Innbrenning på Panasonic TX-P50ST60 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 95
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De setter inn samme type panel som det du hadde...

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3 Vis post
    Håper at det ikke blir noe trøbbel. Jeg blir litt skeptisk når TV-en må demonteres og settes sammen igjen...
    Og jeg hadde rett! Hentet TV-en fra verkstedet på fredag, og det første som blinker mot meg når jeg slår den på er to vertikale striper midt på skjermen! Eller litt på høyre side. De er ikke der konstant, men blinker med ujevne mellomrom. Tenkte jeg det ikke! Så nå må den tilbake til verkstedet! Hvordan klarte de å ikke oppdage dette da de testet den? Håpløst. Og rammen rundt skjermen har jammen meg blitt ripete også!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt brede sorte striper? i såfall er det mest sannsynlig feil på det nye panelet også... og jeg kjenner meg veldig godt igjen med det med oppripet tv. Den erfaringen er hovedårsaken til at jeg insisterer på at de skal utføre service hjemme hos meg. Det var DVB TV som utførte den servicen der panelet ble ripet opp hos meg, men vet ikke om de i det hele tatt eksisterer lenger. Jeg ringte og klaget, og de sa de skulle sende noen over for å se på det, men de lot aldri høre fra seg. Jeg ga opp og komplett var så snille at de godtok bruk av returretten selv til tross for ripene da jeg forklarte hva som hadde skjedd, så det var i alle fall godt at selger var serviceinnstilt i motsetning til verkstedet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, smale striper. Verkstedet hentet TV-en igjen i går. Snakket med dem i sted. Reparatøren har funnet ut at det var dårlig kontakt mellom to komponeneter (eller noe sånt). Han skulle fikse det, se over resten av panelet og sjekke at alt funker etterpå. Dermed får jeg vel tilbake TV-en i dag eller i morgen.

Men ripene (og et par små hakk)...vel, de er ikke veldig synlig. Egentlig ikke uten at jeg ser nøye etter. Men det skal ikke skje, og er irriterende likevel. Jeg skal nevne det for kontaktpersonen på verkstedet når de ringer om at TV-en er klar. Han er visst daglig leder også. Så får vi se hva han sier til det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat! Riper fikk også jeg da jeg leverte tv-en til service for noen år siden. Jeg spurte til og med om jeg skulle pakke tv-en i original emballasjen, men det var ikke nødvendig siden dette var spesialtransport. Vel. Den transporten hadde stablet tv-er i høyden for å si det slik. Det ble et skikkelig riss i glasset. Heldigvis var Komplett veldig hyggelige da jeg ville levere tilbake tv-en og forklarte dem problemet fra verkstedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven Vis post
    Akkurat! Riper fikk også jeg da jeg leverte tv-en til service for noen år siden. Jeg spurte til og med om jeg skulle pakke tv-en i original emballasjen, men det var ikke nødvendig siden dette var spesialtransport. Vel. Den transporten hadde stablet tv-er i høyden for å si det slik. Det ble et skikkelig riss i glasset. Heldigvis var Komplett veldig hyggelige da jeg ville levere tilbake tv-en og forklarte dem problemet fra verkstedet.
    Våre erfaringer illustrerer vel litt hvorfor det er verdt å betale litt ekstra for en vare. Ser ut til at vi begge hadde veldig smertefrie opplevelser i forbindelse med returene selv om de var skadet

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har reparatøren funnet ut at det ikke bare var dårlig kontakt mellom to komponenter etter monteringen. Han har funnet en feil ved panelet i tillegg. Typisk. Så nå er verkstedet i kontakt med Panasonic for å finne ut om de skal sette inn enda et panel eller om jeg får ny TV. Men de må vel kjappe seg før det går tomt for disse TV-ene? De produseres jo ikke mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøpte fra komplett har du nok noen uker på deg... de har 100+ ST60 på lager. Høres jo ut som det greieste for deg å få ny tv. Tar jo litt tid å få nytt panel fra Panasonic også. Hvis du kjøpte fra komplett så hør med dem om det ikke er mulig å få et nytt produkt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte på Expert. Verkstedet har nå snakket med Panasonic om hva som skal skje videre. Panasonic skal ha sagt at jeg skal få en ny TV. Verkstedet må bare skrive en rapport (eller noe sånt) først. Så det tar nok et par uker, antar jeg. Men om det da er Panasonic som leverer ny TV, eller Expert, det kan verken Expert eller verkstedet svare på. Verkstedet hadde aldri vært borti omlevering av en Panasonic-TV før.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, nå har jeg vært uten TV i nesten 6 uker, men etter å ha mast på Expert den siste uken, så begynner det å skje ting.

Jeg har nå to valg: enten så sender de meg en splitter ny 50-tommer, eller så kan jeg betale 1000 kr og få en 55-tommer av samme TV som Expert har hatt til utstilling i 5 måneder. Skal opp dit for å sjekke om utstillingsmodellen har fått innbrenning. Hadde vært kjekt med en 55-tommer da.

Hvis den ser bra ut, bør jeg da gå for den, synes dere? Eller er det risiko å kjøpe en utstillingsmodell som har vært i bruk i 5 måneder, selv om den ser fin ut?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, nå har jeg vært uten TV i nesten 6 uker, men etter å ha mast på Expert den siste uken, så begynner det å skje ting.

Jeg har nå to valg: enten så sender de meg en splitter ny 50-tommer, eller så kan jeg betale 1000 kr og få en 55-tommer av samme TV som Expert har hatt til utstilling i 5 måneder. Skal opp dit for å sjekke om utstillingsmodellen har fått innbrenning. Hadde vært kjekt med en 55-tommer da.

Hvis den ser bra ut, bør jeg da gå for den, synes dere? Eller er det risiko å kjøpe en utstillingsmodell som har vært i bruk i 5 måneder, selv om den ser fin ut?
    Huff, har du hatt låneapparat i mellomtiden da?

Synes dette høres ut som mangel på god service!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet ikke hvordan expert opererer der du er, men hos expert-utikkene her i byen står TV-ene døgnet rundt, 7 dager i uken. Fraråder kjøp av utstillingsmodell på det sterkeste. Den vil være langt mer slitt enn en TV brukt 5 måneder privat, selv om de hadde slått den av ettter stengetid.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har faktisk ikke hatt låne-TV. Jeg kunne ha fått det hvis jeg ba om det, men jeg var så dum at jeg tenkte at at omlevering ikke tar så lang tid, så jeg takket nei.

Jeg var på Expert og sjekket 55-tommeren. Den var fullstendig ødelagt. Full av innbrenning. Logoer i alle hjørner. Så den droppa jeg. Nå får jeg en ny 50-tommer, akkurat lik den jeg hadde. Den leveres på torsdag.

Det er noe med meg og Expert. Jeg fatter det ikke. Jeg har ikke handlet der mer enn 5 ganger siden 2002, og alle produktene har det vært noe galt med, med unntak av en Blu-Ray-spiller. Kjøpte en MP3-spiller i 2002 som ble byttet to ganger før jeg fikk pengene tilbake. Kjøpte et headset fra Koss i 2010 som jeg brukte to ganger før det ble ødelagt, selv om jeg brukte det fint. Kjøpte TV-en i fjor som ble sendt på reparasjon i desember, og hadde en ny feil på den nye panelet da den var ferdig reparert. Fikk en bluetooth-høyttaler til jul som jeg har byttet 4 (!) ganger. Jepp, dere leste riktig. Jeg har hatt fire forskjellige høyttalere i hus fra to forskjellige merker som det alle var noe galt med. Funket ikke før jeg fikk høyttaler nummer 5 før helga. Og så er det Blu-Ray-spilleren da. Den funker enda. Jeg vil påstå at min tekniske interesse er over gjennomsnittet også, så det skyldes ikke brukerfeil heller. Ja, ja, dette har ikke noe med saken å gjøre. Men det er jo litt spesielt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg herved konstantere innbrenning på min ZT60 jeg kjøpte som demomodell, hovedmenyen er synlig både på sort og hvitt bilde men er lite synlig ellers. Det har skjedd utenom mitt eie da jeg kun har sett et par filmer med den. Den sto i THX Bright Room modus som har 100/100 i kontrast da jeg fikk den. Skal ringe og si ifra i morgen. Jeg tror ikke det skal bli noe problem med tanke på hvem sin skyld det er, men lurer allikevel på hvordan dette fikses? Får man ny TV (som ikke er mulig i dette tilfellet da Panasonic er tomme) eller kan det repareres?

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower Vis post
    Da kan jeg herved konstantere innbrenning på min ZT60 jeg kjøpte som demomodell, hovedmenyen er synlig både på sort og hvitt bilde men er lite synlig ellers. Det har skjedd utenom mitt eie da jeg kun har sett et par filmer med den. Den sto i THX Bright Room modus som har 100/100 i kontrast da jeg fikk den. Skal ringe og si ifra i morgen. Jeg tror ikke det skal bli noe problem med tanke på hvem sin skyld det er, men lurer allikevel på hvordan dette fikses? Får man ny TV (som ikke er mulig i dette tilfellet da Panasonic er tomme) eller kan det repareres?
    Kjedelig å høre! De skiftet panel på min, og kan sikkert gjøre det på ZT60 også. Da blir den jo som ny. Panasonic begynner vel å gå tom ja, men den finnes i noen butikker enda. Så hvis det er et alternativ, så kan det jo hende at selger gir deg pengene tilbake, og så kan du kjøpe en splitter ny. Men reparasjon er jo gratis da. Går jo på garantien dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panelet kan sikkert skiftes som på alle andre, lurer bare på om de har flere igjen siden ZT60 er produsert i et begrenset opplag og Panasonic nå er tomme for TVer. Utrolig surt om det skulle vise seg at det ikke kan fikses, og om det på dette tidspunkt er helt tomt for ZT60 rundt om.

Kan nevne at dette er min første plasma TV. Er det vanlig at plasma lager en veldig hørbar høyfrekvent lyd når man viser lyse/hvite bilder? Noe jeg også ser er at om jeg feks har koblet til PCen og blar i bilder, så endrer på en måte resten av skjermen rundt bilde lysstyrke etter hvordan bilde det er i forhold til farger/lys/mørkt (og da gjerne sammen med lyden). Ganske synlig det også.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Buzz" er vanlig på en plasma. Noe tv-er bråker mer enn andre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en PX80 fra 2008 før. Den laget noe "buzz" på hvite bilder. Den ST60-modellen jeg hadde laget ikke slik lyd i det hele tatt. Beskrivelsen av det siste spørsmålet ditt kjente jeg meg ikke igjen i.

Det kan forresten hende at Panasonic har ekstradeler (som panel) til TV-ene, selv om TV-ene er utsolgt. Få selger eller verkstedet (som selger eventuelt har avtale med) til å sjekke det.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DynamicPower Vis post
    Noe jeg også ser er at om jeg feks har koblet til PCen og blar i bilder, så endrer på en måte resten av skjermen rundt bilde lysstyrke etter hvordan bilde det er i forhold til farger/lys/mørkt (og da gjerne sammen med lyden). Ganske synlig det også.
    Ikke helt sikker, men høres kanskje ut som det er ABL(Automatic Brightness Limiter) du beskriver her.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig å merke seg at "buzz" oppfattes svært forskjellig. Det har noe med hvordan hørselen din fungerer. Noen er sensitive. Andre ikke.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Innbrenning på Panasonic G-20
    By edguy in forum TV-apparater
    Svar: 20
    Siste melding: 01-17-2013, 19:03
  2. Innbrenning på Panasonic TXP55VT50Y?
    By dag.thygesen in forum TV-apparater
    Svar: 14
    Siste melding: 06-20-2012, 20:19
  3. Panasonic 42" PZ-85 - innbrenning
    By Audiophil in forum TV-apparater