Hjelp til billig TV til gutterommet. iKEA TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til billig TV til gutterommet. iKEA TV?

Jeg skal kjøpe en TV til en av guttene i huset. Han er 13 år og skal bruke den mest til spill og litt film. Han br hos faren annenhver helg og der har han Ikea Uppleva 40 tommer. Den koster 3000 + div utstyr. Han skryter fælt av denne TVen, men jeg er skeptisk. Den får dårlig kritikk på nettet og spesielt for bildet. Jeg så en Philips på El Kjøp til kr 2995 og den virket ganske ok. Men det var ikke smart TV samt at det var 100 hz mot Uppleva som er 200 hz. Noen som har nen råd å gi?

Kan jo kjøpe IKEA TV men er redd han skal finne ut at bildet ikke er godt nok, samt at smart TV delen ikke er særlig bra. Er det ikke bedre å kjøpe en annen TV og heller kjøpe Apple TV?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han skryter fælt av den, så synes vel han den er bra...? Er det DU eller ham som skal bruke den? Høres nesten ut som det er du

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett denne IKEA-tven selv, men mener at du har helt rett i å være skeptisk til den. Tror det er kinesiske TCL som leverer bildepanel og innmat, og de er vel ikke akkurat kjent for topp bildekvalitet. Den har sikkert et greit bilde for de som ikke forventer altfor mye, men du får nok mer igjen for pengene ved å heller velge en tv fra et kjent merkenavn som f.eks Panasonic, Sony, Samsung eller Philips. Slike alt i ett-løsninger blir jo uansett tungvint hvis man vil oppgradere senere. Dessuten vil nok en slik IKEA-tv koste langt mer enn bare 3000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomsol Vis post
    Hvis han skryter fælt av den, så synes vel han den er bra...? Er det DU eller ham som skal bruke den? Høres nesten ut som det er du
    He he, nei det er ikke jeg som skal bruke den. Og ja, så lenge han er fornøyd, så er ingenting bedre. Men problemet er at han er fornøyd helt til en av kameratene kommenterer at TVen "suger" eller er treg. Da er plutselig ikke TVen noe tess lenger. Tro meg, jeg snakker utifra erfaring, og spesielt når det gjelder lap top etc. Han er vel akkurat slik som jeg var da jeg kjøpte meg min første projektor. Ville ikke høre på andre (Hitachi TX10) og syntest den var kanonbra. Men måtte bare bytte den etter 4 måneder, he he.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah Vis post
    Jeg har ikke sett denne IKEA-tven selv, men mener at du har helt rett i å være skeptisk til den. Tror det er kinesiske TCL som leverer bildepanel og innmat, og de er vel ikke akkurat kjent for topp bildekvalitet. Den har sikkert et greit bilde for de som ikke forventer altfor mye, men du får nok mer igjen for pengene ved å heller velge en tv fra et kjent merkenavn som f.eks Panasonic, Sony, Samsung eller Philips. Slike alt i ett-løsninger blir jo uansett tungvint hvis man vil oppgradere senere. Dessuten vil nok en slik IKEA-tv koste langt mer enn bare 3000.
    Nei, den skal koste kr 2995 (bare se på hjemmesiden til IKEA). Jeg tror det koster kr 150 for ramme (ikke spør meg hvorfor) og man må betale kr 250 for Wi Fi dongle. Usikker på om den kommer med stativ den kan stå på, men veggstativ eller stativ til å feste i benken kommer i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F Vis post
    He he, nei det er ikke jeg som skal bruke den. Og ja, så lenge han er fornøyd, så er ingenting bedre. Men problemet er at han er fornøyd helt til en av kameratene kommenterer at TVen "suger" eller er treg. Da er plutselig ikke TVen noe tess lenger. Tro meg, jeg snakker utifra erfaring, og spesielt når det gjelder lap top etc. Han er vel akkurat slik som jeg var da jeg kjøpte meg min første projektor. Ville ikke høre på andre (Hitachi TX10) og syntest den var kanonbra. Men måtte bare bytte den etter 4 måneder, he he.
    Jeg skal ikke legge meg for mye oppi hva dere skal gjøre, men jeg synes hele grunnlaget for hvilken TV man skal velge blir for "teit", om det skal avgjøres av "kompiser" som skal rakke ned på TV'en, fordi den er fra IKEA, eller ikke har den og den funksjonen. Faren for at dette vil skje, er vel også tilstede på en TV til 8000,- fra Philips eller Samsung, tenker nå jeg? Jeg skjønner hva du sier, og forstår, men jeg synes bare det er trist når slikt skal avgjøre hva man skal anskaffe. Det er jo HANS øyer, ikke kompisene.
    Når det er sagt, ville jeg selv aldri kjøpt TV fra IKEA, der delene har sikkert 100 forskjellige produsenter, alle fra Kina sikkert, produsert av barnehender osv... (Liker ikke IKEA:P)

Når det gjelder det at Philipsen du nevner ikke har Smart-TV, så ser jeg ikke problemet, da du sier han bruker TV'en mye til spill. De fleste spillkonsoller har jo en god smart-funksjon uansett. Samtidig, om han er fornøyd med 200 Hz fra Ikea, blir han sikkert ikke mindre fornøyd med 100 Hz fra Philips.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke legge meg for mye oppi hva dere skal gjøre, men jeg synes hele grunnlaget for hvilken TV man skal velge blir for "teit", om det skal avgjøres av "kompiser" som skal rakke ned på TV'en, fordi den er fra IKEA, eller ikke har den og den funksjonen. Faren for at dette vil skje, er vel også tilstede på en TV til 8000,- fra Philips eller Samsung, tenker nå jeg? Jeg skjønner hva du sier, og forstår, men jeg synes bare det er trist når slikt skal avgjøre hva man skal anskaffe. Det er jo HANS øyer, ikke kompisene.
    Når det er sagt, ville jeg selv aldri kjøpt TV fra IKEA, der delene har sikkert 100 forskjellige produsenter, alle fra Kina sikkert, produsert av barnehender osv... (Liker ikke IKEA:P)

Når det gjelder det at Philipsen du nevner ikke har Smart-TV, så ser jeg ikke problemet, da du sier han bruker TV'en mye til spill. De fleste spillkonsoller har jo en god smart-funksjon uansett. Samtidig, om han er fornøyd med 200 Hz fra Ikea, blir han sikkert ikke mindre fornøyd med 100 Hz fra Philips.
    Du misforstår litt her. Det er ikke kompisene som skal bestemme, men vi må være realistiske. Ungdom er veldig opptatt av hva andre sier. Ingenting er bedre enn at han er fornøyd, og som du sier så kan han bli misfornøyd med noe som koster kr 8000 eller mer. Poenget mitt er at jeg ønsker det beste bildet for ca kr 3000. Og så har jeg tenkt at han skal få velge selv. Velger han IKEA TVen, så aksepterer jeg valget, men da nytter det ikke å komme krypende om 3 måneder og si at han angrer. Det er en del av oppdragelsen, he he.

Men nok om det, jeg ønsket ikke å diskutere om valg av TV er smart eller ei og om kompisene skal bestemme. Jeg ønsker kun svar på hvilke alternativer det er til Ikea TV og om noen har testet billige løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F Vis post
    Du misforstår litt her. Det er ikke kompisene som skal bestemme, men vi må være realistiske. Ungdom er veldig opptatt av hva andre sier. Ingenting er bedre enn at han er fornøyd, og som du sier så kan han bli misfornøyd med noe som koster kr 8000 eller mer. Poenget mitt er at jeg ønsker det beste bildet for ca kr 3000. Og så har jeg tenkt at han skal få velge selv. Velger han IKEA TVen, så aksepterer jeg valget, men da nytter det ikke å komme krypende om 3 måneder og si at han angrer. Det er en del av oppdragelsen, he he.

Men nok om det, jeg ønsket ikke å diskutere om valg av TV er smart eller ei og om kompisene skal bestemme. Jeg ønsker kun svar på hvilke alternativer det er til Ikea TV og om noen har testet billige løsninger.
    Denne har min nevø, det er en veldig grei TV til den prisen. Dessuten er det en Smart-TV, dog Philips aldri har vært best på akkurat DET området. Den er meget god til spilling, synes jeg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=797326

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har min nevø, det er en veldig grei TV til den prisen. Dessuten er det en Smart-TV, dog Philips aldri har vært best på akkurat DET området. Den er meget god til spilling, synes jeg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=797326
    Takk skal du ha. Ser ut som samme TVen de har på El Kjøp til 2995, bare at denne ikke har Smart delen.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart tv er knapt like brukanes som text tv var i min mening, og alt kan gjøres enklere og bedre med bare en enkelt hdmi kabel fra en laptop\pc til tven om så er ønskelig.

Jeg hadde ikke lagt spessielt mye fokus på en smart tv funksjoner, særdeles med tanke på budsjettet.

Kamerater i den alderen vil vel uansett finne på noe negativt og si om de ønsker det om det så var en test vinnende plasma til 20k eller en LED til <5000.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Reciever til gutterommet - Hjelp?
    By EAga in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 21
    Siste melding: 07-05-2012, 15:36
  2. Svar: 1
    Siste melding: 11-26-2009, 20:12
  3. Høyttalere og forsterker, billig til gutterommet
    By mks1001 in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 08-22-2009, 13:48
  4. Billig 32" til gutterommet. Trenger hjelp.
    By JIP in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 05-25-2009, 08:58
  5. Hjelp til valg av surround-system til gutterommet :)
    By kimla in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 06-12-2008, 11:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •