Proff kalibrering av tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Ratatta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proff kalibrering av tv.

Hei, har en sony kdl-55w905.
    Lurte på om det er vits å få den kaliberet av en proff, og hva koster det?
    Kan man leie utstyr selv? Eller holder de kalibrerings diskene man får kjøpt? F.eks disneys world of Wonder

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Ja det er vits å få tvn din kalibrert av proff. Prisen varier fra ca 1500 og oppover til ca 3500 alt etter hvor mye en vil ha kalibrert. Tviler at en proff leier ut utstyret. Utstyret koster typisk en grei bruktbil(les 7 sifret). Personelig bruker jeg ikke kalibreringsdisk men en signal generator for å få 100% korrekte testbilder noe de aller fleste kalibratører gjør. Selve jobben tar ofte noen timer. Ergo kanskje en skjønner hvorfor prisen er som den er Ville tatt kontakt med Gorm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic: Er du fornøyd med TV'en? Denne er langt frem i min vurderingskø over ny TV. Pros/cons?

Newcomer Ratatta sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret rs_banditt tven er jeg veldig fornøyd med, kjøpte en philips 8908 først, men den var speilblank, mye etterslep i bilde etter min mening og det var en del clouding. Ellers var det en topp tv.

Sonyen har veldig lite etterslep i bilde og lav input lag hvis man spiller. Bilde er klart og har veldig naturlige farger, Etter en del tuning. Midt på treet når det kommer til gjennskinn. Menyene går kjapt og når du plugger inn en USB disk/pen går alt kjapt og den tar alle formater jeg trenger hvertfall. Liker den lille fjernkontrollen også. Ingen clouding.

Har lite å trekke ned på. Men 3D delen var langt i fra imponerende... Følger med 4 briller som er et pluss. Litt lag ved panorering, synd den største bare er 55". Når tven står på foten så virker den litt vaglete, i mangel på bedre ord. Smart delen er middels, netflix kan man ikke stille inn bilde på engang...

Håper det ga litt innsikt i hvordan den er ser den går veldig billig nå, så løp å kjøp. Jeg fikk min for 15 demo brukt

Med det sagt, så gleder jeg meg til denne kant led-lcd trenden er over. Det var et stort tilbakesteg for teknologi...
    Sist endret av Ratatta; 11-26-2013 kl 01:43

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for anmeldelsen Ja, enig med deg i at det er en irriterende trend at det er viktigere at den er tynn og fin å se på avslått, enn at bildekvaliteten skal være i fokus.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt Vis post
    Hei, Ja det er vits å få tvn din kalibrert av proff. Prisen varier fra ca 1500 og oppover til ca 3500 alt etter hvor mye en vil ha kalibrert. Tviler at en proff leier ut utstyret. Utstyret koster typisk en grei bruktbil(les 7 sifret). Personelig bruker jeg ikke kalibreringsdisk men en signal generator for å få 100% korrekte testbilder noe de aller fleste kalibratører gjør. Selve jobben tar ofte noen timer. Ergo kanskje en skjønner hvorfor prisen er som den er Ville tatt kontakt med Gorm.

Nå vet ikke jeg hvilke bruktbiler du pleier å se på, men jeg vet ikke om noen kalibratører med utstyr i millionklassen.

Lignende tråder

1. Proff / semiproff kalibrering av plasma i Trh?
    By Wintermute in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-08-2011, 20:32
  2. Proff??
    By JDope in forum Generell HTPC
    Svar: 15
    Siste melding: 02-17-2008, 15:54
  3. Ide til DIY sub fra proff ht bygger.
    By Xinhua in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 0
    Siste melding: 09-07-2007, 02:13
  4. Proff. maler verksted.