditt budsjett. Hvis du har mulighet å vente på et nytt kampanje stunt. Blir nok en del, nå før jul. Hvis ikke, så kan det være noen butikker eller nettbutikker som har disse demo brukt.
    Prøver bare å hjelpe deg, å få mest "bang for your buck".

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, ser den. Men har likevel ett budsjett å forholde meg til.

Siden elkjøp drøyer med å sende ut tv jeg alt har bestilt så har jeg jo mulighet til å velge en annen modell om den kommer på kampanje innenfor budsjettet mitt.

Men, det blir å avvente til søndagen og se hva som kommer på tilbud da. Etter jeg solgte tv jeg hadde sitter jeg nå med ett 32" på fire meters avstand, og det ødelegger jo hele opplevelsen i å se film, serier, spilling og fotball. Med andre ord, det haster litt å få bestilt inn nytt tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisforskjellen blir uansett minimal da dustin har fri frakt i desember, mens elkjøp tar 490,- i frakt.
    Dustin skal ha hele 799,- i frakt.

Fri frakt gjelder ikke "pallfrakt" som på sharp'en f.eks

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, ja da blir det jo straks litt dyrere enn tilbudsprisen til elkjøp.

Bare å håpe den kommer på tilbud igjen snart.

Har du sett på noen flere modeller i butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, ja da blir det jo straks litt dyrere enn tilbudsprisen til elkjøp.

Bare å håpe den kommer på tilbud igjen snart.

Har du sett på noen flere modeller i butikk?
    Så på philips 55" også, fint bilde, men svært blank overflate og mye refleksjoner.

Ellers studerte jeg ikke så veldig lenge på hver modell som stod utstillt, stoppa ved en LG modell også, syns bare den var gjennomsnittlig sammenlignet med de andre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med å sammenligne i butikk på denne måten er jo at en ikke aner hvordan de har kalibrert tv. Bare innstillingene i seg selv kan jo være grunnen til at en dropper en modell til fordel for en annen, men med lik kalibrering kan det jo være at valget hadde blitt motsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det for øvrig kommet ny helgetilbud.

Samsung 64" Plasma TV PS64F5005 til 9999, nedsatt fra 16 990. Tv har dessverre ikke noe filter for lyskontroll, dermed må en trekke for gardiner får å se film. Tv har heller ikke 3d eller smartfunksjon.

Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6505 til 9990, nedsatt fra 12 990.

Philips 60" 3D LED Smart TV 60PFL6008S til 13 990, nedsatt fra 16 990.

Panasonic 55" 3D LED SmartTV TX-L55DT60Y til 12 990, nedsatt fra 16 990.

Siden elkjøp enda ikke har sent tv jeg kjøpte så har jeg helgen på å endre mening, de skulle sende det på mandag så en avbestilling må skje innen den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det for øvrig kommet ny helgetilbud.

Samsung 64" Plasma TV PS64F5005 til 9999, nedsatt fra 16 990. Tv har dessverre ikke noe filter for lyskontroll, dermed må en trekke for gardiner får å se film. Tv har heller ikke 3d eller smartfunksjon.

Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55F6505 til 9990, nedsatt fra 12 990.

Philips 60" 3D LED Smart TV 60PFL6008S til 13 990, nedsatt fra 16 990.

Panasonic 55" 3D LED SmartTV TX-L55DT60Y til 12 990, nedsatt fra 16 990.

Siden elkjøp enda ikke har sent tv jeg kjøpte så har jeg helgen på å endre mening, de skulle sende det på mandag så en avbestilling må skje innen den tid.
    Da kjører lefdal tilbud på sharp'en til 9995,- denne helga.

Frister, men frister også å vente til januar og se om det dukker opp noe av interesse da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de aldri klarte å sende ut Sharp 751 i fra elkjøp ble mine prioriteringer endret. Sharp var en tv jeg ville ha da det så ut til å gi mest for pengene når det lå på tilbud, men jeg følte likevel at det ble litt for mange kompromisser.

Jeg fant også ut at ett midlertidig tv nå var veien å gå frem til 4k tver og kanskje oled kommer for fullt + jeg hadde veldig lyst på ny laptop også :-)

Jeg leste testen til tu.no der de anbefalte Samsung UE55F6475. Jeg ringte lefdal og fikk lagt av ett slikt tv, men etter å ha sett det i butikken så ble det ikke kjøp av dette heller.

Selger anbefalte meg LG 55LA660V, som ligger til 13 995,- og er langt utenfor mitt budsjett. Etter mye frem og tilbake så gikk jeg derfra med dette tv til samme pris som Samsungen, 8995,-.

Jeg har ingen kjennskap til dette tv fra tidligere, og heller ikke lest noe om det noen steder, men de har 30 dagers returrett, og de skulle også hente tv dersom jeg ikke var fornøyd.

Så da gjenstår det å se, er dette godt nok eller eller sitter jeg igjen med ett tulle-tv når alt kommer til alt... I så fall blir det retur og jeg må starte på nytt:-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Beste "soveromstv", max 5000kr, max 37".
    By petterjacobsen in forum TV-apparater
    Svar: 2
    Siste melding: 11-19-2012, 22:51
  2. Svar: 14
    Siste melding: 10-10-2011, 08:01
  3. Beste 42" LCD for "film-følelsen"?
    By Anders74 in forum TV-apparater
    Svar: 7
    Siste melding: 11-11-2009, 18:20
  4. Hjelp til å finne den "beste" lcd tv 37"-42"
    By djmss in forum TV-apparater
    Svar: 11
    Siste melding: 07-10-2008, 11:09
  5. "Oppdatering" av "beste cd fra Pink Floyd.
    By Roger in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 4
    Siste melding: 09-17-2005, 14:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •