Budsjett 25k - Panasonic TX-P65VT60 eller Samsung PS64F8505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Budsjett 25k - Panasonic TX-P65VT60 eller Samsung PS64F8505

Heisann

Føler at jeg har et lite dilemma nå for tiden som Panasonic har sagt at de skal slutte helt med Plasma TVer, har pr dags dato en eldre årgang av en 42" (TH 42PX80EA) Panasonic Plasma, men har nå lyst til å oppgradere til en 65". Samtidig så er det vel ikke lenge før vi ser OLED i butikkene, men hvor mye vil disse komme til å koste for 65" mon tro, har allerede sett på en 50/55" Samsung 4K TV som kosta rett under 50k fra Lefdal, noe som er i meste laget for meg. Selv føler jeg meg veldig komfortabel med å bruke 25k på en TV, men om jeg skal holde ut til OLED kommer på en akseptabel pris på 65" eller om jeg nå skal gå for en 65" plasma fra Panasonic som: Panasonic 65" 3D Smart VIERA Plasma-TV TX-P65VT60Y eller f.eks kommende OLED fra LG e.l?

Hva sier dere eksperter?

Og ja jeg liker å se på film, men vi ser også en del på TV (C-More) og Netflix.

Edit 1: Jeg har endret tittelen på denne tråden, da dette er to plasmaskjermer som kanskje frister mest for meg. Har vært innom Lyd og Bilde og har da fått inntrykk at kanskje Samsung sin TV gjør det et hakk bedre enn Panasonic sin. Jeg vet at dere allerede har vært flinke og gitt meg tilbakemelding, men setter pris på om det er flere som har erfaring med den ene eller den andre TVen og kan gi meg litt mer tilbakemelding. Og hvorfor valgte du den TVen som du valgte?

F_J
    Sist endret av f_j; 11-12-2013 kl 20:19

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommende OLED kommer til å ta et par år før de kommer ned til 25K klassen. Jeg mener at en 65" VT60 er det beste kjøpe du kan gjøre i dag. Så nærme OLED bilde som du får, stor størrelse og forholdsvis rimelig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glemte en liten ting, innbrenning. På min gode gamle plasma så har jeg aldri sett at dette har vært noe issue, men ser på forumet her at det er flere som nevner dette, er det noe jeg bør bekymre meg for i forbindelse med VT60?

Flickering/flimring er også en ting som jeg så en forum bruker nevnte i denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...5-LED-Flimring! Kjenner bare hjertet banker nervøst fort når jeg tenker å disse to tingene som nevnt her, bør jeg bekymre meg eller kan jeg trygt svi av 25k?

Eøøers så er jo alternativet LED, men her føler jeg at jeg ikke føler meg helt hjemme, ser jo liksom på utstillingene på Lefdal at Samsung TVene ser fine og flotte ut og opplever en del ganger at Panasonic TVene som er plassert ved siden av Samsung TVene beklageligvis ikke ser så fine og flotte ut, mens i alle tester jeg har lest eller kommet over så skrytes Panasonic VT60 høyt opp, så skal jeg stole på testene eller skal jeg la øyene mine bedra og gå for noe Samsung LED-greier?

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt VT60 selv. De ser ikke så bra ut i butikk men "gruser" de andre tvene i et mørkt rom med betydelig bedre sortnivå+helt annen innsynsvinkel og bildekvalitet. Innbrenning er fortsatt mulig hvis en ikke passer på. Kjører selv meget lave kontrast verdier på min skjerm etter kalibrering (35) dette for å unngå innbrenning. Min ZT blir hengende på veggen til OLED kommer med 4K i fornuftig pris i 60" klassen tipper dette minst er 2-4 år frem i tid. Har jo vært OLED snakk i 15 år nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemelding, vel nå har vi TVen i stua, det er dagslys som kommer inn her, men ikke direkte sollys, og om det kommer sollys inn så bruker vi solskjerming på en eller annen måte. Syntes plasmaen vi har nå pr dags dato gjør det bra og akseptabelt med dagslys inn. Regner med at VT60 er en del bedre en TH-42PX som er like gammel som en dinosaurus?

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde ikke Samsungs 64p8505 være med her?
    Det er vel den mest lyssterke plasmaen som er ute om dagen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH Vis post
    Burde ikke Samsungs 64p8505 være med her?
    Det er vel den mest lyssterke plasmaen som er ute om dagen?
    Stemmer det, sorten på Samsungen ligger rundt VT50 fra ifjor men med dobbel lysstyrke, så hvis man trenger lysstyrke så er det Samsung plasmaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takk for tilbakemelding, var ikke klar over denne plasmaen, helt ærlig så har jeg alltid vært en "pro" Panasonic plasma bruker ;-) Men er gjerne åpen for forslag, er det noen butikker i Bærum oslo som har Samsungs 64p8505 på utstilling, kunne godt tenke meg å observere denne (har aldri sett denne før, rett og slett).

F_J

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av f_j Vis post
    Igjen takk for tilbakemelding, var ikke klar over denne plasmaen, helt ærlig så har jeg alltid vært en "pro" Panasonic plasma bruker ;-) Men er gjerne åpen for forslag, er det noen butikker i Bærum oslo som har Samsungs 64p8505 på utstilling, kunne godt tenke meg å observere denne (har aldri sett denne før, rett og slett).

F_J
    Hifiklubben i sandvika har både Panasonic VT60 og samsung p8505 (eller var det 8005?) utsilt. Dog bare i 55".
    Men det gir et godt sammenlikningsgrunnlag.

Jeg valgte Vt60 selv, etter å ha sett disse mot hverandre, samt mot noe sony og samsung LED tver som sto utsilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 55 så er det ikke 8505, den kommer bare i 51 og 64".
    Foreslår å ta en tele fon til hifiklubben/expert/lefdal/elkjøp for å høre om noen har den utstilt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GWH Vis post
    Er det 55 så er det ikke 8505, den kommer bare i 51 og 64".
    Foreslår å ta en tele fon til hifiklubben/expert/lefdal/elkjøp for å høre om noen har den utstilt.
    Mulig det var 50\51" som sto utsilt.
    Var hvertfall der og så på samsung vs panasonic, og det var samsung sin 8XXX serie plasma mot panasonic Vt60.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 05-11-2009, 15:58
  2. Grubler på ny forsterker til CM1 eller kommende CM7
    By viiite in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 12-21-2008, 00:58
  3. QPVision lcd eller Panasonic plasma
    By perarne in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-20-2005, 03:16
  4. Budsjett 20k - LCD-tv, projektor eller plasma?
    By asbjorn in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 11-26-2004, 13:44
  5. panasonic plasma pa 20 eller 30
    By jabba in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 09-22-2004, 23:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg