Finnes det noen tv'er med feilfrie paneler på markedet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det noen tv'er med feilfrie paneler på markedet?

Har de siste tre årene kjøpt ett par toppmodeller fra både sony og philips, men de har alltid hatt panelfeil.
    Vanligst er jo banding, som er særlig synelig ved fotballsendinger etc. samt DSE og generell uniformites problemer.
    Er det slik at det alltid vil være slike feil på dagens tv'er eller finnes det feilfrie eksemplarer?.
    Noen her inne som har en slik, isåfall hvilket merke og modell er det snakk om?

Eller er det bare jeg som har LCD DSE OCD ?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror du skal slite godt med å finne en såkalt "feilfri" TV om f.eks. uniformitet er noe du anser som en defekt. TVer har nå blitt så billig at en nesten må regne med litt eksemplaravvik på parametre som dette. Nå sier jeg selvsagt ikke at en skal godta rene defekter, men en kombinasjon av lavere / dårligere kvalitetssjekk samt rett og slett svakheter i teknologien må en nok godta til en viss grad.

Plasma-TVer er heller ikke uten feil og problemer på noen måte, men velger du en Panasonic toppserie har du i det minste normalt kvittet deg med uniformitets-issuet fra den edge-belyste LCD-TVen. Hvis du først er ute etter LCD har jeg en Philips 58" med "Full HD LED", og også den har både uniformitetsproblemer, synlig grid og masse annet "bøll" jeg nok er glad jeg slipper å leve med når jeg omsider skal få spent opp lerretet og projektoren nede i kinoen... Pioneer Kuro var jo det nærmeste en kom en skikkelig AV-entusiast-TV, selv om også den hadde en del issues (relativt kraftig mauring bl.a.), men folk var jo ikke villig til å betale det den kostet og borte vart´n...

OLED kan nok virke som en verdig arvtaker til Kuroen, så er du villig til å punge ut det avansert teknologi koster har du jo kanskje en løsning på bordet?? Nå blir sikkert OLED litt rimeligere med tiden også, og forhåpentligvis også på samme kvalitetsnivå eller ende bedre enn i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT60, ZT60 og Samsungs F8505 er vel alle tv-er som anses å være i referanseklassen, så hvis man vil ha entusiast-tv i dag så tror jeg man helt trygt kan velge en av dem... (Sånn siden du først trakk frem Kuro-en og omtalte den som om det ikke fantes noen verdige alternativer)

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha returnert to Sony W905 p.g.a masse vertikale striper, som gjør alt av vintersport usebart(grå panorering), begynner jeg å gi opp.
    Begynnte å tenke litt på plasma og leste meg litt opp på panasonic sine modeller, men viker som om det er en del problem der også, summelyder, innbrenning +++.
    Min gamle ccfl W5500 har ett meget uniformt panel sammenlignet med dagens toppmodeller.
    Er det virkelig ikke mulig å finne en ny tv idag med akseptable feil???. Blir OLED bedre?
    Finnes det noen modeller som kommer bedre ut enn andre?.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain Vis post
    Etter å ha returnert to Sony W905 p.g.a masse vertikale striper, som gjør alt av vintersport usebart(grå panorering), begynner jeg å gi opp.
    Begynnte å tenke litt på plasma og leste meg litt opp på panasonic sine modeller, men viker som om det er en del problem der også, summelyder, innbrenning +++.
    Min gamle ccfl W5500 har ett meget uniformt panel sammenlignet med dagens toppmodeller.
    Er det virkelig ikke mulig å finne en ny tv idag med akseptable feil???. Blir OLED bedre?
    Finnes det noen modeller som kommer bedre ut enn andre?.
    Plasmapanelene har dessverre også begynt å slite litt med uniformitetsproblemer av ymse slag, men de er ikke i nærheten av å være noe som ligner det du ser på kant-LED. For meg høres du ut å være av typen som nesten må ha et plasma-panel av det som er tilgjengelig i dag. Denne summingen er nok en dealbreaker for mange, men jeg har aldri sett på det som noe stort problem selv. Er du bekymret for innbrenning kan du jo safe litt ved å gå for Samsung som generelt er mye mer motstandsdyktig mot slikt. En F8505 vil trolig gi deg et veldig bra og samtidig lyst bilde som gjør at du ikke vil mangle noe i forhold til LCD-ene. På panoreringer så må jeg for øvrig også komme med de dårlige nyhetene om at også noen av Panasonic-plasmaene er plaget med dette. Både VT50-en og VT60-en min har det, men har innfunnet meg med at noe vil det alltid være... det er nok likevel ikke så ille som det du har opplevd med Sony-ene. Jeg tror uansett at skal du i toppskiktet er det en Panasonic-plasma ST eller bedre, eller Samsung F8505 som gjelder.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilfri panel? Tviler sterkt...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker nesten som om teknologien går i feil rettning, att produsentene er mer opptatt av å få en 1cm tykk tv istedet for å fokusere på bildekvalitet. Som sagt min 3 år gamle lcd er overlegen alt jeg har sett av dagens lcd'er når det kommer til uniformitet, men har selvsagt ikke like bra farger eller kontrast. Når det kommer til lysstyrke vil det for meg faktisk være ett pluss med ett bilde som ikke er så sinnsykt lyst som led'en er. Er vel kanskje en VT60 som vil være det beste siden jeg ser samsungen sliter med høy input lag, noe jeg ikke trenger til spilling.
    Får dra rundt å se nye på de forskjellige før jeg går til innkjøp, begynner å bli lei av å pakke opp og ned tv'er nå .
    Ender vel opp med å beholde den gamle enda ett par år(klarte jo faktisk å tyne 5 år ut av min første 32" lcd ) .
    Får håpe det dukker opp en produsent med fokus på bilde istedet for allt annet unytting.
    Noen som forøverig vet hvordan Bose og Loewe sine tv'er er med tanke på bilde?, koster jo ihvertfall nok.

Lignende tråder

1. Svar: 8
    Siste melding: 12-11-2009, 18:42
  2. Epson D7 LCD paneler
    By Ak in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 08-26-2007, 20:18
  3. Marantz DV-8300 (feilfri), hvor mye kan man forlange av pris?
    By Roger in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 0
    Siste melding: 10-04-2006, 10:27
  4. Noen som vet om det finnes Konsert med..
    By saveplanet in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 5
    Siste melding: 08-05-2006, 22:35
  5. Force 755 Feilfri nå ??? evt. alternativer.
    By Argus in forum Satellitt
    Svar: 2
    Siste melding: 01-26-2006, 16:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •