Bortsett fra tommen i størrelse, altså... Jeg liker så å si ikke andre skjermer enn Philips av det jeg har sett fordi jeg absolutt, totalt og fullstendit HATER blanke overflater på alle slags skjermer, enten det er dataskjermer eller tv-er. Jeg bruker til og med som regel matt skjermbeskytter på mobilen. Så har jeg kjøpt en Philips 39PFL3208H til soverommet på hytta, og den funker helt greit. Men 40PFL3008T er jo noe billigere, og jeg kan få tak i den på den lokale Elkjip. Stativene ser litt ulike ut, men det har ikke noe å si, for den skal i et takfeste, så den henger i enden av senga. Smart-tv og sånt dill er fullstendig uinteressant, det er sånt man har en HDPC på det tekniske rommet, koblet til HDMI-matrixen for! Men vet noen om det er en merkbar forskjell i lyd- eller bildekvaliteten? Begge er jo i 3000-serien, og det er vel ofte nokså lik kvalitet på disse ulike Philips-seriene. Men den dyreste heter 208, og den billigere 008. Jeg vet ikke hva som er forskjellen, en sammenligning på prisjakt.no ga ikke noe klart svar på det, unntatt at den dyreste så ut til å være litt mer lyssterk. Men maksimal lysstyrke har jo ikke så mye å si på et soverom, jeg bruker sjelden full lysstyrke på noen skjermer, unntatt der det er veldig lyst i rommet.